Gå til innhold

Econamedlemmer - har dere flyttet lånet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i dag lån i Danske Bank med nominell rente på 3.99. Nå har ikke Econa samarbeid med DB lenger og vi vurderer å bytte til Nordea som nå har samarbeid med Econa. 

Noen som har oversikt på om det egentlig er så lønnsomt? Utfra vårt lån kan vi spare skarve tusenlappen i året på dette, og det innebærer jo en del pirk å bytte bank. Jeg syns det er vanskelig å sammenligne tilbudene og Econa har vært ganske stille om det hele... 

Anonymkode: 38e18...324

Skrevet

Per idag er ikke Econa sin nye avtale noe bedre enn 3,99 i nominell rente. Jeg er Econa-medlem, men tenker å beholde lånet i Danske bank. Har kjøpt bil med Econa-rabatten, men utover det synes jeg låneavtalen og forsikringene dems koster mer enn det smaker.

Anonymkode: ea4cf...a8b

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Per idag er ikke Econa sin nye avtale noe bedre enn 3,99 i nominell rente. Jeg er Econa-medlem, men tenker å beholde lånet i Danske bank. Har kjøpt bil med Econa-rabatten, men utover det synes jeg låneavtalen og forsikringene dems koster mer enn det smaker.

Anonymkode: ea4cf...a8b

Nei jeg har heller ikke inntrykk av at den er så mye bedre... Men jeg får beholde ung-betingelsene hvis jeg bytter før juli, i Danske bank får jeg ikke lenger ung-betingelser. 

Er litt misfornøyd med danske bank så bytter gjerne men da må det jo være fordi jeg vet at alternativet er bedre. 

Anonymkode: 38e18...324

Skrevet

Jeg var fornøyd med Danske Bank inntil før nyåret. Jeg forsøkte å få mellomfinansiering for å kjøpe meg opp i boligmarkedet. Jeg fant fort at det var umulig pga. automatisert søknad.

1. Jeg kunne ikke legge inn alle opplysningene som f.eks. e-takst på den leiligheten vi skulle selge. Det var også andre nyanser, men det fantes ingen kommentarfelt.

2. Du fikk tilbud eller avslag på finansiering med en gang du sendte inn søknaden. Problemet var at jeg ville vite hvor mye jeg kunne låne maks. Så for å sjekke det så må man tydeligvis fylle ut 100-vis av søknader. Jeg prøvde meg først på 7 mill., fikk avslag. Så måtte jeg fylle på nytt hvor jeg la inn et søknadsbeløp på 6,9 mill., fikk avslag. Så ga jeg opp.

Finansrådgiver jeg hadde i Danske Bank tidligere hadde dessverre gått over til en annen bank. Så jeg kunne ikke kontakte han. Men jeg kontaktet kundesupport i Danske Bank for å forhøre meg om pkt. 1 og 2. Altså om det var mulig at det har blitt så firkantet. Hun henviste meg bare til det samme søknadsskjemaet. Jeg ga opp.

Jeg var i stor grad fornøyd med Danske Bank, men etter den opplevelsen knyttet til mellomfinansiering så kommer jeg nok aldri tilbake.

Nordea er forresten Norges nest største bank, det er kun DNB som er større, og det gjør at de har gode åpningstider. Både på telefon, men også på chat. Det har en verdig i seg selv hvis man plutselig havner i en situasjon i utlandet hvor man må få tak i bank.

Du bør også sjekke om dere blir fortsatt prioritert i køen når dere ringer kundesupport til Danske Bank. For det blir man i Nordea.

Hadde jeg vært dere ville jeg byttet over til Nordea for da er man sikret blant de beste rentebetingelsene. Forblir dere i Danske Bank så vil dere måtte sjekke rentebetingelsene fra gang til en annen. 

Anonymkode: 9f16d...281

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...