Gå til innhold

Hva betyr M på automatgir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr/står M for på automatgir? Hva skjer når jeg dytter girspaken fra Drive og over til M? Hvordan fungerer det?

SmartSelect_20230223_145553_Chrome.jpg

Anonymkode: 9e087...2c6

Skrevet

Manuelt

• Liker 2
Skrevet

Det er manuelt gir. På Subaru som dette er, er giret du velger manuelt, bare fiktivt. Det blir det siden girkassa er trinnløs. Du bruker manuell, spesielt når du kjører bratte nedoverbakker, for å holde igjen med motor’n i stedet for å stå på bremsen. Har Subaru selv, men den har L i stedet for M. Dvs lavgir på min.

Anonymkode: 4d9ba...e98

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Manuell. Brukes når du må gire ned i bratte bakker for å spare bremsene f.eks. Oslofjordtunnelen. 

Anonymkode: 6cd7d...25e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

M står for Møteplass. Setter du girspaken i M så vil den ta deg frem til nærmeste møteplass. 

Anonymkode: 7c5f7...eab

• Liker 2
Skrevet

Mamma, så blir det mamma-kjøring.

Anonymkode: 8a18a...75c

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

M står for Møteplass. Setter du girspaken i M så vil den ta deg frem til nærmeste møteplass. 

Anonymkode: 7c5f7...eab

Såkalte dogging eller cruising møteplasser 

Anonymkode: 6f564...5cb

• Liker 1
Skrevet

Mooring-fortøyning 

Anonymkode: d8e09...287

Skrevet

M er vel det samme som L på enkelte andre automat-kasser. Har L på den bilen jeg kjører og det er low gear. Kan brukes i nedoverbakker, b.la 😊 Bruker ikke det mye selv. 

• Nyttig 1
Skrevet

Mongo-mode - den alle rogalendinger bruker.

Anonymkode: d99e5...04b

Skrevet

På min bil står det for Manuelt. Da kan jeg tilte den frem eller tilbake for å velge hvilket gir den skal være i.

Anonymkode: 34997...dfd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På min bil står det for Manuelt. Da kan jeg tilte den frem eller tilbake for å velge hvilket gir den skal være i.

Anonymkode: 34997...dfd

Korrekt. Da kan man feks bremse på giret om det er veldig har nedkjøring for å spare på bremsene. Feks ned fra fjelloverganger eller Oslofjordtunnelen som var nevnt.

Anonymkode: f733c...fcf

• Nyttig 1
Skrevet

*hard nedkjøring

Anonymkode: f733c...fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...