Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Daria skrev (9 minutter siden):

Og siden  du føler det sånn, føler du deg kallet til å gjøre deg til talskvinne for en halv million mennesker du ikke kjenner?  På tide å moderere egoet en smule?  

Det bor ikke i nærheten av en halv million mennesker i Stavanger da. Selv om man tar med hele tettstedet Stavanger/Sandnes som strekker seg over de to kommunene så er det fremdeles under halvparten av en halv million (ca. 235 000).

Anonymkode: 00876...ed2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det bor ikke i nærheten av en halv million mennesker i Stavanger da. Selv om man tar med hele tettstedet Stavanger/Sandnes som strekker seg over de to kommunene så er det fremdeles under halvparten av en halv million (ca. 235 000).

Eller mente du Oslo? I så fall må du doble den halve millionen om du mener tettstedet Oslo. Eller legge på 200.000+ om du mener kun fylket Oslo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Følelsen er gjensidig! 

Hilsen siddis. 

Anonymkode: 5a7bb...1aa

Det er jo bare forsøk på å terge fra ts sin side. Hvorfor biter du på?

Jeg har aldri tenkt over hva jeg føler for Stavanger, av alle steder skulle jeg legge tid og energi i å hate en by jeg aldri har vært i? Nei.

Tenker de fleste er ganske likegyldige til andre byer, med mindre de har vært der, bodd der, eller opplevd noe der som gir dem god grunn til å mislike den konkrete byen.

Anonymkode: 81b40...4b7

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker rogalendinger, og Stavanger. Nydelige Ryfylke, staute Jæren, driftige Stavangerfolk med fokus på kultur, mat og næringsliv. Vakker natur, arbeidsomme mennesker med hel ved osv. Jeg elsker Stavanger. Så mye at jeg valgte å slå meg ned der, og jeg er verken fra Østlandet eller Rogaland.

Stavanger er jo en nydelig by. Gatene, fargegata, Vågen, Gladmaten osv. Jeg har forelsket meg. 

Så er kanskje disse menneskene her litt sånn "inni seg sjæl". De er ikke de letteste å få kontakt med, og de kan være lite omfavnende med disse pokkers syforeningene sine blant damer, osv. Men det er et ærlig, snilt folkeslag som jeg har stor respekt for. 

Anonymkode: 05d7b...7b2

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Selv mannen min som kommer fra Oslo hater Oslo.

Anonymkode: 6dde9...7c7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er fra Stavanger, bor i Oslo. Skal tilbake til Stavanger etter studie, men har vært fint å bo i Oslo 😊

Anonymkode: 718bf...0f8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
On 2/23/2023 at 7:05 PM, AnonymBruker said:

Er fra Stavanger, bor i Oslo. Skal tilbake til Stavanger etter studie, men har vært fint å bo i Oslo 😊

Anonymkode: 718bf...0f8

Men.. Hva liker du best? 

Anonymkode: f10c0...a7e

Skrevet

Stavanger er en flott by med mye bra folk og god stemning . Det er også veldig fin natur der og flotte fjell og strender som er lette å nå for dagsturer ❤️ Er glad i Oslo også og kjenner mange fine folk der og, men foretrekker Stavanger. Synes Oslo er i ferd med å bli hardere og mer fremmed på en måte. 

Anonymkode: c7aeb...9be

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 14.58):

Har aldri likt meg der kjedelig, regn, fattig på kultur og utrolig arrogante, selvhøytidlige og kjipe folk

Blander du med Bergen? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alltid bodd i Oslo, men har pendlet en del mellom Stavanger med jobb. Veldig uenig  med ts. Stavanger er koselig og stort sett hyggelige folk. Lite snø. Kunne godt ha bodd der om jeg skulle flytta fra Oslo 

• Liker 1
Skrevet

I hele oppveksten og vokselivet har jeg bodd omtrent likelig fordelt mellom Oslo og Stavanger, med mor fra Oslo og far fra Stavanger. Jeg liker meg godt begge steder, men må nok medgi at Stavanger fortsatt er litt for mye preget av at penger og vulgær materialisme på bekostning av (ut)dannelse og kultur. Utviklingen går imidlertid i riktig retning, 

Anonymkode: db134...07b

• Liker 2
Skrevet

Trodde ikke Oslofolk visste at verden var større enn Oslo.

• Liker 3
Skrevet

Ser ingenting feil her. Stavanger er en temmelig rasstapp plass og da. Tenk et eneste stort Oslo Vest med en gjeng med forferdelig skrikende skarp dialekt og enormt ego. Der har du Stavanger.

Satt på spissen. Det er fine steder i Stavanger og. Til og med noen ålreite folk :) De er bare vanskelige å finne.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 2/27/2023 at 3:57 PM, Macro said:

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 15.54):

I hele oppveksten og vokselivet har jeg bodd omtrent likelig fordelt mellom Oslo og Stavanger, med mor fra Oslo og far fra Stavanger. Jeg liker meg godt begge steder, men må nok medgi at Stavanger fortsatt er litt for mye preget av at penger og vulgær materialisme på bekostning av (ut)dannelse og kultur. Utviklingen går imidlertid i riktig retning, 

Er innflytter i Stavanger og føler at noen her har et slags mindreverdighetskompleks mot byer som Oslo og Bergen. 🤣Tror det er en del usikkerhet, men syns det har blitt bedre med tiden

Skrevet (endret)
Fant80 skrev (På 27.2.2023 den 16.01):

Ser ingenting feil her. Stavanger er en temmelig rasstapp plass og da. Tenk et eneste stort Oslo Vest med en gjeng med forferdelig skrikende skarp dialekt og enormt ego. Der har du Stavanger.

Satt på spissen. Det er fine steder i Stavanger og. Til og med noen ålreite folk :) De er bare vanskelige å finne.

Har du bodd i Stavanger, siden du skriver det slik? 😐 Føler kanskje kan  det er slik blant de noe yngre tenåringene  og kanskje noen av de  middelaldrende (🤣) her. Men ikke så mange. Syns folk har blitt hyggeligere her i løpet av de senere årene

Endret av Geogass
AnonymBruker
Skrevet
Geogass skrev (14 timer siden):

Er innflytter i Stavanger og føler at noen her har et slags mindreverdighetskompleks mot byer som Oslo og Bergen. 🤣Tror det er en del usikkerhet, men syns det har blitt bedre med tiden

Ja, det er nok riktig. For et par generasjoner siden, var Stavanger en bakevje i forhold til de tre store byene i Norge, og den lokale selvoppfatningen var vel deretter. Så kom oljå, og plutselig ble byen både rik og sentral (både i nasjonalt og internasjonalt perspektiv). Klondike-effekten endret brått kulturen i retning av en nokså vulgær, brautende materialisme; noe som nok var preget av mye penger og lite (ut)dannelse. I løpet av de siste par tiårene har ting etter min oppfatning utviklet seg i positiv retning; kanskje særlig fordi vi har fått sterkere og bredere institusjoner for høyere utdanning, og et stadig rikere kulturliv.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stavanger er ikke en by. Det er et fisketorg.

Anonymkode: b25b6...6e9

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er fra Bergen og Stavanger er en av de dialektene som plager meg mest

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Cezanne skrev (4 minutter siden):

Jeg er fra Bergen og Stavanger er en av de dialektene som plager meg mest

Lol, det var ganske ironisk fra den kanten.

Anonymkode: b25b6...6e9

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...