AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Del Skrevet 23. februar 2023 En venn av meg lånte bilen noen dager og da jeg fikk den tilbake var lyset i dashbordet veldig svakt. Jeg nevnte det for han, men han kunne ikke huske å ha trykket på noe. Jeg har en knapp i døra, der jeg kan justere lyset på lyktene. Men lyset i dashbordet gikk ikke å justere. Knappen i døra har et ikon som aldri har lyst før, men det lyser nå. Jeg har saumfart instruksjonsboka, men ikke et eneste sted står det hvordan man justerer lys i dashbordet, Er skikkelig fortvila, skal kjøre langt til helgen og vil gjerne se speedometeret når jeg kjører. Jeg ser det såvidt, men det er veldig svakt. Er det noen her som har peiling på hvordan jeg justerer lyset og får det tilbake sånn som det var? Anonymkode: 7dde7...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg lurer på Skrevet 28. februar 2023 #2 Del Skrevet 28. februar 2023 Det er som regel egne knapper for det, eller et "rullehjul" du kan rulle på. Ofte ved siden av rattet i knehøyde. (venstre side). Biler uten elektronisk dashbord har ofte et stag du skal trykke inn for å nullstille trippteller/kjørte km. Hvis du har det, så kan du prøve å vri på det, og se om det styrer lysstyrken i dashbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. mars 2023 #3 Del Skrevet 1. mars 2023 Prøv og vri på den pinnen som stikker ut av speedometeret den er til å justere lyset med iallefall min Mitsubishi L200 har det min RAV 4 2002 har det også 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg lurer på skrev (På 28.2.2023 den 15.29): Det er som regel egne knapper for det, eller et "rullehjul" du kan rulle på. Ofte ved siden av rattet i knehøyde. (venstre side). Biler uten elektronisk dashbord har ofte et stag du skal trykke inn for å nullstille trippteller/kjørte km. Hvis du har det, så kan du prøve å vri på det, og se om det styrer lysstyrken i dashbordet. Tusen takk for svar Den knappen du nevner har jeg prøvd uten hell. Skal prøve det andre du nevner Anonymkode: 7dde7...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Del Skrevet 7. mars 2023 Maskinfører skrev (På 1.3.2023 den 3.57): Prøv og vri på den pinnen som stikker ut av speedometeret den er til å justere lyset med iallefall min Mitsubishi L200 har det min RAV 4 2002 har det også 🙂 Tusen takk, skal prøve det Anonymkode: 7dde7...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Del Skrevet 7. mars 2023 Har du funnet ut av det? Hvis ikke ville jeg prøvd selve lysbryteren. Den kan være «vridd» til off? Da er det fremdeles lys på bilen, men ikke like mye lys på dashbordet. Det er samme bryter som du må vri på for å kunne få på fjernlys/langlys. Noen er vant med å vri på denne/skru av lys når de parkerer og vil derfor gjøre dette automatisk. Verdt et forsøk hvis du ikke allerede har prøvd. Anonymkode: 8492e...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #7 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du funnet ut av det? Hvis ikke ville jeg prøvd selve lysbryteren. Den kan være «vridd» til off? Da er det fremdeles lys på bilen, men ikke like mye lys på dashbordet. Det er samme bryter som du må vri på for å kunne få på fjernlys/langlys. Noen er vant med å vri på denne/skru av lys når de parkerer og vil derfor gjøre dette automatisk. Verdt et forsøk hvis du ikke allerede har prøvd. Anonymkode: 8492e...0fa Tusen takk for svar. Jeg har prøvd å vri på lysbryteren, det hjalp dessverre ikke Anonymkode: 7dde7...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. mars 2023 #8 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Tusen takk, skal prøve det Anonymkode: 7dde7...2a0 Ingen årsak du vrir forsiktig mot høyre på den du nullstiller trippteller med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Del Skrevet 10. mars 2023 Maskinfører skrev (På 7.3.2023 den 17.32): Ingen årsak du vrir forsiktig mot høyre på den du nullstiller trippteller med Tusen takk, skal teste det Anonymkode: 7dde7...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. mars 2023 #10 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tusen takk, skal teste det Anonymkode: 7dde7...2a0 Bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå