Amber Skrevet 25. desember 2005 #1 Skrevet 25. desember 2005 Jeg har lastet ned noen filmer, og de er alle i forskjellige fil formater. Nero brenne kun BUP filer! Hvilket program kan jeg bruke for å brenne andre filer, fks .avi filer? Det mester er jo avi... Står Xvid DVD rip når jeg finner filen på nettet... Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 jeg brenner alle mine avi filer med Nero. Velg at du vil brenne "data cd".
Amber Skrevet 31. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2005 Ok.. men putter du da inn en vanlig cd? må vel bruke en dvd cd?
Cronos Skrevet 1. januar 2006 #4 Skrevet 1. januar 2006 Hvis du skal brenne .avi-filer, så er det bare å brenne dem som data-cd eller data-dvd. Da må du ha den respektive media for å brenne. Hvis du f.eks. ber om å brenne data-dvd, så må du jo ha en brennbar dvd. Problemet kommer når du skal lese av denne igjen. De færreste (noen gjør det) dvd-spillere leser slike data-dvd'er. Så med mindre du har en slik dvd-spiller, så vil du bare få lest den av på datamaskinen. Du kan forøvrig omkode den avi-filen til et dvd-format (mpeg2) slik at den kan leses i vanlige dvd-spillere.
Amber Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2006 ok, hvordan får jeg gjort det? og på min Nero velger jeg data cd - ikke data DVD! Kan velge kun DVD men den støtter jo kun to filformater, BUP og VOP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå