AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Jeg har fått AAP innvilget fra og med 7. mars. Det står at jeg skal levere meldekort hver fjortende dag. Det er greit. Men det står ikke noe om de krever at det er pr hele arbeidsuke? Skal jeg fylle ut hele uker hver helg og så blir det utbetalt to-tre dager etterpå? Så for eksempel, jeg fyller ut fra og med tirsdag 7/3 i uke 10, hele uke 11, og så levere f.eks søndag 12/3 i uke 12 ? Da får man utbetalt for de to foregående ukene i et par dager ut i uke 13? Er det vanlig at folk leverer i helgene for å få hele uker med på meldekortet? Så ikke det blir fra tirsdag til tirsdag liksom? Beklager dumme spørsmål, men har aldri hatt AAP før. Anonymkode: 63063...257
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Du fyller ut annenhver lørdag. Alle dager og timer du jobber skal føres opp, også helg. Du får dagsats X 5 i uken. Du kan ikke selv velge å fylle ut fra tirsdag til tirsdag, men det skal være fra mandag til mandag. Hvis du fyller ut og sender på lørdager så får du utbetalt annenhver mandag. Anonymkode: 625bb...b14
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du fyller ut annenhver lørdag. Alle dager og timer du jobber skal føres opp, også helg. Du får dagsats X 5 i uken. Du kan ikke selv velge å fylle ut fra tirsdag til tirsdag, men det skal være fra mandag til mandag. Hvis du fyller ut og sender på lørdager så får du utbetalt annenhver mandag. Anonymkode: 625bb...b14 Å ja! Det oppklarer saken. Tusen takk! Da blir det annenhver lørdag. ts Anonymkode: 63063...257
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 Meldekort går fra ukestart til ukeslutt, altså man til søndag. Du leverer Meldekort hver 14. dag. Meldekort ser slik ut Der du fyller ut hvor mange timer du eventuelt har jobbet, og de dagene du har hatt tiltak. Jeg som ikke har helgejobbing fyller ut meldekortet på lørdager og får pengene på mandag. Anonymkode: 55c23...157
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ja! Det oppklarer saken. Tusen takk! Da blir det annenhver lørdag. ts Anonymkode: 63063...257 Når du logger deg inn på din side på Nav, så ser du når første meldekort kan sendes. Når du har sendt et meldekort så står det også når neste kan sendes. Anonymkode: 625bb...b14
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #6 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Meldekort går fra ukestart til ukeslutt, altså man til søndag. Du leverer Meldekort hver 14. dag. Meldekort ser slik ut Der du fyller ut hvor mange timer du eventuelt har jobbet, og de dagene du har hatt tiltak. Jeg som ikke har helgejobbing fyller ut meldekortet på lørdager og får pengene på mandag. Anonymkode: 55c23...157 Iflg brevet jeg har fått der AAP innvilges, virker det som behandling er "tiltak". Jeg bruker medisiner nå, og det regnes vel som behandling? Medisinene gjør meg ikke frisk nok til å jobbe. Men de er bedre enn ingenting. ts Anonymkode: 63063...257
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #7 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når du logger deg inn på din side på Nav, så ser du når første meldekort kan sendes. Når du har sendt et meldekort så står det også når neste kan sendes. Anonymkode: 625bb...b14 Ok. Takk. Nyttig å vite. Skal jeg fylle ut tallet 0 på rutene for arbeid, og så fylle ut en x eller noe i ruten for tiltak, siden jeg behandles med medisiner hver dag? Jobber ingenting. ts Anonymkode: 63063...257
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #8 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Iflg brevet jeg har fått der AAP innvilges, virker det som behandling er "tiltak". Jeg bruker medisiner nå, og det regnes vel som behandling? Medisinene gjør meg ikke frisk nok til å jobbe. Men de er bedre enn ingenting. ts Anonymkode: 63063...257 Absolutt 😊 Tiltak kan være alt mulig som fysioterapi, psykolog, svømming, legeavtale mm. Dette er tiltaksplanen du og nav har kommet frem til. Vanligvis må og bør en ha noe form for arbeidstiltak i denne planen (behandling) det kan være små ting i begynnelsen for så å prøve ut litt mer etterhvert men det er det du og nav som utarbeider sammen. Viss de mener at det å gå på medisin er nok så er det noe som de avgjør. Men alle som går på aap har en tiltaksplan. Det spørres først om du har vært i arbeid "ja eller nei", her krysser du av nei og så slipper du å sette inn verken 0 eller annet på timer. Og så trykker du ja på tiltak, og dager. Anonymkode: 55c23...157
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #9 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Takk. Nyttig å vite. Skal jeg fylle ut tallet 0 på rutene for arbeid, og så fylle ut en x eller noe i ruten for tiltak, siden jeg behandles med medisiner hver dag? Jobber ingenting. ts Anonymkode: 63063...257 Snakk med veileder. Jeg krysser av på hver dag da jeg gjør avtalt aktivitet, noen krysser bare av iblant. Det viktigste er at du og veileder er enige, og at du følger aktivitetsplan (som godt kan være behandling/prøve medisiner). Anonymkode: ff454...045
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #10 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok. Takk. Nyttig å vite. Skal jeg fylle ut tallet 0 på rutene for arbeid, og så fylle ut en x eller noe i ruten for tiltak, siden jeg behandles med medisiner hver dag? Jobber ingenting. ts Anonymkode: 63063...257 Det skjermbildet noen la ut et for de som har krysset av ja på at de har hatt lønnet arbeid. Hvis du ikke har hatt lønnet arbeid så krysser du nei, og får ikke opp bokser hvor du skal skrive inn timetall. Tror du bare skal vente til du har hatt AAP i to uker, og se hvordan meldekortet ditt ser ut. Du får raskt svar her når du spør. Men snakk gjerne med veilederen din hos NAV. Der får du riktig svar. Min erfaring er at de svarer raskt når jeg sender henvendelse inne på nav.no Anonymkode: 25505...170
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #11 Skrevet 23. februar 2023 Du skal krysse; Nei Ja (hvis du har vært i tiltak/ kurs/ behandling. Nei hvis du ikke har gjort noen av delene. Nei Nei Ja Anonymkode: 625bb...b14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå