Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #1 Skrevet 28. oktober 2002 Jeg har i det siste merket at jeg ofte lekker litt urin, særlig hvis jeg ler, nyser osv. Aldri mye, bare noen dråper, men nok til at jeg kjenner det. Har dette noe med min graviditet å gjøre og vil det evt bli normalt igjen etter fødselen? Jeg er i bare i tjueårene, så jeg synes det er litt tidlig med "aldersurinlekkasje"...
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #2 Skrevet 28. oktober 2002 Og et spørsmål til: Dersom dette har med graviditeten å gjøre, kommer det til å bli verre lenger ut i svangerskapet?
Ann Forup Skrevet 29. oktober 2002 #3 Skrevet 29. oktober 2002 hejsa gæst det har nok noget med graviditeten at gøre, har ikke haft det problem med mine 3 første graviditeter, men denne gang har jeg lidt når jeg nyser, eller ler, jeg er i 28 uke fra i morgen og det har nu ikke blevet værre ( det begyndte i 20 ) ... men jeg har også altid været flik til at lave bækkenbunds øvelser, gør dem hver dag siden jeg fik min første for 18 år siden, husker at fyssen på hospitalet fortalte skræk historier om kvinder oppe i årene som tabte blæren ud af kroppen, og hun fortalt det hjalp på ens sex liv også, og det kan jeg kun sige for mit eget ved kommenden at det stemmer jeg tror ( håber) at når jeg er færdig med denne fødsel og træner på mine knibe øvelser så forsvinder urinlekagen, ellers får jeg et flip
Gjest motorrypa Skrevet 29. oktober 2002 #4 Skrevet 29. oktober 2002 jepp ganske vanlig med urinlekkasje i svangerskapet. hvis du er langt på vei så er det mest sannsynlig for at ungen ligger å presser på blæra. det kan være at du har slapp bekkenmuskaltur. jeg går hos fysiterapaut pga bekkenløsning å hun sier at det kan lønne seg veldig å begynne med knipeøvelser. så det gjør jeg da. også fordi at underlivet kommer mye fortere til sitt gamle jeg etter fødselen hvis man bruker knipeøvelser aktiv både gjennom svangerskapet å etterpå. så jeg prøver å huske¨på det. for jeg personlig har ikke lyst til å ha sex en gang etter fødselen å oppleve at det var som å vifte med en penn i en grotte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå