Gå til innhold

Barn fra kristen familie plager andre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et barn i barnehagen av veldig kristne foreldre, som plager blant annet barnet vårt. Barnet (som plager) er veldig dominerende, og belærer de andre barna blant annet om diverse leveregler fra Bibelen. Det siste nå er at når barnet kaster sand på andre barn, dytter eller annet, så forteller hen de andre at de må «vende det andre kinnet til», slik at hen kan dytte eller kaste sand en gang til. Jeg merker på barnet vårt at hen har forandret seg veldig etter de begynte å gå sammen i fjor høst. Det er mye utagerende oppførsel, og henviser alltid til dette barnet. «Xxx gjør/sier det og det», og bruker det som unnskylding etter å slå og snakke stygt, og da mener jeg virkelig stygt. «Jeg vil at du skal dø», eller «jeg skal stikke en spiker i øyet ditt», både til voksne og småsøsken, som åpenbart stammer fra dette andre barnet. Jeg har tatt opp dette med barnehagen, uten å nevne navn, men forstod på den at de skjønte hvem jeg mente, og at det var et barn det var problemer med. 

Spørsmålet er om man nærmest kan kreve at barnet som skaper problemet skifter avdeling? Er fornøyd med de voksne og ønsker ikke at vårt barn bytter, men må vi så må vi, for dette går ikke lenger.

Anonymkode: d7d40...1df

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uavhengig av religion, barnehagen må sette inn tiltal for slik oppførsel. Er det ikke Jesus, så er deg noe annet. Ikke ok.

Anonymkode: abcfb...979

• Liker 16
Skrevet

Selvsagt kan du ikke kreve at det skifter svd 🙄

Anonymkode: 1013f...d2d

• Liker 1
Skrevet

Oi, sykt. Tenk så mye fælt den personen kan komme til å gjøre med bibelen som ryggdekning, hvis ikke barnehage og skole tar grep nå.

Anonymkode: 46859...6c1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er et barn i barnehagen av veldig kristne foreldre, som plager blant annet barnet vårt. Barnet (som plager) er veldig dominerende, og belærer de andre barna blant annet om diverse leveregler fra Bibelen. Det siste nå er at når barnet kaster sand på andre barn, dytter eller annet, så forteller hen de andre at de må «vende det andre kinnet til», slik at hen kan dytte eller kaste sand en gang til. Jeg merker på barnet vårt at hen har forandret seg veldig etter de begynte å gå sammen i fjor høst. Det er mye utagerende oppførsel, og henviser alltid til dette barnet. «Xxx gjør/sier det og det», og bruker det som unnskylding etter å slå og snakke stygt, og da mener jeg virkelig stygt. «Jeg vil at du skal dø», eller «jeg skal stikke en spiker i øyet ditt», både til voksne og småsøsken, som åpenbart stammer fra dette andre barnet. Jeg har tatt opp dette med barnehagen, uten å nevne navn, men forstod på den at de skjønte hvem jeg mente, og at det var et barn det var problemer med. 

Spørsmålet er om man nærmest kan kreve at barnet som skaper problemet skifter avdeling? Er fornøyd med de voksne og ønsker ikke at vårt barn bytter, men må vi så må vi, for dette går ikke lenger.

Anonymkode: d7d40...1df

Nei selvsagt ikke. Og hvorfor er kristen en relevant opplysning? Det er alltid noen barn som oppfører seg dårlig i barnehage.  Det tar barnehagen tak i. Ikke du

Anonymkode: ac145...237

• Liker 14
Skrevet

Ville sendt bekymringsmelding til barnevernet. Barn som blir ivaretatt på rett måte utagerer ikke.

Anonymkode: 6ba33...f2c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei selvsagt ikke. Og hvorfor er kristen en relevant opplysning? Det er alltid noen barn som oppfører seg dårlig i barnehage.  Det tar barnehagen tak i. Ikke du

Det er selvfølgelig relevant fordi det er en lang rekke stygge ting man kan ta bokstavelig i bibelen! Om barnet læres opp til å ta bibelen for å være 100% riktig og at alt skal leses bokstavelig så er det ganske farlig.

Anonymkode: 46859...6c1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville sendt bekymringsmelding til barnevernet. Barn som blir ivaretatt på rett måte utagerer ikke.

Må du slutte å tullle

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

En ekstrem religiøs oppvekst kan være svært skadelig.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Må du slutte å tullle

Dette er alvor. Om det er som TS skriver så blinker varsellampene.

• Liker 3
Skrevet

Nei, å «kreve» at barn bytter avdeling er ikke noe dere kommer noen vei med. (Og hvis så: det ville kanskje «løst» seg noe for deres barn, men «problemet» ville bli flyttet til andre?)

Men, selvsagt er det ikke noe greit med denne situasjonen, men tenker at dette er opp til barnehagen å jobbe med - men at det er viktig at dere er i dialog med barnehagen om bekymringene dere har for deres barns hverdag, og hvordan barnehagen jobber med utfordringer i barnegruppen?

Anonymkode: 3f30d...96d

• Liker 3
Skrevet

Vanskelig å kreve å bytte avdeling når barnet ikke spesielt plager ditt barn, men bare er forferdelig. Det vil jo ikke løse noe, men bare flytte over problemet til en annen avdeling. Du kan jo høre med barnehagen hva de gjør med situasjonen. 

Anonymkode: de774...380

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da kan jeg legge til at den mest utagerende guttungen i klassen til mitt barn er sønnen til en barnevernspedagog 😅Så kommer hun inn som saksbehandler vil hun gjøre vondt verre! 

Anonymkode: feb3a...17d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da kan jeg legge til at den mest utagerende guttungen i klassen til mitt barn er sønnen til en barnevernspedagog 😅Så kommer hun inn som saksbehandler vil hun gjøre vondt verre! 

Hvilken klassetrinn er det snakk om? Hva gjør barnet?

Anonymkode: 8acb9...ed7

Skrevet

Det er ganske skummelt å skulle knytte dette automatisk til religion. Tenker du at det er religionen som gjør at barnet er som det er?

Les boken englebarn og rakkerunger. Der står det veldig mye om ulike personligheter. Trolig er dette barnet dominant aggressiv. Disse barna er mer krevende å omgås, å veilede etc, nettopp fordi de er den karakteren de er.

Vi snakker barnehagebarn! Så de er fortsatt små.

De voksne må være tettere på. Er det samme barna som blir plaget hver gang, så må barnehagen kanskje splitte barna, eller sette inn en ekstra person som følger med, eller kanskje bare gi barnet mer oppmerksomhet.

Anonymkode: 8acb9...ed7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det viktigste her er vel i bunn og grunn hvordan bh håndterer saken. Ikke at barna er kristne.det er jo totalt uvesentlig.   Mobbing er mobbing uansett av hvem som utfører den.

Det er jo de i barnehagen som må ta tak i dette, å få de barna til å fungere med andre barn i samråd med foreldrene til disse barna. Og de bør jo da ha litt ekstra øyne på seg til problemet er løst

Anonymkode: abefc...e91

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spørsmålet er om man nærmest kan kreve at barnet som skaper problemet skifter avdeling? Er fornøyd med de voksne og ønsker ikke at vårt barn bytter,

Tror du problemet med dette barnet vil bli mindre hvis det må bytte avdeling? Det betyr jo bare at noen andre barn blir utsatt for dette barnet sin oppførsel. Syns du det er greit, bare barnet ditt får det bedre?

Man må gjøre noe med selve problemet. Som her enten er religionen / måten det barnet blir ivaretatt hjemme, eller generelt bare atferden til dette barnet. 

Anonymkode: 82803...218

Gjest Abendstern
Skrevet

Lurer på hvordan den lille tassen har det hjemme ☹

Skrevet (endret)

Hun vil evnt ikke saksbehandle egne barn, det er regler for slikt. Hold deg til saken.

Endret av Snok1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er barnehagebarn det er snakk om, ikke skolebarn...

Og barnet ts skriver om har det jo åpenbart ikke bra, så veiledning fra barnevernet hadde nok vært en god ting å få på banen!

Anonymkode: a20d2...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...