AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Er det noen som vet hva som skjer når Aap er ferdig i mars (ferdig avklart), men man har termin i juli? Rekker ikke å få noen jobb innen den tid med svangerskapsplager, og jeg har vel heller ikke rett på foreldrepenger siden jeg er ferdig med aap? 😢 Anonymkode: 225bc...cc2
Hesitation Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Det spørs hva du mener med "ferdig avklart". Hvis du er ferdig avklart mot arbeid - altså at du er frisk nok til å kunne ta arbeid, så vil det jo ikke være aktuelt med videre AAP. Hvis det derimot er slik at du bare når maksdato for rettighetsperioden din, men fortsatt har helseutfordringer som gjør at arbeidsevnen din er nedsatt med minst 50 %, så kan du sende inn en ny søknad om AAP og potensielt få en ny treårsperiode. Hvis du er for frisk til at det er aktuelt med videre AAP, så har du sannsynligvis tjent opp en rettighet til dagpenger. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Hesitation skrev (7 minutter siden): Det spørs hva du mener med "ferdig avklart". Hvis du er ferdig avklart mot arbeid - altså at du er frisk nok til å kunne ta arbeid, så vil det jo ikke være aktuelt med videre AAP. Hvis det derimot er slik at du bare når maksdato for rettighetsperioden din, men fortsatt har helseutfordringer som gjør at arbeidsevnen din er nedsatt med minst 50 %, så kan du sende inn en ny søknad om AAP og potensielt få en ny treårsperiode. Hvis du er for frisk til at det er aktuelt med videre AAP, så har du sannsynligvis tjent opp en rettighet til dagpenger. Takk! Jeg har vært i behandling og er ferdig avklart, var midt i jobbsøking da jeg fant ut at jeg var gravid før jul. Siden det har jeg vært innlagt med ekstrem svangerskapskvalme og Knapt klart å fungere, hvertfall ikke dra på jobbintervju Anonymkode: 225bc...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Takk! Jeg har vært i behandling og er ferdig avklart, var midt i jobbsøking da jeg fant ut at jeg var gravid før jul. Siden det har jeg vært innlagt med ekstrem svangerskapskvalme og Knapt klart å fungere, hvertfall ikke dra på jobbintervju Anonymkode: 225bc...cc2 Kva meiner du egt? At du er avklart mot 100% jobb? Men er du framleis frisk til å jobbe eller er det kompikasjonar med svangerskapskvalmen osv no? Har du forresten gått makstid for AAP? Anonymkode: b4efe...112
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kva meiner du egt? At du er avklart mot 100% jobb? Men er du framleis frisk til å jobbe eller er det kompikasjonar med svangerskapskvalmen osv no? Har du forresten gått makstid for AAP? Anonymkode: b4efe...112 Hun mener kanskje at det vil være vanskelig å få jobb nå som hun er gravid og har endel plager i forbindelse med graviditeten. Hun føler sikkert også usikkerhet til om hun klarer å jobbe nå med de plagene hun har. Anonymkode: 929ee...f92
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #7 Skrevet 23. februar 2023 Begynte du på AAP før eller etter du ble gravid? Anonymkode: 3af82...db0 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #8 Skrevet 23. februar 2023 Ts her. Har gått på AAP i 3 år nå i mars, og er ferdig avklart. Følte meg frisk til å jobbe og var i gang med jobbsøking (er utdannet sykepleier). Så ble jeg gravid og har vært ekstremt dårlig med hypermesis og har ikke hatt overskudd til å være jobbsøkende. Anonymkode: 225bc...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #9 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ts her. Har gått på AAP i 3 år nå i mars, og er ferdig avklart. Følte meg frisk til å jobbe og var i gang med jobbsøking (er utdannet sykepleier). Så ble jeg gravid og har vært ekstremt dårlig med hypermesis og har ikke hatt overskudd til å være jobbsøkende. Anonymkode: 225bc...cc2 Ts her igjen 😅 Så det jeg egentlig lurer på er om jeg nå vil falle mellom to stoler? At det er for lenge siden jeg mottok Aap ved fødsel at jeg ikke har rett på foreldrepenger, og samtidig ikke får muligheten til å opptjene «egne» foreldrepenger ved å være i arbeid? Anonymkode: 225bc...cc2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #10 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts her igjen 😅 Så det jeg egentlig lurer på er om jeg nå vil falle mellom to stoler? At det er for lenge siden jeg mottok Aap ved fødsel at jeg ikke har rett på foreldrepenger, og samtidig ikke får muligheten til å opptjene «egne» foreldrepenger ved å være i arbeid? Anonymkode: 225bc...cc2 Kanskje du skulle spørre på en av facebook gruppene "AAP-Aksjonen" eller "Nav-Spørsmål" Der kan du stille spørsmål anonymt, og det er folk der som har god kunnskap om det meste innen Nav. Anonymkode: 929ee...f92
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det noen som vet hva som skjer når Aap er ferdig i mars (ferdig avklart), men man har termin i juli? Rekker ikke å få noen jobb innen den tid med svangerskapsplager, og jeg har vel heller ikke rett på foreldrepenger siden jeg er ferdig med aap? 😢 Anonymkode: 225bc...cc2 Du skal ha rett til engangsstønad ved fødsel. Den er på ca 90 000. Anonymkode: 4a06f...392 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå