Gå til innhold

Skal slutt med hårfarge, hvor lenge før ettervekst blir ca 10 cm?(erfaringer)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg lurer. Har lest div rundt, men har noen erfaring.

Var veldig lys blond som barn og har blitt gradvis mørkere med årene, etter jeg ble 30. Kjenner jeg er lei av å farge, selv om jeg har brukt denne fargen som bare lysner fremfor blekemiddel. Men jeg har langt hår og vil ikke klippe meg kort, men tenkte sånn ca ti cm ned på ryggen kan gå an, bare for å bli kvitt det. Og jeg lurer jo også på om man kjenner seg igjen i speilet etterpå he he, har jo vært lys bestandig :D Det ser jo mye mørkere ut i etterveksten sikkert, med det blonde nå, enn det ser ut når det er utvokst, men det føles bare så .. vel.. rart ha ha. Jeg gruer meg litt faktisk, men ser frem imot å kutte ut fargingen da, jeg vil være en av de som blir naturlig grå etterhvert. Har tykt flott hår, så jeg tror det vil bli fint :D 

Anonymkode: 135ac...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håret vokser ca. 1 cm i måneden, mitt vokser av og til halvannen i måneden. Så ville tatt halvt år til 10 mnd. 

Anonymkode: 39904...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Ja det stemmer jo godt med hvor ofte jeg har farget. Men jeg lurer jo egentlig mest på hvordan det var å skifte farge på den måten. Jeg gruer meg til å ha sånn typisk ettervekst hår. Haff, er vel ikke noe svar på det kanskje, må vel ha hestehale eller flette eller noe oppsett. Blir rart altså. Bruke caps eller noe, eller hatt kanskje haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt på hvor stor kontrasten er, men det går jo an å tone håret sånn at det demper det ned litt.

Anonymkode: a5384...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 22.2.2023 den 23.16):

Ja jeg lurer. Har lest div rundt, men har noen erfaring.

Var veldig lys blond som barn og har blitt gradvis mørkere med årene, etter jeg ble 30. Kjenner jeg er lei av å farge, selv om jeg har brukt denne fargen som bare lysner fremfor blekemiddel. Men jeg har langt hår og vil ikke klippe meg kort, men tenkte sånn ca ti cm ned på ryggen kan gå an, bare for å bli kvitt det. Og jeg lurer jo også på om man kjenner seg igjen i speilet etterpå he he, har jo vært lys bestandig :D Det ser jo mye mørkere ut i etterveksten sikkert, med det blonde nå, enn det ser ut når det er utvokst, men det føles bare så .. vel.. rart ha ha. Jeg gruer meg litt faktisk, men ser frem imot å kutte ut fargingen da, jeg vil være en av de som blir naturlig grå etterhvert. Har tykt flott hår, så jeg tror det vil bli fint :D 

Heia💖 Du kan feks ta en toning i mellompartiet bare for å dempe ned overgangen fra ettervekst og det lyse for å jevne ut litt💗 En toning vi også gi et naturlig resultat, men anbefaler å kun skumme opp toningen i de ytterste spissene under utskilling ettersom tupper trekker ofte til seg mer pigment💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...