Gå til innhold

Objektivt dårlig syn, subjektivt godt syn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg var til optiker i går og jeg er nærsynt med veldig skjeve hornhinner. Jeg føler selv at jeg har et godt nok syn. Jeg får selvfølgelig hodepine og blir sliten ved mye lesing, men ellers fungerer alt ok. I en ideell verden der jeg ikke var student og tjente nok til å leve av hadde jeg nok skaffet meg briller. Problemet er at jeg så vidt overlever på det jeg får i måneden og har egentlig ikke råd til briller (jeg visste ikke at det var så dyrt før jeg bestilte synstest som var på rabatt). Er det veldig skadelig for meg å ikke bruke briller når jeg opplever at jeg klarer å se (kjører ikke bil)?

Anonymkode: 27cfe...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo ganske billige briller du kan får tak i på nettet nå som du har fått en brilleseddel, har du kikket litt rundt?

Tror ikke det er skadelig utover at du får hodepine og blir sliten.

Anonymkode: aa4f6...853

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes jo ganske billige briller du kan får tak i på nettet nå som du har fått en brilleseddel, har du kikket litt rundt?

Tror ikke det er skadelig utover at du får hodepine og blir sliten.

Anonymkode: aa4f6...853

Tusen takk :) har sjekket internettet, og det blir vel det dersom jeg virkelig bør ha briller. 

Skrevet

Specsavers kan man betale ned brillene for en lav sum i måneden uten ekstra tillegg, du trenger ikke velge de dyreste brillene. For uten briller kommer det nok til å bare bli verre, å det med hornhinnene retter seg gjerne opp litt etter man begynner med briller. Du kommer nok også til å innse etter du begynner med briller, hvor plaget du var før du fikk briller. Fikk erfart de selv, pluss alle andre jeg kjenner som måtte begynne med briller. Man myser veldig, å blir utrolig anspent, som igjen gir hodepine og smerter.

Anonymkode: 83f0e...921

• Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig stor forskjell i pris på brilleglass fra de forskjellige kjedene og også innen samme butikk.

Anonymkode: 6420c...1e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Specsavers kan man betale ned brillene for en lav sum i måneden uten ekstra tillegg, du trenger ikke velge de dyreste brillene. For uten briller kommer det nok til å bare bli verre, å det med hornhinnene retter seg gjerne opp litt etter man begynner med briller. Du kommer nok også til å innse etter du begynner med briller, hvor plaget du var før du fikk briller. Fikk erfart de selv, pluss alle andre jeg kjenner som måtte begynne med briller. Man myser veldig, å blir utrolig anspent, som igjen gir hodepine og smerter.

Tusen takk for et godt og informativt svar :) jeg kommer nok til å kjøpe et par, men har jo ikke mulighet til flere tusenlapper.

Skrevet

Du får kjøpt billige briller. Men de har dårligere kvalitet, får fortere riper osv. 

Bare stell pent med dem, så har du dem lenge. Ikke sleng de fra deg overalt. 

Anonymkode: 95c5a...6cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for et godt og informativt svar :) jeg kommer nok til å kjøpe et par, men har jo ikke mulighet til flere tusenlapper.

Man finner innfatninger og glass til ulike prisklasser, et par briller trenger ikke koste mye 😊 Oppbevar de i etuiet når du ikke bruker de, å bruk en godt pusseklut og slik spray du får kjøpt. Da holde glassene lenger. Bruker du tørkepapir f.eks på glassene, blir de fort matte og ripet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man finner innfatninger og glass til ulike prisklasser, et par briller trenger ikke koste mye 😊 Oppbevar de i etuiet når du ikke bruker de, å bruk en godt pusseklut og slik spray du får kjøpt. Da holde glassene lenger. Bruker du tørkepapir f.eks på glassene, blir de fort matte og ripet.

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...