Gå til innhold

Småbarn som må gå på do å bæsje rett ved middagstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff føler meg sær nå, men er ikke noe jeg synes er mer ekkelt en når min 4 åring må akkurat gå å bæsje rett før og på middagstid.. jeg er litt sånn sensitiv mot slikt og mister matlysten😅uffa meg.. ja det er mitt barn med avføring er avføring og er ikke mindre ekkelt bare fordi det er mitt barn. Jeg har ikke hatt problemer da hun bare var noen måneder gammel da luktet jo det ingenting.

jaaaa endeli ferdig med bleier! Men man må foresatt tørke rompa deres, gleder meg sånt til hun klarer og tørke seg selv sikkelig! 

3 minutter etter vi har begynt med litt god kveldsmat, «Mamma jeg må bæsjeeee!!» og da blir jeg helt «😭» inni meg.

måtte løfte det ut å være ærlig da mange ikke tørr å si det😂 håper jeg ikke er den eneste her som sliter med det

Anonymkode: 48304...c5d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det er så typisk det der. Mat i magen trigger tarmer.. 

Alle mine har også foretrukket å gå på do hjemme, aldri i barnehagen.. 

Det går over, om ca 2 år 😉

Anonymkode: 12a7b...3d0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff😭 gleder meg sånt da kan hun gå helt alene på do og tørke seg selv mens jeg kan nyte maten

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette stemmer absolutt hos oss også 

Anonymkode: e4307...345

Skrevet

Det skjer titt og ofte! Mange ganger jeg har satt meg ved bordet,og så må jeg opp igjen før jeg er ferdig. Jeg foretrekker å ta på ny bleie umiddelbart 😄😄 

Anonymkode: e5ad8...e99

• Liker 1
Skrevet

Veldig vanlig, tror alle barna her i huset har vært slik også. Men har aldri tenkt at det er ugreit da, foruten at jeg ble litt "lei" av å alltid måtte spise kald mat😄 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ohyes. Her får far fikse det, han er minst tander. 13-åringen derimot holder på å bukke under hver gang det annonseres høylytt (noe det alltid gjør med en 4-åring) 🥲

Anonymkode: 5e8e8...7cd

• Liker 1
Skrevet

Åh lever vi alle samme liv? 😂 Jeg blir også matt over at det skal bæsjes akkurat når vi har satt oss for å spise. Hver. Eneste. Gang. 

Anonymkode: 6631b...7e6

• Liker 2
Skrevet

16-åringen min er sånn ennå 😆😆 men slipper å tørke bak bare.

Anonymkode: 25e32...0e2

• Liker 2
Skrevet

Så det slutter ikke?😅

Har en på 15 mnd i bleier, og med en gang vi har begynt å spise så skjer det noe i bleia. Å spise i stanken er uaktuelt, så da blir det bleieskift og kald mat.

Har tenkt at når hun blir eldre så holder de seg til etter mat, men ser at det ikke nødvendigvis stemmer😂

Anonymkode: b318b...59b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Uff føler meg sær nå, men er ikke noe jeg synes er mer ekkelt en når min 4 åring må akkurat gå å bæsje rett før og på middagstid.. jeg er litt sånn sensitiv mot slikt og mister matlysten😅uffa meg.. ja det er mitt barn med avføring er avføring og er ikke mindre ekkelt bare fordi det er mitt barn. Jeg har ikke hatt problemer da hun bare var noen måneder gammel da luktet jo det ingenting.

jaaaa endeli ferdig med bleier! Men man må foresatt tørke rompa deres, gleder meg sånt til hun klarer og tørke seg selv sikkelig! 

3 minutter etter vi har begynt med litt god kveldsmat, «Mamma jeg må bæsjeeee!!» og da blir jeg helt «😭» inni meg.

måtte løfte det ut å være ærlig da mange ikke tørr å si det😂 håper jeg ikke er den eneste her som sliter med det

Altså.. det er en helt naturlig respons. Vil si at du bør passe veldig på å ikke overføre noe negativt til ungene dine mtp å bæsje. På samme måte som foreldre som selv har tannlegeskrekk veldig lett kan overføre dette til sine barn. 

Hold dine "æsjer" for deg selv, bæsjing er naturlig. 

Anonymkode: e5b6f...4ec

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Altså.. det er en helt naturlig respons. Vil si at du bør passe veldig på å ikke overføre noe negativt til ungene dine mtp å bæsje. På samme måte som foreldre som selv har tannlegeskrekk veldig lett kan overføre dette til sine barn. 

Hold dine "æsjer" for deg selv, bæsjing er naturlig. 

Anonymkode: e5b6f...4ec

Fordi bæsjing er naturlig betyr ikke det at det ikke er ekkelt ved middagstid.. ååå endeli mat og paff.. bæsjelukten..

• Liker 1
Skrevet

Husker det ene året vi hadde barnebursdag rett etter barnehagen, tror jeg måtte tørke fem rumper den ettermiddagen :ler:

Anonymkode: 94a46...f35

• Liker 3
Skrevet

Er dette virkelig seriøst en greie? At foreldre synes det er ekkelt at barn bæsjer og at de må tørke dem? 😳

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
asterix skrev (1 minutt siden):

Er dette virkelig seriøst en greie? At foreldre synes det er ekkelt at barn bæsjer og at de må tørke dem? 😳

Virkelig? Du forstår ikke at noen kan finne avføring ekkelt? 

Anonymkode: 6574f...525

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Husker det ene året vi hadde barnebursdag rett etter barnehagen, tror jeg måtte tørke fem rumper den ettermiddagen :ler:

Anonymkode: 94a46...f35

😭 begynner nok med barnebursdag når barna kan tørke seg selv😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, faktisk. Det er da virkelig ikke noe verre enn å tørke sin egen rumpe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter noen år så bør man kanskje bli vant? 

Anonymkode: 8fed2...4af

• Liker 1
Skrevet
asterix skrev (Akkurat nå):

Nei, faktisk. Det er da virkelig ikke noe verre enn å tørke sin egen rumpe.

Jaja. Da får du bare tenke det da 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter noen år så bør man kanskje bli vant? 

Anonymkode: 8fed2...4af

Ja men så er det vel noen som ikke blir det da 🤷🏼‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...