AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Ble idag vitne til at en dame som gikk forbi barnehagen her i nabolaget ble slengt stygge ord etter av en haug med barn som sto inne i barnehagen. Da jeg skulle gå tur med hunden min isted skjedde det samme med meg. «Dumme drittkjerring!», «Du er stygg!» osv.. Jeg synes dette er svært bekymringsfullt at unger kan si slike ting til fremmede mennesker også bare la det gå uten at noen tar tak i det! Det var voksne ansatte som gikk ute mens dette skjedde men ingen brydde seg. Noen må ta tak i dette og gi disse ungene en saftig dose kjeft eller ihvertfall en skikkelig beskjed om at dette ikke er greit! Kan jeg ta kontakt med barnehagen å høre om det er mulig å få gitt en beskjed til foreldre etc? Anonymkode: c053e...721 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Stygge kommentarer skulle det stå i overskriften. Skjedde noe feil her.. Ts Anonymkode: c053e...721
Carrot Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Noen må ta tak i dette er jeg enig i den noen er deg, ved å gjøre ansatte oppmerksom på problemet. Å Kjefte på barnehagebarn har liten effekt 2 3
Kaisada Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ble idag vitne til at en dame som gikk forbi barnehagen her i nabolaget ble slengt stygge ord etter av en haug med barn som sto inne i barnehagen. Da jeg skulle gå tur med hunden min isted skjedde det samme med meg. «Dumme drittkjerring!», «Du er stygg!» osv.. Jeg synes dette er svært bekymringsfullt at unger kan si slike ting til fremmede mennesker også bare la det gå uten at noen tar tak i det! Det var voksne ansatte som gikk ute mens dette skjedde men ingen brydde seg. Noen må ta tak i dette og gi disse ungene en saftig dose kjeft eller ihvertfall en skikkelig beskjed om at dette ikke er greit! Kan jeg ta kontakt med barnehagen å høre om det er mulig å få gitt en beskjed til foreldre etc? Anonymkode: c053e...721 men hva sa du til ungene da? Det bør jo taes der og da med unger. 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 Ta med deg en høytrykkspyler og spyl de ned neste gang. Anonymkode: c46df...bec 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #6 Skrevet 23. februar 2023 Kaisada skrev (Akkurat nå): men hva sa du til ungene da? Det bør jo taes der og da med unger. Jeg prøvde å si ifra om at det er ikke greit å si slike ting men da bare lo de og fortsatte.. Jeg tenker det er en stor fare for at det kommer til å gjenta seg hvis ingen griper inn eller at det ikke får konsenkvenser. Ts Anonymkode: c053e...721 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #7 Skrevet 23. februar 2023 Carrot skrev (2 minutter siden): Noen må ta tak i dette er jeg enig i den noen er deg, ved å gjøre ansatte oppmerksom på problemet. Å Kjefte på barnehagebarn har liten effekt Les hva TS skriver: "Det var voksne ansatte som gikk ute mens dette skjedde men ingen brydde seg." Anonymkode: bed02...3a1 2
Muskath Skrevet 23. februar 2023 #8 Skrevet 23. februar 2023 Det er jo barnehagebarn, ignorer dem, det er det beste. Ellers kan du snakke med leder i barnehagen.
Carrot Skrevet 23. februar 2023 #9 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les hva TS skriver: "Det var voksne ansatte som gikk ute mens dette skjedde men ingen brydde seg." Anonymkode: bed02...3a1 mener dere seriøst at det bare er en ansatt i bhg? 😇 og at TS er sikker på at denne forsto opptrinnet og valgte ignorere det? I så fall er det jo bare viktigere å gjøre bhg sine ansatte obs på problemet tenker jeg. Ikke stikke hodet i sanden og "rante" på KG..
Kaisada Skrevet 23. februar 2023 #10 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg prøvde å si ifra om at det er ikke greit å si slike ting men da bare lo de og fortsatte.. Jeg tenker det er en stor fare for at det kommer til å gjenta seg hvis ingen griper inn eller at det ikke får konsenkvenser. Ts Anonymkode: c053e...721 ja da ville jeg gått inn i Bhg og sagt ifra til de voksne som kan ta opp med dem hvordan man oppfører seg mot andre. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #11 Skrevet 23. februar 2023 Carrot skrev (1 minutt siden): mener dere seriøst at det bare er en ansatt i bhg? 😇 og at TS er sikker på at denne forsto opptrinnet og valgte ignorere det? I så fall er det jo bare viktigere å gjøre bhg sine ansatte obs på problemet tenker jeg. Ikke stikke hodet i sanden og "rante" på KG.. Det står voksne ansatte, så det var nok ikke bare èn... Anonymkode: bed02...3a1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #12 Skrevet 23. februar 2023 Det er ikke sikkert de voksne hørte det hvis de var et stykke unna og ungene sto med ryggen til. Snakker av erfaring. Så at de ikke reagerte trenger ikke bety at de ikke bryr seg. Når det er sagt: si fra til barnehagen. Send gjerne en mail til styrer (mailadressen finner du garantert ved et kjapt Google-søk). Bare si hva du har observert, og at "hadde det vært mitt barn som gikk i denne barnehagen hadde jeg ønsket at de voksne skulle gripe inn, tviler på at noen vil at deres barn skal snakke sånn til forbipasserende" eller noe sånt. Hadde satt veldig pris på beskjed både som forelder og som barnehageansatt! Anonymkode: 8efbe...7de 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13 Skrevet 23. februar 2023 Muskath skrev (2 minutter siden): Det er jo barnehagebarn, ignorer dem, det er det beste. Ellers kan du snakke med leder i barnehagen. Ja jeg tenker at det er viktig at man gir en beskjed til barnehagen eller foreldre om dette så det blir gjort noe med. Ts Anonymkode: c053e...721
Muskath Skrevet 23. februar 2023 #14 Skrevet 23. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja jeg tenker at det er viktig at man gir en beskjed til barnehagen eller foreldre om dette så det blir gjort noe med. Ts Anonymkode: c053e...721 Ja, du kan snakke med leder. Men å gi barna oppmerksomhet når de roper sånn, ser ikke jeg noen vits i. Da blir det bare morsommere å rope mer. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #15 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ble idag vitne til at en dame som gikk forbi barnehagen her i nabolaget ble slengt stygge ord etter av en haug med barn som sto inne i barnehagen. Da jeg skulle gå tur med hunden min isted skjedde det samme med meg. «Dumme drittkjerring!», «Du er stygg!» osv.. Jeg synes dette er svært bekymringsfullt at unger kan si slike ting til fremmede mennesker også bare la det gå uten at noen tar tak i det! Det var voksne ansatte som gikk ute mens dette skjedde men ingen brydde seg. Noen må ta tak i dette og gi disse ungene en saftig dose kjeft eller ihvertfall en skikkelig beskjed om at dette ikke er greit! Kan jeg ta kontakt med barnehagen å høre om det er mulig å få gitt en beskjed til foreldre etc? Anonymkode: c053e...721 Jeg jobbet i en barnehage hvor dette skjedde daglig. Tre av ungene ropte sånne ting etter vikarer og faste ansatte, de tøffet seg og fikk medhold av kameratene. Det beste var dessverre å overse dem. Prøvde jeg å ta tak i det lo de bare mer. Synes det var utfordrene, det jeg prøver å si her er at nettopp det kan være derfor de voksne ikke sa noe,fordi de prøvde å overse, slik at barna ikke fikk noen reaksjon. Men hadde jeg vært der hadde jeg nok tatt tak i det. Anonymkode: 46a3a...706
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #16 Skrevet 23. februar 2023 Hva ER det med dagens barn. De eier jo ikke folkekskikk det må være dårlig oppdragelse. Hørte aldri barn snakke sånn da mine var små for noen år siden. Anonymkode: bed02...3a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #17 Skrevet 23. februar 2023 Helt innafor å feks ta en telefon til styrer i barnehagen. Jeg jobber i bhg selv,og jeg skal love deg at jeg hadde tatt tak i dette hvis jeg ble gjort oppmerksom på det. Ved gjentagelse hadde foreldrene fått beskjed. Dette er ikke greit,og de som gjør sånt i barnehagen, fortsetter gjerne når de blir eldre,og da med enda styggere ord. Anonymkode: 7dcfb...d57 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #18 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt innafor å feks ta en telefon til styrer i barnehagen. Jeg jobber i bhg selv,og jeg skal love deg at jeg hadde tatt tak i dette hvis jeg ble gjort oppmerksom på det. Ved gjentagelse hadde foreldrene fått beskjed. Dette er ikke greit,og de som gjør sånt i barnehagen, fortsetter gjerne når de blir eldre,og da med enda styggere ord. Anonymkode: 7dcfb...d57 Det er nettopp dette jeg også tenker. Dette kan jo utvikle seg til mer alvorlig mobbing osv. Så ja jeg kommer nok til å si ifra til barnehagen hvis dette skjer igjen. Ts Anonymkode: c053e...721
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #19 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva ER det med dagens barn. De eier jo ikke folkekskikk det må være dårlig oppdragelse. Hørte aldri barn snakke sånn da mine var små for noen år siden. Anonymkode: bed02...3a1 Dette representerer ikke dagens barn i det hele tatt! Var noen slike barn før, og det er det nå. Anonymkode: 6140e...0ee
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #20 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er nettopp dette jeg også tenker. Dette kan jo utvikle seg til mer alvorlig mobbing osv. Så ja jeg kommer nok til å si ifra til barnehagen hvis dette skjer igjen. Ts Anonymkode: c053e...721 Det har skjedd to ganger. Ikke vent til neste gang. Si fra nå. Anonymkode: 8efbe...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå