AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Det er egentlig tullete fordi vi er ganske stuck med hverandre fra før, men jeg grubler likevel. Kanskje det er fordi jeg er gravid og hormonell og på en følelsesmessig berg-og dalbane, men det er noen dager der jeg tenker at... dette er ikke så lurt, når jeg har litt ambivalens. Det er liksom så stor avgjørelse, nå er det oss. Det er jo på en måte det fra før pga. barn og sånn, men... Vi har det fint. Litt dårlig kommunikasjon til tider og vi har begge to våre dårlige sider som ikke er enkle å leve med alltid. Hva tenker du? Var du helt sikker da du giftet deg? Anonymkode: 5473b...e70
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Hva skal liksom bli annerledes? Anonymkode: 7d5ca...6db 1
kaleidoskop Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Det er en større avgjørelse å få barn en å gifte seg i mine øyne 😉 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 Barn er en mye større ting enn ekteskap. Ekteskap kan du ange på og avbryte når du vil. Det er bare en romantisk greie. Barnet er der sammen om livet ut uansett hva som skjer. Alle er sikre når de gifter seg, og alle rundt er sikre på at det ikke varer livet ut. Ikke overtenk en slik bagatell. Anonymkode: 4eaec...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 Er du ambivalent så ikke gjør det! Ja man skal være 1000% sikker for å gifte seg! Anonymkode: bc1a3...936
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #6 Skrevet 23. februar 2023 Vi eier bolig sammen og har barn sammen, men jeg vil definitivt ikke gifte meg. Jeg vil være fullstendig uavhengig på alle måter og holder økonomiene våre adskilte. Anonymkode: 0884a...f9f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #7 Skrevet 23. februar 2023 Da hadde ingen blitt gift Anonymkode: 5288a...c0c 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #8 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du ambivalent så ikke gjør det! Ja man skal være 1000% sikker for å gifte seg! Anonymkode: bc1a3...936 De fleste som er sikre tar jo feil😂😂😂 Anonymkode: 4eaec...5a9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #9 Skrevet 23. februar 2023 100% er det ingenting som er.. Anonymkode: 6ad52...851 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #10 Skrevet 23. februar 2023 Det er ikke vits å legge så mye i en sånn avgj som å gifte seg. 50 % av de gifte skiller seg allikevel. 😜 Anonymkode: 3081f...82e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #11 Skrevet 23. februar 2023 Hadde aldri et snev av tvil i kroppen da jeg gifter meg med mannen min. Heller ikke ta vi skulle ha barn sammen. Men så er kommunikasjon en av våre sterkeste sider, og det er definitivt en veldig viktig faktor for forholdet vårt. Anonymkode: 1ab47...a33
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #12 Skrevet 23. februar 2023 Det er egentlig helt tullete å gifte seg i dagens samfunn uansett. Føler du at det blir feil, så la være. Anonymkode: c3a7c...400
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13 Skrevet 23. februar 2023 Hjelper jo ikke å være sikker. Sikker på hva, forresten? Man må velge hverandre på ny hver eneste dag. Anonymkode: a522b...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #14 Skrevet 23. februar 2023 Skulle man være helt sikker på alt man gjør så kunne man ikke gjøre noe. Man må ta sjanser i livet, føles det riktig så går man for det. Anonymkode: a6677...def 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #15 Skrevet 23. februar 2023 INGEN, og da mener jeg INGEN er helt sikker når de gifter seg. De som sier det nekter bare for at ingenting i livet er kan være sikkert. Ikke før man dør og har vært sammen hele livet så vet man det sikkert at man ville være sammen "for alltid". Samfunnet setter veldig mye press på den type ting for tiden. Vi er svært individualistiske og har alle mulige valg. Det setter stort press på enkeltindividet om å ta "de riktige valgene", både når det gjelder partner, karriere, familie, osv. Men dette presset er noe av det som gjør at folk ikke jobber for det man har. Alt er jobb. Det er ikke "et riktig valg" og så er man "set for Life". Det er kontinuerlig jobb med seg selv, kommunikasjon osv. Også det at man har så mange valgmuligheter gjør at det er vanskelig å ta et valg om å bestemme seg for å gå for den andre. Men ekteskap er et valg, det er å velge at "for resten av livet, eller så lenge som vi fungerer vil jeg jobbe for at vi skal fungere". Anonymkode: eb3fa...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #16 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva skal liksom bli annerledes? Anonymkode: 7d5ca...6db Nei, vet ikke 🙈 At jeg kommer til å føle meg mer fastlåst. At det krever mer om det skulle bli slutt enn å bare flytte ut. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi eier bolig sammen og har barn sammen, men jeg vil definitivt ikke gifte meg. Jeg vil være fullstendig uavhengig på alle måter og holder økonomiene våre adskilte. Anonymkode: 0884a...f9f Hvorfor? Tjener du mer? Ts Anonymkode: 5473b...e70
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #17 Skrevet 23. februar 2023 Vi er ikke gift enda, men skal, og det er ikke et gram tvil hos noen av oss. Ikke litt engang, så det stemmer ikke at alle alltid kommer til å være litt i tvil, noen som over her sier. Hadde en av oss vært usikker hadde vi satt gifteplanene på pause. Vi hadde hvertfall snakket om det. Men som du sier, du er hormonell og gravid, så ikke døm verken deg selv eller forholdet ditt for hardt nå. Mitt beste tips er å jobbe med kommunikasjonen, slik at dere blir ordentlig trygge på hverandre og fremtiden sammen. Anonymkode: f763b...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå