Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamia75
Skrevet

Jeg trenger hjelp til å bekreft at jeg har verdi og er god nok.. 

Jeg er så redd for ikke å være bra nok, fin nok, sterk nok, sprek nok.. 

Merkelig nok ikke redd for å være bra nok når det gjelder sex, jeg er ganske trygg der. 

Har møtt en mann 3 ganger og skal være sammen med han nå ei hel langhelg og jeg får tankekaos fra h***ete... 

Det hele koker ned til, hva om jeg ikke er bra nok. Hva om han skjønner at jeg ikke egentlig duger? 

Han er snill og omtenksom og sier at han liker meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hva om? Hva skjer om han tenker det? Ikke at jeg tror han kommer til å tenke det. Men la oss si at han tenker det, hva da?

Han kan tenke det samme som deg at tenk hvis ikke du synes han er god nok?

Tenk det riktige som er at du er god nok. Det er du. Hvis det viser seg at dere ikke finner tonen, handler det ikke om at dere ikke er bra nok. Men at dere kommer ikke passer så godt sammen.

Så bra at han er snill og omtenksom. En snill mann vil synes absolutt du er bra nok.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvordan skal vi kunne gi deg positiv bekreftelse når vi ikke vet noe om deg? 

Hvorfor er du singel? 

Anonymkode: 18d7c...925

Skrevet

Jeg klarer bare ikke å forstå en sånn tankegang! Det er jo DU som skal vurdere om han er «bra nok» for deg - altså om dere passer sammen, om du trives med ham, om han behandler deg bra. Å være veldig opptatt av å bli likt er nesten oppskriften på å ikke bli det.

Om det blir forelskelse og ekte kjærlighet ut av dette er et annet spørsmål, men her må du nesten bare la det stå til og se hvordan ting utvikler seg. Lite å gjøre med uansett.

Anonymkode: c89c8...1c6

• Liker 3
Skrevet

Jeg sliter med det samme og får hjelp av psykolog til å bygge opp selvfølelsen. Har valgt å ikke date før det er gjort for erfaringsmessig betyr den manglende selvfølelsen at jeg finner meg i dritt fra menn og det vil jeg ikke lenger.

Anonymkode: 13c09...767

Skrevet

Ett ord: Psykolog.

Vi må kvinneguiden kan si 1000 ganger at du er bra nok, men du selv er den som må finne ut av det, ingen andre enn deg kan overbevise deg selv om at du er god nok. 

Anonymkode: 77d54...5a5

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig slitsomt å være sammen med noen som er så usikre.

Så fram til du kommer deg til psykolog..fake it till u make it. Ikke la ham merke hvor usikker du er, det er lite tiltrekkende.

Hadde han ikke likt deg så hadde ikke denne langhelgen sammen med deg vært på timeplanen hans i det hele tatt.

Anonymkode: 6651c...742

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Om han ikke liker deg, vil du uansett ikke ha han. Du vil ha en som liker hele deg ❤️ 

Skrevet

Youtube:

Teal swan! 

Altså.. Hun! Wow. Ting har virkelig bare begynt å falle på plass. 

Jeg er ikke så fan av psykolog, jeg har gått til psykolog i flere år tidliger, men det hjelper aldri. 

Det som derimot har hjulpet er å forstå at hjernen fungerer som en datamaskin, altså alle koblinger du har i hjernern har du og andre brult åresvis på å bygge opp. 

Men, det betyr også at DU står helt fritt til å bygge helt nye koblinger i din hjerne. 

Start med og sovne til subliminal messages om self love. Jeg har gjort dette litt av å på i et par år, og det har virkelig hjulpet!!.. 

Og de gangene jeg oppdager negativ selvsnakk, motsier jeg det. 

Jeg har også vært bevisst på hva jeg ser på, på tv og leser m.m

Du kan virkelig ikke fatte hvor stor endring jeg har hatt innen noen få år, bare ved helt enkle grier som dette. 

Det føles litt unaturlig og merkelig istarten. Men, hvem bryr seg?! 

Jeg er drit sikker på at jeg aldri vil slite med deprisjoner igjen. Det føles som om det hadde vært helt umulig, rett og slett. 

👍👍👍😀

Anonymkode: fc097...b7e

Skrevet
Mysticgirl skrev (53 minutter siden):

Om han ikke liker deg, vil du uansett ikke ha han. Du vil ha en som liker hele deg ❤️ 

Dette! 🥰

Skrevet
Mysticgirl skrev (2 timer siden):

Trolltunge skrev (1 time siden):

Dette! 🥰

Ja, men noen ganger lettere sagt enn gjort.

Gjest Mammamia75
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg klarer bare ikke å forstå en sånn tankegang! Det er jo DU som skal vurdere om han er «bra nok» for deg - altså om dere passer sammen, om du trives med ham, om han behandler deg bra. Å være veldig opptatt av å bli likt er nesten oppskriften på å ikke bli det.

Om det blir forelskelse og ekte kjærlighet ut av dette er et annet spørsmål, men her må du nesten bare la det stå til og se hvordan ting utvikler seg. Lite å gjøre med uansett.

Anonymkode: c89c8...1c6

Jeg skjønner hva du mener, jeg kunne skrevet mer om det i hovedinnlegg.. 

At jeg har brukt lang tid og gått til mange psykologer før jeg skjønte at jeg har traumatiske opplevelser fra barndom og oppvekst. 

Og jeg VET GODT at jeg greier mye og mange er glad i meg, men jeg gjør underlige ting og har ikke helt kontakt med alle følelsene mine så det bunner i at jeg ikke virkelig FØLER MEG BRA NOK. 

Så sånn er det ❤️

Endret av Mammamia75
Skrivefeil
Gjest Mammamia75
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Youtube:

Teal swan! 

Altså.. Hun! Wow. Ting har virkelig bare begynt å falle på plass. 

Jeg er ikke så fan av psykolog, jeg har gått til psykolog i flere år tidliger, men det hjelper aldri. 

Det som derimot har hjulpet er å forstå at hjernen fungerer som en datamaskin, altså alle koblinger du har i hjernern har du og andre brult åresvis på å bygge opp. 

Men, det betyr også at DU står helt fritt til å bygge helt nye koblinger i din hjerne. 

Start med og sovne til subliminal messages om self love. Jeg har gjort dette litt av å på i et par år, og det har virkelig hjulpet!!.. 

Og de gangene jeg oppdager negativ selvsnakk, motsier jeg det. 

Jeg har også vært bevisst på hva jeg ser på, på tv og leser m.m

Du kan virkelig ikke fatte hvor stor endring jeg har hatt innen noen få år, bare ved helt enkle grier som dette. 

Det føles litt unaturlig og merkelig istarten. Men, hvem bryr seg?! 

Jeg er drit sikker på at jeg aldri vil slite med deprisjoner igjen. Det føles som om det hadde vært helt umulig, rett og slett. 

👍👍👍😀

Anonymkode: fc097...b7e

Takk for tips. Det er akkurat det, i hjernen min finnes et spor og om jeg følger det til start så står det risset inn at jeg ikke er bra nok. 

Gjest Mammamia75
Skrevet
exictence skrev (4 timer siden):

Ja, hva om? Hva skjer om han tenker det? Ikke at jeg tror han kommer til å tenke det. Men la oss si at han tenker det, hva da?

Han kan tenke det samme som deg at tenk hvis ikke du synes han er god nok?

Tenk det riktige som er at du er god nok. Det er du. Hvis det viser seg at dere ikke finner tonen, handler det ikke om at dere ikke er bra nok. Men at dere kommer ikke passer så godt sammen.

Så bra at han er snill og omtenksom. En snill mann vil synes absolutt du er bra nok.

Tusen takk for svaret, det er klokt og fint og gir meg bekreftelse og forståelse av hvordan ting fungerer ❤️

Er bare så tuppete nervøs og redd. 

Skrevet

Ingen her kan hjelpe deg med dette. Fordi det må komme innenfra. Synes DU at du er bra nok? 

Har slitt med dette mye i livet. Vokste opp i et utrygt hjem, derfor følte jeg aldri at jeg var bra nok. Brukte mye tid på å få bekreftelse fra andre rundt meg men det hjalp aldri. Da jeg begynte å stole på meg selv og gi meg selv det jeg trengte begynte jeg å innse at selvsagt er jeg god nok, og det har jeg vært hele tiden. Det er en følelse man har inni seg. ❤️ 

Mitt beste tips med tanke på forholdet: identifiser hvilke sår du har fra bakgrunnen din som gjør at du tror du ikke er god nok. Uansett om denne mannen avviser deg så er du god nok, kanskje man har noe å jobbe med, men det har vi ALLE. At du ikke passer for ham betyr ikke at du ikke er god nok som menneske. 

Anonymkode: ae00c...1a7

Skrevet

Start med hèlt enkle ting. Det man gjentar for seg selv ofte, blir til slutt en sannhet. 

Alt i fra post-it lapper på speilet, eller skrift med leppestift med "Jeg er ____________". Noe positivt. Du trenger ikke engang å tro på det, men gjør det likevel! :hoppe:

En annen ting for å integrere positive setninger, er å bruke det som passord på steder du bruker hyppig 🥰 Typ" Jeg er helt RÅ 0000" eller "Jeg har kjærlighet for meg selv" :nikke:

❤️🙂 Husk å være tilstedet, så du nyter helgen. Det tapper deg bare for energi om tankespinn i negativ retning får styre ❤️

Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Ja, men noen ganger lettere sagt enn gjort.

Klart det! Ingen har påstått at gjensidig kjærlighet er enkelt å finne. Ensidig interesse er likevel bom. Dette er et felt der halvveis ikke er godt for noe. 

Skrevet
Mammamia75 skrev (8 timer siden):

Jeg trenger hjelp til å bekreft at jeg har verdi og er god nok.. 

Jeg er så redd for ikke å være bra nok, fin nok, sterk nok, sprek nok.. 

Merkelig nok ikke redd for å være bra nok når det gjelder sex, jeg er ganske trygg der. 

Har møtt en mann 3 ganger og skal være sammen med han nå ei hel langhelg og jeg får tankekaos fra h***ete... 

Det hele koker ned til, hva om jeg ikke er bra nok. Hva om han skjønner at jeg ikke egentlig duger? 

Han er snill og omtenksom og sier at han liker meg. 

Da må du spørre deg selv  for hvem skal du være god nok og svaret er deg. Det er du som må sette standarden du skal leve etter. Holder du din standard så er du god nok. 

Etterhvert som du mestrer å holde standarden kan du øke den. 

Og det må være realistisk.  

Så må du være ærlig for deg selv og andre.

Han du møter vil også ha standarder for seg avhengig av interesser, kanskje har dere noe felles, kanskje han driver med noe du kan bli med på eller noe du ikke vil være med på. Eller omvendt. 

Dere skal møtes og ha det hyggelig og antagelig vil det vanke sex også. 

Skulle dere ikke passe sammen så holder du likevel din standard og din verdi for deg selv.

Gjest Mammamia75
Skrevet
Flintis skrev (På 23.2.2023 den 22.20):

Da må du spørre deg selv  for hvem skal du være god nok og svaret er deg. Det er du som må sette standarden du skal leve etter. Holder du din standard så er du god nok. 

Etterhvert som du mestrer å holde standarden kan du øke den. 

Og det må være realistisk.  

Så må du være ærlig for deg selv og andre.

Han du møter vil også ha standarder for seg avhengig av interesser, kanskje har dere noe felles, kanskje han driver med noe du kan bli med på eller noe du ikke vil være med på. Eller omvendt. 

Dere skal møtes og ha det hyggelig og antagelig vil det vanke sex også. 

Skulle dere ikke passe sammen så holder du likevel din standard og din verdi for deg selv.

Veldig kloke ord, takk ❤️

Gjest Mammamia75
Skrevet

Tusen takk for at dere skrev, jeg hadde nytte av det og godt å få innspill som var varierte!! 

Jeg er ganske bestemt. Og legger meg ikke flat og er enig i alt. Hevder meg selv og interessene mine. 

Har hatt en virkelig flott helg med mye aktivitet. Og kjent etter hva som skjer når jeg føler jeg ikke er bra nok. 

Jeg hadde med hjemmelaget gave og det ble han så glad for 🤗

Og så kjente jeg plutselig at det sa litt pang for min del. Følelsene for han kom brått. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...