Gå til innhold

Dømte pedofile som får behandling på sykehuset, rett ved barneavdelingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette? Syns i prinsippet at de ikke har rett på hjelp, men det må da gå an å ikke hjelpe de rett ved barneavdelingen?

Anonymkode: e9a30...168

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontekst? Hvilket sykehus? Hvilken avdeling?

Anonymkode: e00b7...891

• Liker 5
Skrevet

Svada. Det er samfunnets beste at de får behandling. Spesielt siden det er vist at behandling har gid effekt. 

Og behandlingen er frivillig, pasienten må selv ville det. De er der fordi de ønsker hjelp, ikke fordi de vil sette seg på venterommet på barneavdelingen og titte.  

Helt hårreisende meninger på enkelte på kg. Dette blir for dumt.

Anonymkode: 9f49c...4e8

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kontekst? Hvilket sykehus? Hvilken avdeling?

Ikke så viktig hvilket sykehus, men en i familien min er dømt for overgrep mot bl.a meg. Var og fulgte ene barnet mitt til time idag, og møtte ham i gangen. Han smilte sleskt og sa hei som ingenting 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svada. Det er samfunnets beste at de får behandling. Spesielt siden det er vist at behandling har gid effekt. 

Og behandlingen er frivillig, pasienten må selv ville det. De er der fordi de ønsker hjelp, ikke fordi de vil sette seg på venterommet på barneavdelingen og titte.  

Helt hårreisende meninger på enkelte på kg. Dette blir for dumt.

Anonymkode: 9f49c...4e8

Han fikk jo ikke behandling for pedofili. Herregud.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker dere om dette? Syns i prinsippet at de ikke har rett på hjelp, men det må da gå an å ikke hjelpe de rett ved barneavdelingen?

At de ikke har rett på hjelp? For et forferdelig prinsipp! Det må da vel være det beste hvis de får hjelp og skader færre barn?

Men enig i at det virker rart at det ligger rett ved barneavdelingen.

Anonymkode: fede3...7c5

• Liker 7
Skrevet

Ikke så viktig hvilket sykehus, men en i familien min er dømt for overgrep mot bl.a meg. Var og fulgte ene barnet mitt til time idag, og møtte ham i gangen. Han smilte sleskt og sa hei som ingenting 

Så hva mener du? 

Skal han ikke få medisinsk hjelp? 

Anonymkode: f5390...ae6

• Liker 8
Skrevet

Det hadde blitt klage fra meg. Opp til fylkesmannen. 

Anonymkode: d4fec...e1b

• Liker 3
Skrevet

Det må ha vært en fæl opplevelse og enig at det ikke bør skje. Håper det går bra med deg❤️

• Liker 5
Skrevet

Så hva mener du? 

Skal han ikke få medisinsk hjelp? 

Anonymkode: f5390...ae6

Ideelt sett ikke, men når han er dømt så kan man kanskje holde han unna "matfatet"? Vi snakker om en person her som forgrep seg senest uken før han ble dømt liksom.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At de ikke har rett på hjelp? For et forferdelig prinsipp! Det må da vel være det beste hvis de får hjelp og skader færre barn?

Men enig i at det virker rart at det ligger rett ved barneavdelingen.

Han får jo ikke hjelp for pedofili!!! Han har en hjertelidelse. Hvorfor tror dere han får behandling for pedofili og hvorfor tror dere den ligger ved barneavdelingen isåfall? Er dere helt ute???

• Liker 7
Skrevet

Her i Norge skal man vel behandles normalt etter endt soning. Da får man behandling der det trengs, de flytter ikke avdelingen basert på hva pasienten har av dommer i historikken. Skulle vi hatt egne sykehus for dømte? Sliter ikke sykehusene nok?

Ja, jeg synes også dette er kjipt, men sånn må det være. 

Anonymkode: aa4c1...6d2

• Liker 5
Skrevet

Her i Norge skal man vel behandles normalt etter endt soning. Da får man behandling der det trengs, de flytter ikke avdelingen basert på hva pasienten har av dommer i historikken. Skulle vi hatt egne sykehus for dømte? Sliter ikke sykehusene nok?

Ja, jeg synes også dette er kjipt, men sånn må det være. 

Anonymkode: aa4c1...6d2

Jeg syns faktisk det. Vi som er fornærmet får kun beskjed når de er ferdig sonet. Han har besøksforbud, men har jo rett til å oppholde seg på sykehuset. Jeg syns ikke det er riktig. Skjønner det er dritt for sykehuset, men når man er seriepedo så får man nesten finne seg i bli isolert og dårlig behandlet 

• Liker 8
Skrevet

Hva kan skje her, egentlig? At en pedofil begår overgrep i alles påsyn på barneavdelingen?? 

• Liker 8
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Hva kan skje her, egentlig? At en pedofil begår overgrep i alles påsyn på barneavdelingen?? 

Ja, slik han gjorde på samvær under tilsyn tenker du?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han får jo ikke hjelp for pedofili!!! Han har en hjertelidelse. Hvorfor tror dere han får behandling for pedofili og hvorfor tror dere den ligger ved barneavdelingen isåfall? Er dere helt ute???

Det var slik det hørtes ut i HI, det er derfor mange ble forvirret og virker å være helt ute. 

Jeg skjønner det var vondt for deg å treffe på ham, og det er utrolig ekkel oppførsel å smile til deg. Men han har rett på behandling for hjerteproblemene sine og da må han være på den avdelingen hvor de jobber med akkurat dette.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, slik han gjorde på samvær under tilsyn tenker du?

Hvis han har gjort det, så har det jo ikke vært under tilsyn. Ingen sitter vel å ser på at et barn blir misbrukt. 

• Liker 10
Skrevet

Aha, da misforstod jeg! Innlegget var litt tvetydig formulert. Men du tenker at en ekstra straff mot pedofile bør være at de skal miste retten til helsehjelp? Skjønner hatet ditt mot de som gjør slikt. Føler også sterk avsky mot dem, uten å ha opplevd noe. Men vanskelig prinsipielt å ta fra noen rett til helsehjelp.

• Liker 7
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. En pedofil holder seg nok langt unna å gå inn på barneavdelingen for å misbruke ett barn. 
Om det skal nevnes rare ting på ett sykehus så ligger kapellet her jeg bor vegg i vegg med fødeavdelingen. 

Anonymkode: 9de7e...a4c

• Liker 3
Skrevet

Sykehuset vet ikke hvorfor en person er dømt, eller om de i det hele tatt er dømt. Er de innsatt i fengsel og kommer for behandling på sykehuset får helsepersonellet heller ikle vite hva personen har gjort. Her er det taushetsplikt. Men de skal selvfølgelig ha med seg personale(fengselsbetjenter eller politi), dersom det vurderes at de kan utgjøre en risiko, eller kan finne på å rømme. 

Altså er det ingen som vet at han ikke burde være i nærheten av barn. I tillegg må han jo behandles for det han er innlagt for, og det gjøres best på den avdelingen han tilhører. Pasienter skal jo ikke vandre rundt på andre avdelinger. Og tenker personalet på barneavdelingen burde reagere dersom en voksen/eldre mann går på avdelingen der ofte. Da kan de pent be han om å holde seg til sin avdeling, eller fellesarealene på sykehuset for å unngå uro på barneavdelingen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...