Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har slitt med en nå rimelig lenge. vært der i ca 5 uker, .dukket opp, krympet litt og plutselig kommet tilbake en millimeter lenger ned rett etter på. 3 ganger skejdde dette. er så stygy også, dekker jo dem med sminke , men de er jo fortsatt en stor kul ut av haka. men idag var det nok. jeg anskaffet meg en kanyle og skulle prøve dette. og det funket døds bra. all verket forsvant når jeg klemte, etter jeg hadde stukket hull. for å lage en utvei til den ut liksom. for den har jo egentlig ingen utvei når den er underjordisk.

jeg er helt freslt av denne kanylen nå. har plaget meg veldig den kvisen og enedlig alt ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også plager med sånne "bomber" - særlig på hakepartiet. Det er helt grusomt. Svære som erter, og så dype at det ikke uten videre går an å klemme dem ut. Har en sånn kanyle jeg, også. Fikk av en svigerinne som jobbet på laboratorium. Men det er ikke alltid så lett å få dem ut, likevel.

For et par uker siden var jeg på VITA og der fikk jeg anbefalt en krem med silikon i, den heter Silicol skin og virker svært uttørrende på kviser. Ha den på de utsatte områdene og la virke i 10 minutter før du skyller av med varmt vann. Evt. ha på fuktighetskrem etterpå. Gjenta 2-3 ganger daglig. Den var veldig effektiv på meg; den bomba jeg hadde slitt med en stund tørket ut etter bare noen dager og er nå så godt som helt borte!

http://www.academyhealth.co.uk/ishop/934/shopscr261.html

Skrevet (endret)

Eller Garnier sin gele i blå liten tube. Den og ren aloe vera gel - borte.

Tar på om kveldene og lar det virke på natta. Jo mindre man tukler med det, jo fortere forsvinner det.

Endret av Midnattsol
Skrevet

såkalte kvise drepere virker ikke på de underjordiske kvisene. kanyle får du kjøpt på apoteket. koster vel rundt 40-50 for noen tror jeg. har fått de jeg. ikke kjøpt selv

Skrevet

Skulle ha sprøyter og spisser en gang, en av de fikk jeg gratis, men husker ikke hvilken. Uansett tror jeg det kostet 12 kr for 5 (enten sprøyter eller spisser) på apoteket.

Skrevet

Gjør det ikke vondt da? Får ofte slike "byller" om vintern :tristbla:

Skrevet

Hvordan ser slike kanyler ut, og hvordan fungerer de? Gjør det vondt å bruke de?

Og ikke minst; Blir det stort sår/arr ?

Tror jeg må kjøpe en slik og teste. Hørtes intressant ut. :)

Skrevet

gjør IKKE vondt. den er kjempe spiss en kanyle. og er bare for å lage en liten utgang. et bitte lite hull i overhuden. så klemme , til du får ut alt. ikke klem midt på kvisa. rundt. med q. tips. det bruker jeg. det blir IKKE arr. etter man har fått ut alt, blør det litt. så healer huden seg etter 2 dager ca. den er fortsatt litt rød. men det er bare å dekke med sminke til det går bort. men det beste er jo når den forferdelig kule blir borte. og det blir den, nesten med en gang:)men husk å kjøp flere. de er kun til engangs bruk. eller så samler det seg bakterier.

Skrevet

Høres jo litt vondt ut da, for de pleier å være helt sinnsykt vonde....

Men det vil ikke gjøre samme nytten med en nål altså??

Skrevet

en nål er altfor tykk. og kan lage arr. kanyle er sylspiss og vil lage et nesten usynlig hull. kanyle koster 3 kr pr. stk på apoteket.

Skrevet

En nål er heller ikke steril. Velg den tynneste kanylen, finnes i mange størrelser.

Hvordan ser slike kanyler ut, og hvordan fungerer de? Gjør det vondt å bruke de?

En kanyle er en sprøytespiss/til å stikke gjennom ved intravenøst.

Skrevet
såkalte kvise drepere virker ikke på de underjordiske kvisene.

Joda, noen funker fint de.

Skrevet

hvilke kvisedrepere da midnattso`? jeg har prvød clinique sin. den er ganske sterk, men funker ikke på de underjordiske.

Skrevet

må man spørre i kassa på apoteket etter kanyler? i reseptkassa eller vanligkassa? enn om de spør hva jeg skal med den? tror de jeg er sprøytenarkoman da?? hva skal jeg svare da, at jeg skal stikke hull på kvisene mine og suge ut pusset???

Skrevet
hvilke kvisedrepere da midnattso`? jeg har prvød clinique sin. den er ganske sterk, men funker ikke på de underjordiske.

Har brukt den anti spot eller hva den heter fra Garnier. Et par netter så forsvinner den har i alle fall jeg opplevd. Blir mindre og mindre.

Skrevet (endret)

En kanyle kommer i ulike tykkelser, og brukes til mer enn å sette intravenøst, men altså, det fungerer like fint med en nål.

Endret: Og hvis man skal være så opptatt av at alt skal være så sterilt hele tiden, så er det minst like viktig å tenke på at området rundt kvisen og hendene er rene!

Endret av vimselims
Skrevet

Det eneste som faktisk hjelper mot underjordiske kviser er et legemiddel som heter roaccutane. Jeg slet med slike kviser i flere år. Jeg så ikke ut og vondt som bare den var det. Så var jeg hos en hudlege som sa at dette er en hormonell forstyrrelse. Jeg spiste roaccutane i 3 måneder og etterpå har jeg aldri hatt en eneste underjordisk kvise. Dette er nå 7 år siden. Så alle som har dette problemet: gå til hudlegen og få hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...