Gå til innhold

Kake før middag?

kissmequick

Anbefalte innlegg

Jeg driver å tenker på bryllup, og klarer ikke helt bestemme meg for om jeg vil ha med eller uten barn. På den ene siden så er det mange veldig fine morsomme barn i vår familie som hadde elsket å være med i bryllup, og som jeg vil skal være der. På den annen side så er ihvertfall min familie glad i alkohol, det skal være åpen bar, og jeg er ikke komfortabel med å bli full /at andre er fulle med barn til stede.

Seremonien er på rådhuset og jeg synes ikke det er et alternativ å bare være med på den.

Jeg leker litt med tanken om å invitere til kaffe og kaker og alkoholfri drikke etter seremonien (4:30 ish) og kjøre dansing og kakefest først, og så la de voksne være igjen til middag klokken 19:30 fx? Da med åpen bar, og forrett, hovedrett, dessert og espresso martini😅

Hva synes dere? Og er det gjennomførbart? For ordens skyld hadde jeg da presisert rekkefølgen tydelig i invitasjonen og også presisert at barna må hjem i syvtiden.

Endret av kissmequick
Tegnsetting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg (som har barn) ville synes det var fantastisk å kunne delta i en sånn kjappisversjon av et bryllup. Vielse, resepsjon, ferdig... og hjemme i god tid før leggetid. 

Anonymkode: 71707...f42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som voksen hadde jeg hatt behov for å spise ordentlig mat i løpet av dagen, og ikke bare kaker. Så jeg hadde nok laget noe ala middag før eventuell veldig sen bryllupsmiddag.

Anonymkode: 2c707...cc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i et slikt bryllup for et par år siden. Brudeparet inviterte venner, kolleger, familie (og barn) til uformell feiring rett etter vielsen. Dette tok sted på et spisested de hadde reservert. Det var småretter, drikke og kake. Veldig koselig og uformell stemning. Brudeparet feiret med familie (uten barn) og de nærmeste vennene litt senere på dagen.

Anonymkode: 8bd56...96a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde dette - hadde kaffe, brus og kaker rett etter vielsen med barna - så inviterte vi de voksne på middag og fest klokken 18.00.

Barna satt veldig pris på dette, og snakker om hvor gøy det var å være med da mamma og pappa giftet seg.

Anonymkode: 16d6f...a90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at flere serverer kake etter vielsen. Dette pga at etter middag, dessert og og vin og øl, så har ikke mange lyst på kake 

Anonymkode: 750c8...d42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres kjempekjekt ut jeg! Kanskje erstatte noe av kakene med frukt og påsmurte rundstykker eller noe sånt så det er noe mat der også. Tiden mellom vielse og middag er jo ofte dødtid, og dette vil være en fin måte for gjestene å mingle litt uformelt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye koordinering for å bli kvitt ungene kl 18 da… 

Anonymkode: f84db...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial ide! 😊👏

Jeg ville bare gjort alt mye tidligere. Vielse kl 12. Barn og kaker, og eventuelt pølser kl 13-1530. Voksenmiddag kl 1630/17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres veldig greit ut 😊 Litt smørbrød/koldtbord i tillegg til kaker for de som skal hjem før middagen er sikkert lurt,

Anonymkode: ca202...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er jo en kjempefin løsning, og absolutt noe jeg som både barn og forelder hadde satt pris på hvis vi ble invitert i bryllyp. Kjekt at barna kan få med seg sermonien og en liten markering etterpå med kake (ville nok også hatt noe smått salt så det blir litt mer mat før den sene middagen) og kjekt for foreldrene å ha kvelden fri til å bare kose seg uten å tenke på barna med middagen og festen etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...