Gå til innhold

Kan jeg kreve å få møte opp med magesyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har booket en aktivitet, og arrangøren krever at man betaler full pris ved frafall, kan jeg snu på det og kreve å heller få møte til aktiviteten?

Anonymkode: c9787...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: b5a8f...b82

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo f.eks. si «jeg møter opp med magevirus for å slippe å betale, så får folk ta følgene». Så ser du hva slags svar du får? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: b5a8f...b82

Synes det høres merkelig ut at de bare kan stikke av med både «varen» og fortjenesten..

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Synes det høres merkelig ut at de bare kan stikke av med både «varen» og fortjenesten..

De gjør jo ikke det. Hvis det er et tomt sete eller mat som må kastes så er det jo svinn. 

Skrevet
Gliffy skrev (30 minutter siden):

De gjør jo ikke det. Hvis det er et tomt sete eller mat som må kastes så er det jo svinn. 

Ikke noe som må kastes eller lages til. Og de andre som skal være med, møter opp.

Skrevet
Gliffy skrev (31 minutter siden):

Spørsmålet er uansett om jeg kan kreve å få «varen» min, hvis de skal være vanskelige på det? Jeg er så sta at jeg møter opp med bøtte, hvis det er det som må til.

Skrevet

nei du bruker reiseforsikring og kontakter legen for en evt legeerklæring.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet er uansett om jeg kan kreve å få «varen» min, hvis de skal være vanskelige på det? Jeg er så sta at jeg møter opp med bøtte, hvis det er det som må til.

Men da lar du det jo gå ut over andre enn de du faktisk er irritert på?

Anonymkode: 11228...2d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Toppen av egoisme å møte opp i såfall

Anonymkode: a2bd9...0e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Nei du kan ikke møte opp med magevirus og smitte alle andre. Da blir du mest sannsynlig vist veien ut igjen. Det er ikke greit for andre å se på at noen kommer syk og sitter å spyr. Det må folk forstå.

Kan du ikke bare ringe og snakke med de og fortell at du er syk? 

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er så sta at du heller gjør andre syke enn å ringe og avlyse i fall du må betale? Skikkelig omsorgsperson du.. 

Anonymkode: 16a83...82b

• Nyttig 3
Skrevet

Litt usikker på det juridiske her, det er neppe imot noen lov å stille opp med magesjau eller en annen smittsom sykdom. Det var jo et unntak under korona at man hadde lovpålagt karantene.  De kan kanskje nekte deg inngang med loven i hånd hvis du allerede har fortalt dem at du er smittsom? 

MEN det er jo moralsk forkastelig å smitte folk med vitende og vilje. Å ville straffe arrangøren/bedriften er en ting, men du straffer jo masse uskyldige også. Hadde det vært min venn/kollega/familiemedlem som møtte opp på trass, så hadde jeg blitt rimelig forbannet og det hadde nok varig endret mitt syn på personen. 

Det er helt vanlig og lovlig at man må betale for en tjeneste selv om man ikke kan benytte den. Det er helt forståelig at man ikke bare kan melde seg på og kreve penger tilbake etter eget forgodtbefinnende, da hadde nok mange gått konkurs. Det vanlige er jo at man forholdet seg til det. Klart det er irriterende å tape pengene, men sånn er det jo bare. 

Anonymkode: 18cc2...6c1

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan du. Men det er forferdelig dårlig gjort overfor de andre gjestene! 

Anonymkode: 9c659...ed5

Skrevet

Det er uheldig at du har blitt syk, men det er ditt ansvar og du som må bære tapet. Hold deg hjemme når du er syk.

Anonymkode: 05e77...a9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt usikker på det juridiske her, det er neppe imot noen lov å stille opp med magesjau eller en annen smittsom sykdom. Det var jo et unntak under korona at man hadde lovpålagt karantene.  De kan kanskje nekte deg inngang med loven i hånd hvis du allerede har fortalt dem at du er smittsom? 

MEN det er jo moralsk forkastelig å smitte folk med vitende og vilje. Å ville straffe arrangøren/bedriften er en ting, men du straffer jo masse uskyldige også. Hadde det vært min venn/kollega/familiemedlem som møtte opp på trass, så hadde jeg blitt rimelig forbannet og det hadde nok varig endret mitt syn på personen. 

Det er helt vanlig og lovlig at man må betale for en tjeneste selv om man ikke kan benytte den. Det er helt forståelig at man ikke bare kan melde seg på og kreve penger tilbake etter eget forgodtbefinnende, da hadde nok mange gått konkurs. Det vanlige er jo at man forholdet seg til det. Klart det er irriterende å tape pengene, men sånn er det jo bare. 

Anonymkode: 18cc2...6c1

Man blir fortsatt bedt om å være hjemme ved luftveissykdommer og rennende nese. Det er ikke lovpålagt,  men man blir fortsatt bedt om det!!!

Anonymkode: b15a0...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...