Gå til innhold

Føler meg direkte skamfull når jeg er sjuk og må bli hjemme fra jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som sliter med dette? jeg blir direkte skamfull og føler meg som verdens verste når jeg blir hjemme fra jobb når jeg er syk, eller når jeg drar hjem fra jobb fordi formen min forverrer seg. Det er faktisk helt jævlig. er så redd for å bli sett på som om jeg er svak eller unnasluntrer

Anonymkode: 10135...7ae

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor føler du sånn? Ser du ned på andre som er syke og dømmer de? 

Anonymkode: 3a9a6...7c4

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan også ha det sånn. Prøv kognitive teknikker som: dette kan jeg tenke på kl 14.00. Sett en alarm og tenk på det i 10min. Deretter kan du tenke på det igjen kl 20:00. Ny alarm og 10min tenking. Ikke mer, og ikke mindre enn 10min. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

❤️ :(

Endret av Tran09
.
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, merkelig nok så er jeg veldig forståelsesfull når andre folk er sjuke. skjønner ikke hvorfor jeg er så hard mot meg selv når jeg ikke er det mot andre

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, merkelig nok så er jeg veldig forståelsesfull når andre folk er sjuke. skjønner ikke hvorfor jeg er så hard mot meg selv når jeg ikke er det mot andre

TS

De aller fleste synes det er noe særlig å måtte ringe seg syk. Du trenger nok ikke være redd for hva andre tenker om deg. De fleste er syke fra tid til annen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De aller fleste synes ikke det er noe særlig å måtte ringe seg syk. Du trenger nok ikke være redd for hva andre tenker om deg. De fleste er syke fra tid til annen. 

Ups, ikke falt visst bort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ups, ikke falt visst bort. 

Det er sant. Lenge siden sist jeg dro fra jobb eller ble hjemme fordi jeg var syk

TS

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS

Hadde det på samme måte. Det stammet fra oppveksten min, faktisk. Og følelsen var feil. Stol på fornuften din som sier deg at du ikke har noe å skamme deg for.

Anonymkode: 8e7cd...afa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når Ts føler så vondt av å være syk, da vil hun tenkte at andre også kan føle det vondt og derfor er hun ekstra snill med de som er syk, fordi hun behandler dem slik hun ønsker å bli behandlet.

Foll som er sure for at andre folk blir syke, de som tviler og er kalde mot dem,- DET er personer som selv utnytter sykedager, de tror derfor at andre gjør det samme. 

Anonymkode: e1ee4...999

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hver litt bestemt i tankene og gi litt faen, hvis du ikke sørger for å være snill med deg, hvem andre skal det da?

Tenk de personene som lever på slike som deg, de lar samvittigheten din straffe deg, slik at de kan sitte med paraplydrink og le.

Skrevet

Når Ts føler så vondt av å være syk, da vil hun tenkte at andre også kan føle det vondt og derfor er hun ekstra snill med de som er syk, fordi hun behandler dem slik hun ønsker å bli behandlet.

Foll som er sure for at andre folk blir syke, de som tviler og er kalde mot dem,- DET er personer som selv utnytter sykedager, de tror derfor at andre gjør det samme. 

Akkurat!

Hver litt bestemt i tankene og gi litt faen, hvis du ikke sørger for å være snill med deg, hvem andre skal det da?

Tenk de personene som lever på slike som deg, de lar samvittigheten din straffe deg, slik at de kan sitte med paraplydrink og le.

Dette var oppriktig motiverende, takk!

TS

• Hjerte 1
Skrevet

Samme her. Takler ikke at det står fravær på meg i vaktboken. Får helt angst. Går på jobb uansett form. Er på 5.året med 0 fravær, men det er tøft. Er kjempesliten av å aldri få ro til å bli bra.

Anonymkode: d3a29...947

• Nyttig 1
Skrevet

Det som provoserer meg er desse kollegene som kommer på jobb med hoste og snørr, og som smitter oss andre. 
Alt pga de skal opprettholde denne rollen som martyr og helt , men det er kun dem selv som tenker sånn. 
Når en er syk så holder en seg hjemme av hensyn til seg selv og sine kolleger. 
Enkelt og greit 

Anonymkode: efe89...fa8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Andre har det sånn og andre melder seg syke i helga og drar på fest dagen etterpå.  

Anonymkode: dae6e...2d6

Skrevet

Kanskje du ikke er så syk da? De ytterst få gangene jeg virkelig er syk så klarer jeg nesten ikke stå opp av senga og det ville vært helt umulig å dra noen steder.

Litt sår hals eller hoste regner ikke jeg som «syk». Da tar jeg en Ibux og går på jobb.

Anonymkode: 2e450...f32

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her. Takler ikke at det står fravær på meg i vaktboken. Får helt angst. Går på jobb uansett form. Er på 5.året med 0 fravær, men det er tøft. Er kjempesliten av å aldri få ro til å bli bra.

Anonymkode: d3a29...947

Bruk fornuften din, heller. Angsten vil deg ikke godt. Det er veldig dumt å drive på slik du gjør nå. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kanskje du ikke er så syk da? De ytterst få gangene jeg virkelig er syk så klarer jeg nesten ikke stå opp av senga og det ville vært helt umulig å dra noen steder.

Litt sår hals eller hoste regner ikke jeg som «syk». Da tar jeg en Ibux og går på jobb.

Hadde nesten 40 i feber i går, til tross for både paracet og Ibux. Jeg dro på jobb likevel, fordi jeg føler jeg må prestere jævlig godt på arbeidsplassen, hvis ikke så mister jeg den. Har bare vært borte tre ganger i løpet av de årene jeg har vært der, ellers så drar jeg jo på jobb selv om jeg bare er litt snufsete.

TS

• Hjerte 1
Skrevet

Oj, du høres jo virkelig perfekt ut, håper alle kollegaene dine gjør som helten på arbeidsplassen. Husk å host i albuen!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde nesten 40 i feber i går, til tross for både paracet og Ibux. Jeg dro på jobb likevel, fordi jeg føler jeg må prestere jævlig godt på arbeidsplassen, hvis ikke så mister jeg den. Har bare vært borte tre ganger i løpet av de årene jeg har vært der, ellers så drar jeg jo på jobb selv om jeg bare er litt snufsete.

TS

Du driver rovdrift på deg selv. Det er ikke slik det fungerer i Norge, at man mister jobben hvis man er borte med sykdom noen ganger i året. Du presterer ikke godt på jobb når du er syk og har feber. I tillegg er du er direkte hensynsløs mot kollegaer/brukere/kunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...