Gå til innhold

Spørsmål angående gjeldsrenter i skattekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg har lagt inn for lave gjeldsrenter i skattekortet, kan jeg da forvente å få penger igjen på skatten? 

Anonymkode: 64c9c...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis resten stemmer

Anonymkode: a570d...6bf

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg har lagt inn for lave gjeldsrenter i skattekortet, kan jeg da forvente å få penger igjen på skatten? 

Ja. Teoretisk sett vil du få penger igjen.

Hvis du legger inn 10.000 for lite gjeldsrenter, så er effekten av disse 2.200 kr (22%). Men det er vanskelig å finregne slik. Det er mange ukjente tall tidlig på året. Vi har lønnsoppgjør og stigende renter.  

Skrevet
Adobyen skrev (38 minutter siden):

Ja. Teoretisk sett vil du få penger igjen.

Hvis du legger inn 10.000 for lite gjeldsrenter, så er effekten av disse 2.200 kr (22%). Men det er vanskelig å finregne slik. Det er mange ukjente tall tidlig på året. Vi har lønnsoppgjør og stigende renter.  

Det er en "sikkerhetsmargin" på skattekortet for lønnsoppgjøret da. Stigende renter kan man jo selv justere på skattekortet i løpet av året.

Anonymkode: 17bce...8a3

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er en "sikkerhetsmargin" på skattekortet for lønnsoppgjøret da. Stigende renter kan man jo selv justere på skattekortet i løpet av året.

Ja, tabellkortet fikser lønnsendringer. Prosentkort gjør ikke det.

Endret av Adobyen
Skrevet

Jeg har fastrente og setter alltid gjeldsrentene høyere, så jeg får minst mulig igjen på skatten. Trenger heller de 1000 kronene ekstra i måneden.

Anonymkode: 7ebfe...391

• Nyttig 1
Skrevet

Gjorde motsatt ifjor så forventer en kraftig baksmell 🙈

Anonymkode: 837d6...a07

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har fastrente og setter alltid gjeldsrentene høyere, så jeg får minst mulig igjen på skatten. Trenger heller de 1000 kronene ekstra i måneden.

Anonymkode: 7ebfe...391

Samme gjør jeg. (Har ikke fastrente da, men god kontroll på rentene).

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skatteetaten legger vel til de opplysninger de får av banken, og det er du selv som må sjekka de oppslysningene samsvarer med skatteoppgjøret.  

Anonymkode: cc7b3...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...