Gå til innhold

Hvor finner jeg søknaden om uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed fra Nav at jeg nå kan søke om uføretrygd, men finner det ikke på min side på Nav.no. Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner denne?

Anonymkode: d08b7...f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søkader-uføretrygd, evt skjemaer.

Anonymkode: 86949...431

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har fått beskjed fra Nav at jeg nå kan søke om uføretrygd, men finner det ikke på min side på Nav.no. Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner denne?

Du bør spørre Nav.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jeg gikk inn på søknader, og fant uføresøknaden der. Har jo hørt at Nav skal åpne opp for at man kan søke - noe som er gjort, og trodde kanskje da at det skulle ligge på min side. 

Jeg regner med at det er åpnet opp når søknaden er åpen og mine person opplysninger ligger i søknaden? 

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Takk for svar alle sammen :)

Jeg gikk inn på søknader, og fant uføresøknaden der. Har jo hørt at Nav skal åpne opp for at man kan søke - noe som er gjort, og trodde kanskje da at det skulle ligge på min side. 

Jeg regner med at det er åpnet opp når søknaden er åpen og mine person opplysninger ligger i søknaden? 

Ts

Min veileder sendte link til søknaden, men mulig ikke alle gjør det. Før måtte NAV gjøre søknaden tilgjengelig for de som skulle søke, men nå ligger den åpen for alle. Så man kan søke når som helst, men man burde ikke gjøre det ved mindre NAV har sagt at man kan. Når NAV har sagt at du kan søke, så er det bare å gjøre det :)

Anonymkode: 7b8d7...75b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min veileder sendte link til søknaden, men mulig ikke alle gjør det. Før måtte NAV gjøre søknaden tilgjengelig for de som skulle søke, men nå ligger den åpen for alle. Så man kan søke når som helst, men man burde ikke gjøre det ved mindre NAV har sagt at man kan. Når NAV har sagt at du kan søke, så er det bare å gjøre det :)

Anonymkode: 7b8d7...75b

Det var den berømmelige linken jeg ventet på :fnise: Men det er vel kanskje ikke sånn at den sendes nå som "alle" kan søke når de vil.

Men det er jo sendt inn arbeidsevnevurdering fra Nav veileder, og jeg fikk skriftlig mld om at jeg hadde 2 uker på meg på å sende søknad :) 

Ts

Skrevet

Hvis du skriver "søknad uføretrygd" inn i google og trykker søk, så er NAVs side med dette skjemaet det aller første resultatet som kommer opp.

Anonymkode: e7a51...ddf

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var den berømmelige linken jeg ventet på :fnise: Men det er vel kanskje ikke sånn at den sendes nå som "alle" kan søke når de vil.

Men det er jo sendt inn arbeidsevnevurdering fra Nav veileder, og jeg fikk skriftlig mld om at jeg hadde 2 uker på meg på å sende søknad :) 

Ts

Da kan du trygt fylle ut søknaden og sende den inn, lykke til😊

Anonymkode: 80d9d...3e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da kan du trygt fylle ut søknaden og sende den inn, lykke til😊

Takk :) Den er sendt, 5 mnd behandlingstid.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det forresten noen som vet ang hvor søknaden behandles? Jeg fikk et brev inn på Digipost, å øverst på brevet så sto navnet på mitt lokale Nav kontor, men på slutten av brevet så sto det fra Nav Arbeid og ytelser Fylke (fylket jeg bor i). Betyr det at søknaden behandles i mitt hjemfylke tro? 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det forresten noen som vet ang hvor søknaden behandles? Jeg fikk et brev inn på Digipost, å øverst på brevet så sto navnet på mitt lokale Nav kontor, men på slutten av brevet så sto det fra Nav Arbeid og ytelser Fylke (fylket jeg bor i). Betyr det at søknaden behandles i mitt hjemfylke tro? 

Ts

Det varierer. Jeg bor i Bergen men søknaden min ble behandlet i Molde.

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts

Jeg bor i Telemark og det var NAY Romerike som behandlet søknaden. Det tok 5 måneder og var nervepirrende venting pga at det var høsten 2021 før karenstiden var avskaffet. Søkte 16/4 og fikk vedtak 7/9 om at det var innvilget fra 1/10.
Det er ikke alltid man får vite hvor søknaden skal behandles. Håper at svaret ditt kommer fort, så du slipper å tenke på det. Også en lettelse å slippe alle disse meldekortene på AAP og to-ukers utbetalingene og over på fast tidspunkt månedlig.

Endret av Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts

Det behandles av NAV arbeid og ytelser det som stod i brevet ditt 🙂

Anonymkode: b5781...4ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det behandles av NAV arbeid og ytelser det som stod i brevet ditt 🙂

Anonymkode: b5781...4ca

Adobyen skrev (16 timer siden):

Jeg bor i Telemark og det var NAY Romerike som behandlet søknaden. Det tok 5 måneder og var nervepirrende venting pga at det var høsten 2021 før karenstiden var avskaffet. Søkte 16/4 og fikk vedtak 7/9 om at det var innvilget fra 1/10.
Det er ikke alltid man får vite hvor søknaden skal behandles. Håper at svaret ditt kommer fort, så du slipper å tenke på det. Også en lettelse å slippe alle disse meldekortene på AAP og to-ukers utbetalingene og over på fast tidspunkt månedlig.

Takk for svar :) 

I dag fikk jeg nytt vedtak på AAP, og det fikk jeg fra Nav Arbeid og ytelser, Innlandet - som er et helt annet fylke igjen. Forvirrende dette. 

Ts

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar :) 

I dag fikk jeg nytt vedtak på AAP, og det fikk jeg fra Nav Arbeid og ytelser, Innlandet - som er et helt annet fylke igjen. Forvirrende dette. 

Ts

Godt tegn på at de har registrert søknaden din, for de sender et eget vedtak om AAP i påvente av behandlingen av uføresøknaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...