Gå til innhold

Hadde du godtatt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor sentralt med alt av butikker i nærheten. Foreldrene mine bor litt lenger unna alt. Mamma ber meg ofte om å handle ting for henne eller ordne andre ting, og helst på det tidspunktet hun vil at jeg skal gjøre det. Altså, du må gjøre det i dag, kan ikke vente til i morgen.  Sier jeg at jeg ikke alltid har tid og at jeg har andre ting å gjøre og at hun bør ordne sånne ting selv, og at det er ikke så langt å kjøre hit så sier hun bare  at jeg må. Gidder vel egentlig ikke å drive med dette hele tiden heller. Føler at hun utnytter meg til å gjøre ting for henne siden jeg bor sentralt. Hva kan jeg gjøre når det ikke hjelper å si noe til henne? Flere her med sånne foreldre? Jeg er så lei. Hun hadde aldri gjort masse sånne tjenester for meg, men hun forventer likevel at jeg skal gjøre det for henne.

Anonymkode: a3065...26c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett ned foten og si at hun får ordne og handle selv! 

Anonymkode: 2e60d...d09

• Liker 4
Skrevet

Selv om det er fint å kunne stille opp for sine nærmeste, så burde du også sette en grense for hva som er greit eller ikke, og dette burde hun som mor respektere. 

• Liker 3
Skrevet

Om min mor hadde vært hjelpetrengende og/eller dårlig til beins hadde jeg hjulpet henne, men når det passer inn i min timeplan.

Om hun bare synest det er mer behagelig at jeg fikser ting for henne hadde jeg tatt en alvorsprat og satt ned foten. Folk behandler seg slik du tillater de å behandle deg. (skjønner dog det kan være vanskelig å bryte ut av gamle mønster som gjerne har satt seg siden barndommen)

Anonymkode: da3e0...f1b

• Liker 1
Skrevet

Hadde slutta med det.

• Liker 1
Skrevet

"Jeg kan handle det i morgen"

"Nei, blablabla"

"Hvis du trenger noe i dag, så får du bestille med hjemlevering"

"Nei, blablabla"

"Da får du gå. Send handleliste på hva jeg skal kjøpe i morgen"

Anonymkode: 36039...30f

• Liker 2
Skrevet

Mine foreldre gjør det samme. Jeg er deres alt mulig dame, jeg stiller opp uten å tenke over det.

• Liker 1
Skrevet
Queen94 skrev (22 minutter siden):

Mine foreldre gjør det samme. Jeg er deres alt mulig dame, jeg stiller opp uten å tenke over det.

Annerledes om det ikke er tvang. Men her er det det.

Skrevet

Hadde blokkert telefonen en stund og beklaget at det var noe feil med telefonen.

Få deg ellers ryggrad og sett grenser. Ignorer maset.

Anonymkode: dc20a...dec

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

(...) Hva kan jeg gjøre når det ikke hjelper å si noe til henne?  

Bli en håpløst upålitelig person som tilsynelatende ikke kan huske fra nese til munn og aldri får ting gjort. 

Hun: "Kan du kjøpe øko gulrøtter til meg i dag?"

Du: "Ja, skal jeg gjøre, stol på meg..." [Senere] "Øy, satans, glemte gulrøttene, kan det vente til mandag?"

Anonymkode: fd5f6...25e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...