AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #41 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen logikk i det du skriver. Du er ikke innadvendt men er introvert? Du har ikke sosial angst men blir mentalt sliten i sosiale sammenhenger? Tror du selv skjønner at du kommer veldig dårlig ut av din egne beskrivelser. Du forsøker å tegne et bilde av at du egentlig er supersosial, men når det sosiale blir kjedelig så får du det kjipt inni deg. Det kalles på normalt språk for en bortskjemt drittunge. Ser det ut som et snøflak, høres ut som et snøflak, så er det vel et snøflak... Dessuten er det slik at å ta vare på familie og kjente innebærer også kjedelige ting. Det er en del av livet å stille opp for familie og nære bekjente. Det er ekstremt egoistisk å tro at livet består kun av å ''makse'' det som er artig. Livet har flere aspekter enn å kun gjøre ting man synes er kule. Enten er du 15 år selv, eller så mangler du mye på å bli voksen. Anonymkode: 1ee28...a42 Det å være introvert og innadvent er ikke det samme. Den ene av dem går på energi og det at man mister energi med å være med folk. Den andre går på hvor sosial man er. Samme med at sosial angst og mentalt sliten ikke er de samme tingene. Mentalt sliten kan man bli som introvert av å vøre rundt mennesker, for man mister energi. Mens sosial angst, da er man litt enkelt sagt redd for mennesker. Anonymkode: c7e3f...d46 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #42 Del Skrevet 23. februar 2023 solietta skrev (16 minutter siden): Er uenig. Jeg liker å feire min egen bursdag med både familie og venner. Blir 34 år i april og skal feire med både venner og familie i år. Gleder meg til å feire med folka jeg er gla i. Synd for deg da Ts at du ikke liker å være med din familie mest mulig. Har du da mann, som igjen har 2-3 søsken, tilsvarende svigerinner og svogere, svigerforeldre, og en handfull nevøer/nieser. Jeg har ei venninne som fortsatt feirer med foreldrene, og også inviterer søsken. Hun er singel, og har begrenset med venninner. Men for flere av oss ville det betydd at det skjedde noe nesten hver eneste uke om vi skulle feiret hver eneste bursdag både med venninner, vennepar, egen familie og svigerfamilie. Anonymkode: 35ecd...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #43 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter flere dødsfall i familien bestemte vi oss for å alltid feire, uansett om det er en 43 årsdag eller om det er en 9 årsdag. Det er sjelden vi har tid til å treffes i hverdagen, og da er det kjempebra at akkurat den ettermiddagen er alle invitert på middag og kake. Livet er kort, du syns tydeligvis det også siden du ikke vil bruke tid på slikt. La være å dra? Jeg syns synd på folk som har det slik. Jeg er glad i familien min, og tar vare på hver dag hvor alle lever og er friske. Anonymkode: b67ff...5fa Der er enig, familien må ta vare på hverandre og bursdagen , som jo er veldig forutsigbare, er verdt å feire. Her har vi alltid feira enten det er femti eller førtifire. På runde dager er det mat først og kake etterpå, andre dager er kaffe og en diger bløtkake . Alltid en glede. 😀 Anonymkode: ea9ad...836 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januar2 Skrevet 23. februar 2023 #44 Del Skrevet 23. februar 2023 Vi har bare hatt familie bursdager ved runde tall, og når bestefar levde møtes familien vært år fordi han var gammel, da han døde var det slutt på at stor familien samlet seg. idag, jeg feirer ikke min bursdag, det gjør ikke mannen hellet eller han får kake av mammaen sin men det er ikke no lag. Selv ønsker jeg meg bare en bedre middag med mine kjære, ikke no mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #45 Del Skrevet 23. februar 2023 Januar2 skrev (11 minutter siden): Vi har bare hatt familie bursdager ved runde tall, og når bestefar levde møtes familien vært år fordi han var gammel, da han døde var det slutt på at stor familien samlet seg. idag, jeg feirer ikke min bursdag, det gjør ikke mannen hellet eller han får kake av mammaen sin men det er ikke no lag. Selv ønsker jeg meg bare en bedre middag med mine kjære, ikke no mer. Du tenker ikke på at livet er kort og hver dag kan alltid være den siste? Anonymkode: ea9ad...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #46 Del Skrevet 23. februar 2023 Heldigvis er jeg helsepersonell og «jobber» som regel når slike ting skal feires🤪 I tillegg kjøpe gave og ingen vet hva de ønsker seg! Helt umulig å finne på noe! Holder lenge å feire barna. Anonymkode: b3675...cab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #47 Del Skrevet 23. februar 2023 Jeg elsker å feire bursdager! Koselig å se alle,god mat og gode kaker! For meg er det vanskelig å se hva som er kjedelig med det,jeg storkoser meg,også med svigerfamilien og brors svigerfamilie. Herlige mennesker alle sammen! Det er vel ingen andre enn deg som kan sette grenser for hva du vil være med på.. Si nei av og til,det er lov. Blir noen sure,så får de bli det... Anonymkode: a8ec3...1d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 23. februar 2023 #48 Del Skrevet 23. februar 2023 Hos oss er det kake/lapper, kaffe og brus i bursdager. Gjør mer ut av det til barna i familien. Er og at det ofte er da alle samles, og at vi er ikke en svær familie. Familiekjær hele gjengen 🧡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #49 Del Skrevet 23. februar 2023 Kan ikke folk få gjøre som de vil når det gjelder feiring av fødselsdager? Anonymkode: 0b791...ec1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #50 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som ikke vet forskjellen på innadvendt og introvert og utadvendt og ekstrovert kan jo google det. Anonymkode: cf83b...4dc Kan ikke du forklare hva du mener at forskjellen er? I mitt hode er introvert og innadvendt det samme. Jeg prøvde å google. For eksempel står det her at introvert er et begrep som brukes for å beskrive en innadvendt personlighet. https://snl.no/introvert Anonymkode: ef119...c0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #51 Del Skrevet 23. februar 2023 Synes faktisk tvert om, bursdagsfeiring er en flott arena for å holde familien sammenspleiset. I vår familie feires foreldrenes bursdag, alle søsknene + samboere og ektefelle, og alle barns bursdager. Stort sett alle kommer hver gang. Samboer har 5 søsken og jeg har et søsken så det blir noen feiringer i året. I tillegg er samboer gudmor for et barn utenfor familien og det samme er jeg. En kjapp hoderegning gir 19 bursdager i året .😂 Anonymkode: 9646a...2f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #52 Del Skrevet 23. februar 2023 Er du samme person som synes gravide er ekle? Anonymkode: 45f35...6c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #53 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ... SLUTT MED DET! Det er barnslig når voksne folk er opptatt av å feire bursdager som ikke er runde. Og spesielt når de har fått barn, som det også lages selskap for, det holder lenge å komme i bursdag til barna i familien. Jeg synes det er SÅ utrolig kjedelig å delta i familiebursdager, spesielt der det involverer en svigerfamilie jeg selv ikke er i familie med. F eks å tvanssosialiseres med min svigerinnes familie og tilbringe flere timer i tørrprat med mennesker man ellers ikke har noe med å gjøre er KJEDELIG og totalt uinteressant. Og nei, jeg er verken innadvendt eller har sosial angst. Jeg synes bare det er kjedelig. Og så er jeg introvert, så jeg blir mentalt sliten. Og så går også alltid mange timer når man skal i slike selskaper. Først er det matservering, deretter lang pause før kaker og så sitte å "trykke" enda en tid før man endelig kan stikke. Og så er det reisevei som sluker enda mer tid. Foreldrene mine, som selv er pensjonister, skal i tillegg på død og liv alltid samle familien på hytta, halvannen times biltur unna, så går tre timer av dagen bare til kjøring. Og nei, det er verken interessant for meg eller mulig for alleå overnatte. Kan man ikke bare droppe å komme i disse bursdagene? Nei, det er jo ikke sosialet akseptabelt, ikke når man blir bedt og ikke skal noe annet. Jeg droppet en bursdag en gang fordi jeg og eksen skulle på weekend-tur, da fikk jeg kommentarer på at det var dårlig av meg å ha planlagt dette uten tanke for at bursdagen til niesen min var omtrent på samme tid. At helgen passet for eksen min og meg var liksom uvesentlig. Det er faktisk ikke slik at jeg misliker familien min heller som er greia her. Men det er så mye hyggeligere med kortere besøk i mine grupper enn disse langdryge bursdagene hvor alle blir bedt på en gang, ofte også folk man ellers ikke omgås. I min perfekte verden hadde ikke voksne folk feiret 29, 37 og 56 års-dagene sine. Jeg feirer ikke mine egne bursdager, bortsett fra at jeg følte press på å markere 40-års-dagen. Jeg har selvfølgelig alltid hatt bursdager for ungene mine, men synes det å stelle i stand bare er et ork. Jeg er ikke glad i å være vertskap på den måten. Også mye hyggeligere å ha folk på besøk i mindre grupper. Det beste besøket er når man sitter kun noen få og skravler i sofaen, med beina høyt og under pledd, da kan jeg holde det gående i timesvis. Gjerne enkel servering som ost og kjeks eller bare frukt og snacks. Mulig jeg er sær, men det er dere som på død og liv skal feire hver bidige bursdag selv om dere er voksne som påtvinger andre å delta på dette tullet kun dere finner artig. Det ligger også et lite hint i det at dere ikke blir invitert tilbake. 😉 Dagens hjertesukk. Anonymkode: cf83b...4dc Helt enig. Jeg stiller aldri opp i slike tulle bursdager. Voksne folk.. Anonymkode: 772a3...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #54 Del Skrevet 23. februar 2023 Selv skulle jeg ønske at jeg hadde en slik familie, men det er også helt innafor å si at det ikke passer. Anonymkode: 4ed07...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #55 Del Skrevet 23. februar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: ... SLUTT MED DET! Det er barnslig når voksne folk er opptatt av å feire bursdager som ikke er runde. Og spesielt når de har fått barn, som det også lages selskap for, det holder lenge å komme i bursdag til barna i familien. Jeg synes det er SÅ utrolig kjedelig å delta i familiebursdager, spesielt der det involverer en svigerfamilie jeg selv ikke er i familie med. F eks å tvanssosialiseres med min svigerinnes familie og tilbringe flere timer i tørrprat med mennesker man ellers ikke har noe med å gjøre er KJEDELIG og totalt uinteressant. Og nei, jeg er verken innadvendt eller har sosial angst. Jeg synes bare det er kjedelig. Og så er jeg introvert, så jeg blir mentalt sliten. Og så går også alltid mange timer når man skal i slike selskaper. Først er det matservering, deretter lang pause før kaker og så sitte å "trykke" enda en tid før man endelig kan stikke. Og så er det reisevei som sluker enda mer tid. Foreldrene mine, som selv er pensjonister, skal i tillegg på død og liv alltid samle familien på hytta, halvannen times biltur unna, så går tre timer av dagen bare til kjøring. Og nei, det er verken interessant for meg eller mulig for alleå overnatte. Kan man ikke bare droppe å komme i disse bursdagene? Nei, det er jo ikke sosialet akseptabelt, ikke når man blir bedt og ikke skal noe annet. Jeg droppet en bursdag en gang fordi jeg og eksen skulle på weekend-tur, da fikk jeg kommentarer på at det var dårlig av meg å ha planlagt dette uten tanke for at bursdagen til niesen min var omtrent på samme tid. At helgen passet for eksen min og meg var liksom uvesentlig. Det er faktisk ikke slik at jeg misliker familien min heller som er greia her. Men det er så mye hyggeligere med kortere besøk i mine grupper enn disse langdryge bursdagene hvor alle blir bedt på en gang, ofte også folk man ellers ikke omgås. I min perfekte verden hadde ikke voksne folk feiret 29, 37 og 56 års-dagene sine. Jeg feirer ikke mine egne bursdager, bortsett fra at jeg følte press på å markere 40-års-dagen. Jeg har selvfølgelig alltid hatt bursdager for ungene mine, men synes det å stelle i stand bare er et ork. Jeg er ikke glad i å være vertskap på den måten. Også mye hyggeligere å ha folk på besøk i mindre grupper. Det beste besøket er når man sitter kun noen få og skravler i sofaen, med beina høyt og under pledd, da kan jeg holde det gående i timesvis. Gjerne enkel servering som ost og kjeks eller bare frukt og snacks. Mulig jeg er sær, men det er dere som på død og liv skal feire hver bidige bursdag selv om dere er voksne som påtvinger andre å delta på dette tullet kun dere finner artig. Det ligger også et lite hint i det at dere ikke blir invitert tilbake. 😉 Dagens hjertesukk. Anonymkode: cf83b...4dc Det er sånn vi feirer voksne sine bursdager her. Etter en middag med sammen og med kaffe i koppen. Så nei, vi tenker ikke slutte å feire bursdag for voksne. Mor fylte akkurat 71 og vi barn feiret henne med å gå på restaurant. Når jeg fylte 33 så feiret vi gjennom å dra til Barcelona en helg. Vi feirer ikke noe særlig høytidlig men vj feirer! Alle anledninger man kan feire skal man feire. Lovet blir så mye hyggeligere da. Men enig i at jeg hadde ikke syntes det var noe særlig kos med hele slekten. Men ja, vi elsker svigerfamiliene til alle oss søsken i familien og det er bare kos å møte alle. Vi fungerer godt sammen og har de uhøytidelig sammen. Så nei vi tenker ikke slutte å feire bursdager for voksne! Anonymkode: 30c40...771 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #56 Del Skrevet 23. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: problemet (...) er at disse arrangementene er så tidkrevende Så si, "Det er for tidskrevende, vi kan ikke avse hele lørdagen til det." 1 hour ago, AnonymBruker said: og også at det er helt uinteressant å treffe min brors kones søsken med familier, Sett en grense og si nei til bursdager til folk du ikke selv er relatert til. Som svigerinnen og hennes søsken. 1 hour ago, AnonymBruker said: Men jeg foretrekker små grupper med mennesker. Mye hyggeligere å treffes over en kjapp kaffekopp enn en seanse med to bespisninger hvor vi må kjøre halvannen time hver vei. Vi bor fem minutter unna hverandre med bil, for fanden, helt unødvendig av foreldrene mine å legge treff på hytta. Åpn munnen og fortell dem det. Enda bedre, få det til å skje: Ta initiativ til den kjappe kaffekopp, og takk nei til neste heldagsarrangement med en bemerkning om at dere jo heldigvis så hverandre siste helg. 1 hour ago, AnonymBruker said: Det føles faktisk ikke sosialt akseptabelt å stå over. Ignorer den følelsen. 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke har jeg lyst til å såre noen heller, så jeg lider i stillhet. Herregud, det er voksne mennesker. 1 hour ago, AnonymBruker said: Eller sammen med ungene, som synes dette er like gørr som meg. Stakkels barn. 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi synes det er mye koseligere å dra innom foreldrene mine en times tid en lørdag ettermiddagen, ungene mine elsker jo besteforeldrene sine. Så gjør det. 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi liker også å gjøre andre ting i helgene enn å bare delta på andre folks bursdager, noe vi ikke får gjort når et treff tar hele dagen. Så gjør det. 1 hour ago, AnonymBruker said: Eksen min reagerte også på alle feiringene i min familie. Når jeg synes det er uinteressant å treffe min svigerinnes søskens familier, kan dere jo tenke dere hvor uinteressant han syntes det var med disse folkene. Så tar man hensyn til sin ektefelle og slutter å hive dem med på en milliard familietreff. Eller blir skilt. 1 hour ago, AnonymBruker said: Altså, jeg opplever det som litt sosialt uintelligent faktisk, å blande så mange folk hjemme hos seg på denne måten og tro at alle skal synes det drithyggelig. Det er like sosialt uintelligent å tro folk skal skjønne det ikke er drithyggelig, hvis man ikke åpner munnen og sier noe. Anonymkode: ea940...5d7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #57 Del Skrevet 23. februar 2023 Fremmed fugl skrev (5 timer siden): Dette bunner vel i foreldrer som ikke vil akseptere at barn blir voksne, sammen med skapt avhengighet av å holde "familien" samlet. Disse selskapene er vel gjennomgående verst for barn. Er ikke så kult å bruke lørdagen på å bli kjørt to timer til et selskap for å feire at tante Stine blir 43 år, der selskapet mest ligner på kirkekaffe. Ettersom mann bruker bursdager som unnskyldning til å lage disse selskapene, så mister mann muligheten til å tilpasse tid til når det passer gjestene. Rare greier. Men fint å høre fra dere sol inviterer til slikt, tror dere virkelige at alle gjestene har det hyggelig? Hvis nei, hvorfor gjør dere ikke noe med saken. PS. Folk flest er så oppegående at dem spiller at dem har det hyggelig. Hvis dem får spørsmålet direkte, vil nok mange komme med en vit løgn.... slikt at dere kan ta utgangspunkt i at dere inviterer til noe som enn eller flere gjester opplever som kjipt og mindre hyggelig. Nei, vettdu hva! Det er mange som synes det er hyggelig å være med familien sin - helt uten at det er fordi foreldre ikke klarer å gi slipp på barna!! Hjelpe meg for en kommentar! Stakkars folk som må være med mamma og pappa I VOKSEN ALDER!! Rar verden vi lever i idag - ingen skal være med familien sin, fordi det er fælt det! Anonymkode: a490b...47d 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #58 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): ... SLUTT MED DET! Det er barnslig når voksne folk er opptatt av å feire bursdager som ikke er runde. Og spesielt når de har fått barn, som det også lages selskap for, det holder lenge å komme i bursdag til barna i familien. Jeg synes det er SÅ utrolig kjedelig å delta i familiebursdager, spesielt der det involverer en svigerfamilie jeg selv ikke er i familie med. F eks å tvanssosialiseres med min svigerinnes familie og tilbringe flere timer i tørrprat med mennesker man ellers ikke har noe med å gjøre er KJEDELIG og totalt uinteressant. Og nei, jeg er verken innadvendt eller har sosial angst. Jeg synes bare det er kjedelig. Og så er jeg introvert, så jeg blir mentalt sliten. Og så går også alltid mange timer når man skal i slike selskaper. Først er det matservering, deretter lang pause før kaker og så sitte å "trykke" enda en tid før man endelig kan stikke. Og så er det reisevei som sluker enda mer tid. Foreldrene mine, som selv er pensjonister, skal i tillegg på død og liv alltid samle familien på hytta, halvannen times biltur unna, så går tre timer av dagen bare til kjøring. Og nei, det er verken interessant for meg eller mulig for alleå overnatte. Kan man ikke bare droppe å komme i disse bursdagene? Nei, det er jo ikke sosialet akseptabelt, ikke når man blir bedt og ikke skal noe annet. Jeg droppet en bursdag en gang fordi jeg og eksen skulle på weekend-tur, da fikk jeg kommentarer på at det var dårlig av meg å ha planlagt dette uten tanke for at bursdagen til niesen min var omtrent på samme tid. At helgen passet for eksen min og meg var liksom uvesentlig. Det er faktisk ikke slik at jeg misliker familien min heller som er greia her. Men det er så mye hyggeligere med kortere besøk i mine grupper enn disse langdryge bursdagene hvor alle blir bedt på en gang, ofte også folk man ellers ikke omgås. I min perfekte verden hadde ikke voksne folk feiret 29, 37 og 56 års-dagene sine. Jeg feirer ikke mine egne bursdager, bortsett fra at jeg følte press på å markere 40-års-dagen. Jeg har selvfølgelig alltid hatt bursdager for ungene mine, men synes det å stelle i stand bare er et ork. Jeg er ikke glad i å være vertskap på den måten. Også mye hyggeligere å ha folk på besøk i mindre grupper. Det beste besøket er når man sitter kun noen få og skravler i sofaen, med beina høyt og under pledd, da kan jeg holde det gående i timesvis. Gjerne enkel servering som ost og kjeks eller bare frukt og snacks. Mulig jeg er sær, men det er dere som på død og liv skal feire hver bidige bursdag selv om dere er voksne som påtvinger andre å delta på dette tullet kun dere finner artig. Det ligger også et lite hint i det at dere ikke blir invitert tilbake. 😉 Dagens hjertesukk. Anonymkode: cf83b...4dc Du sier du ikke er innadvent, men du er introvert? Håper du er klar over at introvert er det engelske ordet for innadvent 😂. Dette er din mening, og du er mest sannsynlig ikke særlig familieorientert siden du misliker dette så mye. Andre mennesker derimot, som er knyttet til sin familie og liker å bruke tid med dem - de står fritt til å gjøre som de vil. Anonymkode: 3358f...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkego Skrevet 23. februar 2023 #59 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) I en travel hverdag er vi alt for dårlige til å ta initiativ til å treffes, så familieselskap er et fint påskudd for å få truffet hverandre. Jeg var glad i det som barn og barna mine elsker å dra på familieselskap da de får truffet tanter, onkler, søskenbarn etc. som de ikke treffer så ofte 😊 vi feirer hvis vi har tid og mulighet, men ikke hvert år vi får det til. Hvis vi ikke inviterer kommer det alltids noen med kaffebrød og inviterer seg selv på en kopp kaffe uansett 🥰 Endret 23. februar 2023 av Frkego 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #60 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Helt enig. Jeg stiller aldri opp i slike tulle bursdager. Voksne folk.. Anonymkode: 772a3...653 Noen folk er jo bare veldig sære, og finner familie fullstendig irrelevant. Du og ts er slike folk. Anonymkode: 3358f...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå