Gå til innhold

Sjokoladekrem til kake - forvirret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake en sjokoladekake, typ to-tre lag med sjokoladekrem imellom. 

Men det må IKKE være typisk smørkrem som består av store mengder smør og melis.. 

Jeg har sett flere oppskrifter med krem som bare er fløte og kokesjokolade, (og evt litt kaffe), og noen har smør i også. 

Men, noen steder står det at fløten skal koke, andre ganger skal den IKKE koke. 

Så er det noen som sier at den skal stå i kjøleskapet til den blir stiv, og så smøres på kaken, mens andre steder skal den bare stå til den blir kald, og så piskes til luftig krem? 

Jeg ønsker ikke en "luftig krem" som i pisket krem med sjokoladesmak. Vil helst ha noe som minner om smørkfem i konsistens, uten å være så voldsomt kvalmende. 

Men samtidig er jeg redd for at kremen ikke stivner, for det ser jeg mange klager på i kommentarfeltene til ulike oppskrifter, at den står i kjøleskapet i evigheter men aldri stivner.. 

Så er det noen som har noen tips til hva jeg kan lage? Som er litt "idiotsikkert" (ikke erfaren kakebaker..). 

Har en oppskrift som sier 400 g kokesjokolade, 4 dl fløte, og 100 g smør, og da skal fløten koke, så skal det stivne i kjøleskapet - i teorien, men i praksis høres det ut som den ikke gjør det for mange.. 

Anonymkode: f69d5...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarte deg i forrige tråd.

Anonymkode: d9804...adf

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Svarte deg i forrige tråd.

Anonymkode: d9804...adf

? Hvilken tråd? 

Anonymkode: f69d5...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...