AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Har dere en fast dag i uka eller mnd hvor dere unner dere litt ekstra, som en hvetebolle ellernoe? Eller gjør dere aldri det? Anonymkode: 398ac...de1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Hver lørdag ihvertfall , smågodt ! Anonymkode: 2cf7e...b04 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Kjøper noe godt innimellom. Anonymkode: 7d6aa...6f8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 Hehe, unner meg noe godt hver dag jeg 😆 Vil jeg ha bolle, aå spiser jeg bolle. Vil jeg ha sjokolade til kaffen, så spiser jeg det. Skal sies at jeg har et normalt/sunt forhold til mat. Er i nedre normalområdet når det kommer til vekt, og spiser i utgangspunktet sunt. Så får ikke dårlig samvittighet. Vet noen sikkert vil si at det ikke er sunt ar jeg unner meg noe godt hver dag. Men det bugner ikke over av godteri og søtsaker. Tar kanskje en sjokoladebit til kaffen, ikke en hel plate f.eks. Anonymkode: 42a59...444
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 Det kommer ann på humøret. Pleier å få en liten kikk før mensen og da blir det et par berlin boller med vanilje krem og ostepop. Men dette skjer kun en gang i måned. Har ikke behov for å spise dritt mat for å være sosial. Anonymkode: 3b8eb...527
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #6 Skrevet 23. februar 2023 Spiser i utgangspunktet godteri fredag og lørdag, men hvis noen setter noe på bordet på jobb, forsyner jeg meg. Anonymkode: 10131...d07
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #7 Skrevet 23. februar 2023 Spiser nok litt godteri kanskje 4-5 dager i uka. Bare små mengder på hverdagene og for kanskje 30 kroner på fredag og lørdag. Gjør det for humøret og psykens skyld.. Anonymkode: 845b6...803
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #8 Skrevet 23. februar 2023 Jeg spiser ekstremt sunn og relativt mager mat, rene råvarer. Men jeg spiser litt smågodt nesten hver dag. Bmi 21, aldri vært overvektig. Man må gjøre plass i kostholdet til litt digg dersom det er viktig for livskvaliteten☺️ For meg er smågodt viktigere enn fet saus, store porsjoner, farseprodukter osv. Men spiser sjelden boller og kaker, for jeg må jo prioritere hva jeg syns er aller best, for å ikke øke i vekt. Anonymkode: f109a...92b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #9 Skrevet 23. februar 2023 Unner meg noe godt hver dag, enten sjokolade, godteri, is, eller lignende. Tror det er sunt å unne seg litt hver dag, istedenfor å gå helt bananas når man først spiser noe godt. Nå skal det nevnes at jeg har slitt mye med anoreksi, så det er noe jeg gjør for å ikke falle tilbake og utfordre meg litt hver dag 🫶🏻 Anonymkode: 7a845...48e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #10 Skrevet 23. februar 2023 Jeg spiser relativt sunt til måltider, stort sett hele uken. Vanlig mat, også halvfabrikata og brødmat. Men unner meg litt godteri hver kveld. Trener utholdenhet og har en bmi på under 20. Anonymkode: 967b9...92b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #11 Skrevet 23. februar 2023 Har ikke spist godteri, chips, kaker, boller eller anna med sukker i hele 2023. Har hatt lyst på, men har en avtale med meg selv.....enn så lenge. 😅 Anonymkode: 7a831...5b7
Fru2020 Skrevet 23. februar 2023 #12 Skrevet 23. februar 2023 Jeg har vært på rehabilitering for sykelig overvekt må i fire uker. Der har vi fått dessert fire ganger i uken, de andre tre dagene har vi fått en sjokoladebit.
Danseskjørt Skrevet 23. februar 2023 #13 Skrevet 23. februar 2023 Fru2020 skrev (4 minutter siden): Jeg har vært på rehabilitering for sykelig overvekt må i fire uker. Der har vi fått dessert fire ganger i uken, de andre tre dagene har vi fått en sjokoladebit. Hva får dere til dessert?😋
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Skrevet 24. februar 2023 Jeg følger rådene om å ikke prøve være superstreng. Det å ha et litt avslappet forhold til mat, er det sunneste, for hode og kropp. Jeg spiser lørdagsgodt, og gjerne noe godt til kaffen etter søndagsmiddagen. I ukedagene spiser jeg bare søtsaker om det er en spesiell anledning, som en bursdag o.l. Anonymkode: 0d5c6...c78 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #15 Skrevet 24. februar 2023 Eneste "regelen" jeg har som har fungert utmerket siden jeg tok grep om søtsug og småspising for mange år siden, er at jeg veldig unntaksvis spiser utenom tre faste måltid om dagen. Tidspunkt på måltidene varierer en del, og tilpasses dagen, hvem jeg er med, og så videre. Men innenfor disse rammene spiser jeg helt fritt, og til jeg er passe mett. Vi tok for eksempel take-away pizza i går, og blir ut og spise i morgen. Jeg sier ikke at det er feil med godteri en lørdag. men for meg ble det umulig. For kroppen ville ha mer, og så var suget der søndag og mandag også, og jeg fikk heller ikke nok. Så for min del er det båndet fullstendig brutt, og det er en enorm befrielse. Anonymkode: 23907...62d
Fru2020 Skrevet 24. februar 2023 #16 Skrevet 24. februar 2023 Vi får lettversjonen av de fleste kjente dessertene. Vi har fått 16 forskjellige desserter på de fire ukene jeg har vært der, sånn ca. Noen desserter har vært gode, mens noen har vært nesten uspiselige pga ingen smak. Man trenger ofte litt kcal for å få smak i mange desserter. Jeg likte godt sjokoladedessertene.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Skrevet 24. februar 2023 Med en gang man kategoriserer et kosthold som "strengt" så er det ikke noe man kan opprettholde i lengden. Mulig andre vil si jeg er "streng" fordi jeg ikke spiser godteri (spiser kake i bursdag, og dessert på restaurant, men ikke som hverdagskost), og velger å fokusere på få måltider med næringsrik kost, men for meg så føles det bare befriende. Elsker god mat. "Unner meg" alltid god mat. Feks i kveld var middagen en Thairett med kylling, kokos og mango (søt frukt!) Men for meg er ikke ultraprosessert sukkermat en del av den pakken. Anonymkode: eeba2...e3d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #18 Skrevet 24. februar 2023 Nei gjør aldri det, kanskje unntak av en bursdag en gang i året eller noe. Fast dag er skummelt og kan ødelegge hele vektnedgangen den uka og måneden. Jeg skal ned 12 kg og har 6kg igjen Anonymkode: d7536...b35
Wilmus Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 20 g superchips på fredagskvelden (regnet inn i kaloribudsjettet) og hvis jeg vil ha sjokolade til spesielle anledninger ( feks kino) blir det barbell proteinbar. Den gule med peanøtt er knallgod, smaker som snickers❤️ holder meg unna kaker og godteri med mye sukker.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #20 Skrevet 26. februar 2023 Pleier å spise smågodt en dag i helgen. Prøver å ikke proppe i meg for mye sukker i ukedagene, men har jeg lyst på en sjokolade eller bolle på en onsdag kjøper jeg det:) Har ingen tro på altfor strenge regler for min egen del😝 Anonymkode: 837c1...206 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå