AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Jeg opplever et enormt innvendig stress om dagen, og har egentlig vært på randen til utbrenthet. Det har gått bedre en stund, men i dag har jeg hatt stressfølelsen i kroppen konstant pga et møte på jobb i morgen. Kjenner stresset i magen, brystet, hodet og slitenhet. Bare lyst til å gråte. Møtet i morgen er egentlig ikke er veldig krevende, men tydeligvis nok til at jeg føler sterk vegring. Har noen tips til å roe ned dette stresset nok til å klare å gjennomføre denne jobbuken før det er helg og litt roligere? Anonymkode: db3bb...618
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Følger og. Opplever akkurat dette selv nå. Kan bare komme med egne forslag: rydd dagen/kvelden og lag deg en kopp lavendel eller kamillete, beina høyt, meditasjon/pusteøvelse, aromadiffuser hvis du har med lavendelessens, en varm dusj eller bad. Anonymkode: ddf34...757
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 Kanskje du kan undersøke tankene du har rundt dette møtet, hva som ligger bak, hva du egentlig er redd for? Spør deg selv om det er noen reell risiko for at disse tingene skal skje? Prøve å finne en ro i det at du ikke skal noen ting i morgen som du ikke kan greie. Dette er ting du har gjort før, ting du mestrer. Det er veldig begrenset hvor galt det kan gå! Legg lista lavt, ikke stress rundt med masse unødige oppgaver i kveld. Kanskje du til og med kan gjøre noe du synes er litt hyggelig? Sette på noe rolig musikk hvis du liker det. Støtter forslagene ovenfor her om meditasjon, gjerne guidet meditasjon. Legg deg tidlig så du får en god natts søvn. Hvis du har beroligende eller sovepille så er dette rette tiden for å ta en. Har hørt at kiwi skal være bra for søvn. Selv bruker jeg kamomillete. Anonymkode: 4ae9a...ee4 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Følger og. Opplever akkurat dette selv nå. Kan bare komme med egne forslag: rydd dagen/kvelden og lag deg en kopp lavendel eller kamillete, beina høyt, meditasjon/pusteøvelse, aromadiffuser hvis du har med lavendelessens, en varm dusj eller bad. Anonymkode: ddf34...757 Sliter veldig med å koble ut jobben. Går stort sett 24/7 med jobb i hodet. Anonymkode: db3bb...618 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #6 Skrevet 23. februar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Sliter veldig med å koble ut jobben. Går stort sett 24/7 med jobb i hodet. Anonymkode: db3bb...618 Kjenner du til teknikken bekymringstime? Det går ut på at man utsetter bekymring til et visst klokkeslett. Frem til den avtalte tiden (f.eks. 15 minutter, ikke for nært opp mot leggetid) har man ikke lov til å tenke på bekymringen. Bli enig med deg selv om at det er forbudt å tenke på jobb hjemme, bortsett fra bekymringstimen. Egentlig burde det være fullstendig forbudt. Du kan jo tenke massevis på jobb når du faktisk er på jobb? Og hjelper denne tenkingen deg noe? Eller spinner du bare rundt på det samme og stresser deg selv opp uten at du kommer noen vei? Anonymkode: 4ae9a...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #7 Skrevet 23. februar 2023 Det ENESTE som sammenkobler det somatiske (viljestyrte) nervesystemet med det autonome (selvstyrte) nervesystemet er pusten. Rolige dype åndedrag forteller hjernen at faren er over og slutter å sende ut stresshormoner. Høres litt klisjé ut, men pusteteknikker er det eneste som kan roe ned. Anonymkode: 07d18...f73 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #8 Skrevet 23. februar 2023 Meditasjon, pusteøvelser, og affirmasjoner/korte setninger som tar fokuset vekk fra det du stresser over/gir tankekjør. Ekstremt effektivt, men det krever øvelse. Det beste er å gjøre det også som forebyggende, ikke bare når kaoset oppstår. Jeg mediterer hver dag, og tåler stress mye bedre pga det. Må også ta med det hvor viktig visse vitaminer og mineraler er for stresshåndtering. Jeg tålte lite stress inntil jeg begynte med magnesium tilskudd, det hjalp faktisk. Nå tok jeg det for helt andre tng (kramper o.l), men merket positiv effekt på angst osv også. Anonymkode: ca796...1e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå