Gå til innhold

Ivf, innsett av blastocyst

blona

Anbefalte innlegg

Hei, alle dere flotte prøvere.  4 år med prøving og 2 av de som en kasteball i systemet hadde vi endelig vårt første innsett av fryst blastocyst på torsdag forrige uke, altså for akkurat en uke siden. Gått på Lutinus siden forrige mandag. 

Idag altså på rugedag 6/7 (vet ikke om innsettdagen telles som dag én) kom det en del blod. Jeg merket antydning til rosa i Lutinusrestene i truseinnlegget, så jeg fikk litt hetta og "stappa" oppi en tampong bare for å se om det virkelig var blod oppi der, og jada, det var en del blod, både mørkt og frisk og slimete blod som dekket tampongen. Jeg gjorde det en gang til rett etterpå med en ny tampong og den var det vesentlig mindre på. Jeg har selvsagt et håp om festeblødning, men det kan vell ikke være det? Jeg mente det skulle være bare bittelitt blod da, også er det ikke forseint med festeblødning av en blastocyst på rugedag 6/7? 

I følge syklusen skal jeg ha mensen i morgen, og jeg har mensensmerter, men det har jeg hatt hver dag siden  oppstart med Lutinus. Jeg hadde tre stikk neddi der noen timer etterpå, tre "stikk" hvor jeg tenkte, "oi, hva skjer nå". 

Håpet er så stort for at den lille blastocyst skulle ha festet seg, men dagen i dag har vært fylt med tårer. En blødning kan vell aldri være et godt tegn. 

Jeg blør ikke noe mer, det har sluttet helt nå, det ble "bare" med det ene, men er alt håp ute? Noen flere som har blødd en del én gang, men likevell fått positivt test på testdagen? Jeg er jo bare kommet halvveis i ruginga. 

Endret av blona
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gi opp håpet enda ❤️ Jeg hadde innsett av blasto og syv dager senere trodde jeg at jeg fikk mensen. Blødde lett i tre dager….. Ringte klinikken og gråt i telefonen. De ba meg fortsette med progesteron og møte til oppsatt tid for blodprøve. Det gjorde jeg og er nå 21 uker på vei med mirakelet vårt❤️

Anonymkode: fd947...590

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke gi opp håpet enda ❤️ Jeg hadde innsett av blasto og syv dager senere trodde jeg at jeg fikk mensen. Blødde lett i tre dager….. Ringte klinikken og gråt i telefonen. De ba meg fortsette med progesteron og møte til oppsatt tid for blodprøve. Det gjorde jeg og er nå 21 uker på vei med mirakelet vårt❤️

Åååh, gledestårer på dine vegne. Jeg har så gidd opp håpet, men skal ta til meg dine ord. Jeg blør smått, eller jeg ser at Lutinusrestene har spor va mørkt blod, og dessverre små koagulerte klumper med blod. Jeg antar at d ikke er festeblødninger, men går d virkelig ann å blø, som en minimens, og likevell bli gravid. Jeg skal fortsette med Lutinus, og prøve å finne et håp. Akkurat nå føles det ut som det er kun Lutinusen som "holder igjen" menstruasjonen. 

Masse lykke til videre på ferden, og så herlig at der lyktes i deres forsøk, det gir oss andre håp ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (4 timer siden):

Åååh, gledestårer på dine vegne. Jeg har så gidd opp håpet, men skal ta til meg dine ord. Jeg blør smått, eller jeg ser at Lutinusrestene har spor va mørkt blod, og dessverre små koagulerte klumper med blod. Jeg antar at d ikke er festeblødninger, men går d virkelig ann å blø, som en minimens, og likevell bli gravid. Jeg skal fortsette med Lutinus, og prøve å finne et håp. Akkurat nå føles det ut som det er kun Lutinusen som "holder igjen" menstruasjonen. 

Masse lykke til videre på ferden, og så herlig at der lyktes i deres forsøk, det gir oss andre håp ❤️ 

Jeg vet det føles håpløst, men vit at jeg også var fullstendig overbevist om at forsøket hadde gått galt. Jeg krysser alt jeg har og håper at du er like heldig som vi var og at dette bare er kroppen din som har en dårlig sans for humor ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg ble sliten på vegne av deg. Gruer meg sånn til innsett i juni da er jeg på samme sted. Innsett av blasto og prøving.  Uff må livet være så vanskelig? Det kan være festeblødning så ikke gi opp håpet enda. Prøv å ikke bekymre deg da, det gjør alt bare verre. Jeg vet at det er vanskelig, men la vær å tenk så fryktelig mye over ting du ikke har kontroll over.

Anonymkode: 1b209...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: dette kan få helt fint. Du må nesten bare smøre deg med tålmodighet.

Andre: ikke bruk tampong. Detbkan irritere slimhinnene og forårsake blødninger ved bruk av lutinus og etter innsett.

Anonymkode: aee1b...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...