Gå til innhold

Fotballtrening ute om vinteren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenåringen min trener fotball.. De trener ute gjennom vinteren. Men de siste ukene har 4 treninger blitt avlyst pga snø på banen. De fikk ikke brøytet den. Men er det ikke derfor vi betaler treningsavgift? Hvordan er det hos dere om vinteren?  

Er også mye is på banen noen ganger selv om de brøyter. Er det vanlig å salte banen? 

Anonymkode: 06d72...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er frivillige som utfører disse oppgavene. Du får melde seg som frivillig. Treningsavgiften dekker bare en brøkdel av kostandene. Skal man ha firma til å måke banen, så blir avgiftene mye høyere. 

Anonymkode: 1c0e5...15f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De er frivillige som utfører disse oppgavene. Du får melde seg som frivillig. Treningsavgiften dekker bare en brøkdel av kostandene. Skal man ha firma til å måke banen, så blir avgiftene mye høyere. 

Anonymkode: 1c0e5...15f

De bruker traktor har jeg sett. Tror ikke at jeg skal prøve på det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete av klubben å ikke se til at banen blir brøytet. 

Hvorfor har de ikke alternativ trening? 

Anonymkode: a16d4...3d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spilte på isen/knallhard fotballbane med ispigger når jeg var barn. Var jo livsfarlig egentlig...

Anonymkode: 4cea3...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi spilte på isen/knallhard fotballbane med ispigger når jeg var barn. Var jo livsfarlig egentlig...

Anonymkode: 4cea3...af8

Det gjorde vi vel alle, men aldri med 20 centimeter snø

Anonymkode: a16d4...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsavgift går til drakter, baller, påmeldingsavgft til seriespill, vedlikehold av traktoren de bruker, drivstoff til traktor mm. I tillegg er det noen som har lagt ned tusenvis av dugnadstimer for at din tenåring skal spille fotball. Hva tenker du de skal gjøre? Trylle? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tenåringen min trener fotball.. De trener ute gjennom vinteren. Men de siste ukene har 4 treninger blitt avlyst pga snø på banen. De fikk ikke brøytet den. Men er det ikke derfor vi betaler treningsavgift? Hvordan er det hos dere om vinteren?  

Er også mye is på banen noen ganger selv om de brøyter. Er det vanlig å salte banen? 

Salt på banen vil ødelegge den. Dårlig ide. 
de dyreste anleggene med god klubbøkonomi har varmekabler. Men foreslå at de kan trene alternativt når banen er stengt. En god joggetur eller noe?

Anonymkode: b4c7a...116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baner må brøytes når det er snø, og det er ikke alltid like enkelt å få til. Det er som tidligere nevnt frivillge som stiller opp, som det må passe for også.

Det må også være opp til trener om de ønsker å ha alternativ trening. Er ikke spesielt bra med jogging på frosne fortau heller. Skal det trenes styrke er de gjerne avhengig av å være inn, i gymsal eller lignende.

Dersom dere mener det bør legges inn alternativ treninger så er trenerne sikkert mer enn villig til å ha dere med.

Jeg har tidligere vært fotballtrener, kjørt treninger gjennom hele vinteren, noe alternativ trening, sjelden avlysning, men det må være opp til de som stiller opp frivillig til å vurdere.

Norge trenger flere frivillige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fantastiske snøryddere, men med enkelte snøfall er det ikke mulig å holde banene åpne så noen treninger må avlyses. Tidligere år hadde ungene knapt trening i desember og januar, men med nye maskiner så blir det bedre måkt. Ble til og med måkt til treningskamp en lørdag.  Synes det er noe som bare inngår med været. Vi sliter også litt på vår/høst på banene som ikke er kunstgress, de må stenges ved for stort regnfall, da kan det bli avlysninger om det er kamper på kunstgresset.

Her finnes ingen alternativ innendørs for andre enn de to yngste årskullene som trener inne på vinteren. Jeg synes treningskampene noen helger fint erstatter noen treninger som avlyses pga snø. Begge mine har fått egentreningsprogram med styrketrening de kan kjøre.  Mine har treningskort på treningstudio så de drar bare dit istedet. 

Mine trente tidligere basket i skolens gymsal og det ble mer avlysninger for gymsalen skulle brukes til valg, skoleball, forestilling osv.  Sånn er det bare. Er det varmt nok ble treningen flyttet utendørs.

Anonymkode: 2e9dd...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...