AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Det klages og sutres her i landet over at matvareprisene øker " så enormt", men vi har vel egentlig ikke stort å klage over med vår lille økning på 12%. Anonymkode: c5eef...172 2
Ost Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Logikken med at "vi burde ikke være misfornøyde, det er verre andre steder" er temmelig tåpelig. Spesielt når man av merkelige årsaker skal sammenligne Norge med land som Zimbabe, Venezuela osv. Våre naboland har noe høyere inflasjon, men har også stort sett hatt lavere priser på ting enn det vi har hatt. For å si det blankt - jeg kunne virkelig ikke ha brydd meg mindre om at Zimbabwe har 285% inflasjon. Jeg er på ingen måte engasjert i politikken i Zimbabwe, eller hva som skjer der. 2
Gjest Adobyen Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Vi bor i Norge, så det er her vi lever og har vår økonomi. Selvsagt har vi da rett til å sutre, klage, banne og steike over våre skyhøye matpriser! Det kan vi virkelig gjøre som vi vil, selv om vi kjenner grunnene for at prisene stiger. Nivået på sutringen har også sammenheng med nedgang i kjøpekraften.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 Er alltid noen som har det verre og det er viktig å ta med seg. Da har kanskje ikke vi det så ille. Det er også fint at folk skjønner at dette ikke er bare noe som skjer i Norge, som det virker som mange tror. Økonomi er ikke å pøse ut oljepenger og tro det ikke vil påvirke norsk økonomi. De aller fleste må stramme inn pengepungen, men så langt har ikke forbruket gått veldig ned og renter, priser og inflasjon stiger. Anonymkode: 62495...643 1
Portia Catonis Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Jeg tror i grunn ikke det er så mange som sutrer. Utenom KG, altså... 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Si det du skriver her til alle dem som står i matkøer i dette landet. Oppsøk en av landets matsentraler for å fortelle brukerne der en ting eller to om hvordan de ikke har noen rett til å klage over at de er sultne i "verdens rikeste land". Tør du det? Det tviler jeg sterkt på for å være ærlig. Det er lett å være svær i kjeften når man sitter på nett. Anonymkode: 0722c...e73 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Dere er psykisk syke hele gjengen. Er ikke normalt å være så sutrete på alt og alle Anonymkode: 1f655...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå