AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Hei Jeg fikk igår kveld vondt i korsrygg og hofte under trening. Tok det rolig resten av økta og det gikk helt fint. Gikk greit etter trening også, men merket problemer med å bøye meg ned til gulvet for å løfte opp ting derifra. Litt etter jeg kom hjem kom de virkelige smertene kasta på meg og på svært kort tid ble det utfordrende å gå. Jeg måtte sitte i dusjen for orket ikke stå grunnet smertene i nedre del av korsrygg. Før jeg la meg hadde jeg smerter som strålte ned på siden av ene låret ved gange, og idag er låret nesten like vondt som korsryggen. Har bedt om legetime og fått det, for jeg er veldig bekymret for at dette egentlig er bekkenet som har låst seg. Har noen av dere opplevd at det kommer så akutt? Gjorde ikke noen andre øvelser på trening idag en det kroppen alt er vant med. Hittil i svangerskapet har jeg bare strevd med smerter i korsrygg nå og da, men det har blitt bedre ved bevegelse. Nå blir jeg værre ved bevegelse. Er i uke 29 om det har betydning. Jeg trodde jo ikke bekkenplagene kom så akutt, men redselen er der nå... Anonymkode: b5ec6...729
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Jeg var helt fin når jeg la meg om kvelden, og våknet plutselig midt på natten av så sterke smerter i bekkenet at jeg bare lå og vrei meg. Klarte ikke sitte, stå, gå eller ligge lengre enn noen minutter av gangen i mange uker. Hadde ikke sjans til å reise meg opp uten hjelp heller. Det var ikke vondt i korsryggen, men jeg kjente det i sitte-beinet i rumpa. Legen mente dette var et typisk tilfelle av bekkenlåsning. Anonymkode: 9a126...821
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var helt fin når jeg la meg om kvelden, og våknet plutselig midt på natten av så sterke smerter i bekkenet at jeg bare lå og vrei meg. Klarte ikke sitte, stå, gå eller ligge lengre enn noen minutter av gangen i mange uker. Hadde ikke sjans til å reise meg opp uten hjelp heller. Det var ikke vondt i korsryggen, men jeg kjente det i sitte-beinet i rumpa. Legen mente dette var et typisk tilfelle av bekkenlåsning. Anonymkode: 9a126...821 Forstår jeg deg rett i at legen da mente det var typisk at det kom akutt? Anonymkode: b5ec6...729
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår jeg deg rett i at legen da mente det var typisk at det kom akutt? Anonymkode: b5ec6...729 At det kom akutt, symptomene (særlig at det ikke gikk å sitte, ligge, stå og gå mer enn noen minutter av gangen), hvor smerten satt. Anonymkode: 9a126...821
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 Jeg fikk det akutt. Kom meg til kiropraktor etter 4-5 dager, fikk opp låsningen på 123. Skulle dratt etter 1 dag. Var sengeliggende og til og med det var et smertehelvete. Anonymkode: 405c4...3d4
klarinetta Skrevet 23. februar 2023 #6 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei Jeg fikk igår kveld vondt i korsrygg og hofte under trening. Tok det rolig resten av økta og det gikk helt fint. Gikk greit etter trening også, men merket problemer med å bøye meg ned til gulvet for å løfte opp ting derifra. Litt etter jeg kom hjem kom de virkelige smertene kasta på meg og på svært kort tid ble det utfordrende å gå. Jeg måtte sitte i dusjen for orket ikke stå grunnet smertene i nedre del av korsrygg. Før jeg la meg hadde jeg smerter som strålte ned på siden av ene låret ved gange, og idag er låret nesten like vondt som korsryggen. Har bedt om legetime og fått det, for jeg er veldig bekymret for at dette egentlig er bekkenet som har låst seg. Har noen av dere opplevd at det kommer så akutt? Gjorde ikke noen andre øvelser på trening idag en det kroppen alt er vant med. Hittil i svangerskapet har jeg bare strevd med smerter i korsrygg nå og da, men det har blitt bedre ved bevegelse. Nå blir jeg værre ved bevegelse. Er i uke 29 om det har betydning. Jeg trodde jo ikke bekkenplagene kom så akutt, men redselen er der nå... Anonymkode: b5ec6...729 Kiropraktor. Jeg har født to barn (de er nå tenåringer), ikke vært flink til å trene rygg gjennom livet, og får stadig låsninger i bekken og korsrygg. (Det har jeg startet å endre på nå.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå