AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #61 Skrevet 23. februar 2023 Ulla Ullsokk skrev (3 timer siden): Det er masse logikk i det! Jeg er lik, veldig utadvendt, men introvert. Noe de fleste ikke fatter. Det betyr ikke at jeg blir utslitt av å treffe folk, men mer sliten enn å ikke treffe dem, og jeg MÅ ha egentid. Jeg liker familieselskaper, da😊 Alle må ha egentid innimellom, Sherlock. Man er ikke unik av den grunn. Anonymkode: b3ff2...1b8 2
Zidji Skrevet 23. februar 2023 #62 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke du forklare hva du mener at forskjellen er? I mitt hode er introvert og innadvendt det samme. Jeg prøvde å google. For eksempel står det her at introvert er et begrep som brukes for å beskrive en innadvendt personlighet. https://snl.no/introvert Anonymkode: ef119...c0b Det er absolutt ingen forskjell nei. Og her på KG er det stor stas å være introvert! Og nå også innadvendt introvert eller utadvent introvert tydeligvis 🤭
Zidji Skrevet 23. februar 2023 #63 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle må ha egentid innimellom, Sherlock. Man er ikke unik av den grunn. Anonymkode: b3ff2...1b8 Herregud ja 😂 Jeg blir helt flau av alle som roper ut om hvor introverte de er. Jeg syntes heller de er mer unike de som faktisk IKKE trenger alenetid. Det er imponerende det 🤭🤭
Tuppeluri Skrevet 23. februar 2023 #64 Skrevet 23. februar 2023 Mens jeg er vandt til å aldri bli invitert i et eneste selskap. Mamma syns selskap er teit og styrete, søsknene mine på hennes side syns det samme. Ingen onkler og tanter inviterer til bursdager lengre, eller familieselskap generelt. Hos pappa derimot så har vi alltid feira min dag, med de nærmeste. Søsknene mine som hadde flyttet ut og tantebarn, tante og onkel og fadderene mine kom som regel i bursdagene mine. Og søskna mine inviterte hele fæmmelin de også (Tanter/onkler, besteforeldre osv). Men jeg var fælt sjeldent hos min far når det var bursdager, så var omtrent aldri med. Jeg selv samler alle besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler, og et par fille onkler/tanter til guttungen våres sin bursdag. Mest fordi jeg vil gjøre mest mulig stas på han. Kommer nok til å stoppe innen han er 18, eller til han bestemmer det selv.
Ulla Ullsokk Skrevet 23. februar 2023 #65 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle må ha egentid innimellom, Sherlock. Man er ikke unik av den grunn. Anonymkode: b3ff2...1b8 Hvor kom det fra? Jeg sa bare at det er mulig å være både utadvendt og introvert. Trist at du har så mye gruff i deg at du tolker et enkelt innlegg som at jeg mener jeg er unik, når jeg sier det motsatte, at det er vanlig. Håper du får en bedre dag! 1 3
Ulla Ullsokk Skrevet 23. februar 2023 #66 Skrevet 23. februar 2023 Zidji skrev (1 time siden): Herregud ja 😂 Jeg blir helt flau av alle som roper ut om hvor introverte de er. Jeg syntes heller de er mer unike de som faktisk IKKE trenger alenetid. Det er imponerende det 🤭🤭 Se over, hvem sier at de er spesielle? Jeg blir mer flau av sånne innlegg som skal rakke ned på folk. Ikke at jeg blir flau, mer trist på deres vegne, for det sier dessverre endel. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #67 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så si, "Det er for tidskrevende, vi kan ikke avse hele lørdagen til det." Sett en grense og si nei til bursdager til folk du ikke selv er relatert til. Som svigerinnen og hennes søsken. Åpn munnen og fortell dem det. Enda bedre, få det til å skje: Ta initiativ til den kjappe kaffekopp, og takk nei til neste heldagsarrangement med en bemerkning om at dere jo heldigvis så hverandre siste helg. Ignorer den følelsen. Herregud, det er voksne mennesker. Stakkels barn. Så gjør det. Så gjør det. Så tar man hensyn til sin ektefelle og slutter å hive dem med på en milliard familietreff. Eller blir skilt. Det er like sosialt uintelligent å tro folk skal skjønne det ikke er drithyggelig, hvis man ikke åpner munnen og sier noe. Anonymkode: ea940...5d7 Vi blir selvfølgelig ikke bedt i min svigerinnes søskens bursdager, men både de og jeg med våre respektive familier blir bedt til både min bror og svigerinne når de har bursdager. Med tre barn, er det fem bursdager bare for den familien i løpet av et år. Jeg er høflig, så kommer neppe til å ta det opp. Men av svarene i tråden her, er det tydelig at mange er som meg og som synes store familiebursdager med en masse folk som ikke er ens egen familie er pes. Dere som elsker sånt og feirer dere selv har kanskje fått et hint nå om at ikke nødvendigvis alle rundt dere setter pris på bursdagsregimet. Kanskje dere kan tone ned litt? Folk gjør selvsagt som de vil og vi andre kan takke nei, men sjansen er stor for at mange kommer av høflighet. Jeg kan banne på at dere som hevder at i deres familie bare ELSKER dere familiebursdager, er det flere som faktisk IKKE elsker det så mye som dere tror. Innadvendt og utadvendt handler om hvordan du ter deg. Snakker du uanstrengt med "alle" og tar initiativ til mange samtaler i grupper og/eller med fremmede er du typisk utadvendt. Er du innadvendt, snakker du gjerne tilsvarende mindre og helst ikke med fremmede overhode. Du er litt tilbaketrukket og kan oppfattes som sjenert. Introvert og ekstrovert handler om hvor du henter energi. Får du energi av å være sammen med andre eller alene? Ser man for seg at skalaen går fra 1 til 10, hvor introvert og innadvendt er 1 og ekstrovert og utadvendt er 10, vil jeg være en 3-4 på på introvert/ekstrovert-skalaen, men 7-8 på innadvendt/utadvendt-skalaen. Egentlig en slitsom kombinasjon. 😂 Anonymkode: cf83b...4dc 2 1
Hensatt Skrevet 23. februar 2023 #68 Skrevet 23. februar 2023 For oss er det de mulighetene vi har til å samle familie på begge sider. Når passer det bedre for familie å samles og bli bedre kjent med hverandre? Om man kun skal treffes i "bryllup og begravelser" blir det ganske lenge mellom hver gang vi møtes. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #69 Skrevet 23. februar 2023 Zidji skrev (1 time siden): Det er absolutt ingen forskjell nei. Og her på KG er det stor stas å være introvert! Og nå også innadvendt introvert eller utadvent introvert tydeligvis 🤭 Stas? Det er slitsom å være sånn som meg hvertfall. Du må lese deg opp hvis du ikke vet forskjellen mellom ekstrovert og utadvendt. Anonymkode: cf83b...4dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #70 Skrevet 23. februar 2023 Blizz1 skrev (Akkurat nå): For oss er det de mulighetene vi har til å samle familie på begge sider. Når passer det bedre for familie å samles og bli bedre kjent med hverandre? Om man kun skal treffes i "bryllup og begravelser" blir det ganske lenge mellom hver gang vi møtes. For min del er det helt uinteressant å kjenne min svigerinnes svoger på andre siden. Anonymkode: cf83b...4dc 1 2
Hensatt Skrevet 23. februar 2023 #71 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For min del er det helt uinteressant å kjenne min svigerinnes svoger på andre siden. Anonymkode: cf83b...4dc Men da kan du la være å møte og heller la de andre gjøre det de vil? 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #72 Skrevet 23. februar 2023 Blizz1 skrev (3 minutter siden): For oss er det de mulighetene vi har til å samle familie på begge sider. Når passer det bedre for familie å samles og bli bedre kjent med hverandre? Om man kun skal treffes i "bryllup og begravelser" blir det ganske lenge mellom hver gang vi møtes. Fjellturer, søndagsmiddager, hotellhelger, påske, jul, ferier... Men gaver, kake, bursdagssang, i en ellers stressende ferie. Bare fordi man trenger en unnskyldning (bursdag) for å feires? Anonymkode: 35ecd...351
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #73 Skrevet 23. februar 2023 Blizz1 skrev (1 minutt siden): Men da kan du la være å møte og heller la de andre gjøre det de vil? Jeg KAN, men synes det er uhøflig når jeg faktisk er bedt! Anonymkode: cf83b...4dc
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #74 Skrevet 23. februar 2023 Enig, men jeg er så «frekk» at jeg dropper alt jeg ikke vil stille opp på. Svigerfamilien min hater meg pga det, for der stiller alle - inkl svogere og svigerinner med barn, voksne søsken, foreldre - alt. 14 stk for å feire en helt vanlig bursdag. Jeg går på de runde tallene for de eldste, som 60, 70 etc, men ikke 52-års dagen til svoger Lars eller 38-års dagen til kusine Ina. Anonymkode: f0b2f...f2b 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #75 Skrevet 23. februar 2023 Vi har samlebursdager hvor vi feirer både voksne og barn samtidig. Det er kjempekoselig. Vi har en i januar hvor vi feirer de som er født i desember og januar, en i mai hvor vi feirer mars, april og mai, og en i august hvor vi feirer juli, august og oktober. De blir lagt til helgen som blir nærmest bursdagen til de små. Anonymkode: 2ec97...52d 1
makkapakka Skrevet 23. februar 2023 #76 Skrevet 23. februar 2023 Syns det er fint å møte/samle familien iblant, vi har det så travelt alle at det er ikke så ofte vi klarer å samles. Da er bursdager uansett tall gode å bruke 3
norw Skrevet 23. februar 2023 #77 Skrevet 23. februar 2023 Vi feirer alltid, men vi har fellesbursdager når det passer, for eksempel for faren min og fetteren min tidligere denne mnd og så blir det gjerne et oppsamlingsheat i juni en gang. Det er alltid faren min eller tanta mi som inviterer, uavhengig av hvem som feires. Vi treffes omtrent bare i forbindelse med bursdagsfeiringer og jul, og jeg treffer søs m/fam ved disse anledningene pluss et par ganger til i året. De er ikke med hver gang engang. Skilte foreldre og på den andre siden har vi (moren min, søs m/fam og jeg) blitt ekskludert, mest sannsynlig fordi de har blitt så mange med kjærester og barn. Kan sikkert gå noen år til vi treffes neste gang. Deler av slekta på denne siden har jeg ikke møtt på fryktelig mange år og jeg må tenke meg litt om for å huske hva alle heter. Det kan være litt kjedelig, men samtidig greit å treffe slektninger uten at det går mange år mellom hver gang. Uten bursdagsfeiringene ville jeg kanskje sett søs m/fam 2-3 ganger i året, om det ikke ville blitt noen vanlige familiemiddager isteden.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #78 Skrevet 23. februar 2023 Heldigvis er dette opp til hver enkelt. Det er jo en gylden anledning til å samle familien. Vi i vår familie feirer bursdagene våre, også vi voksne. Enkle selskaper med kaker og boller, men vi får da møttes og hatt det fint sammen. i en hektisk hverdag blir det ofte bare jobb, barn og hjem. og kontakt med folk på some Anonymkode: 0d90f...c35 1
Hensatt Skrevet 23. februar 2023 #79 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fjellturer, søndagsmiddager, hotellhelger, påske, jul, ferier... Men gaver, kake, bursdagssang, i en ellers stressende ferie. Bare fordi man trenger en unnskyldning (bursdag) for å feires? Anonymkode: 35ecd...351 Er det mindre kleint å samle familiene fra begge sider i slike anledninger? 1
Hensatt Skrevet 23. februar 2023 #80 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg KAN, men synes det er uhøflig når jeg faktisk er bedt! Anonymkode: cf83b...4dc Men det er greit å be alle om å slutte å feire bursdagene sine fordi du synes det er kleint? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå