AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Kunne du blitt sammen med en mann som tidligere var rusmisbruker og gjengmedlem? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 23d84...d0d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Ja, om han var helt ferdig med det. Fortid er fortid. Anonymkode: 4f909...100 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Nei absolutt ikke. På ingen måte. Anonymkode: ec55f...322 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Nei, på ingen måte. Avhengigheten vil alltid følge ham, den vil bare skifte karakter. Anonymkode: 91b5f...417 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Det kommer vel litt an på hans holdninger til dette i dag, hvordan han lever nå, og hvor lenge det er siden han brøt med denne fortiden. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, på ingen måte. Avhengigheten vil alltid følge ham, den vil bare skifte karakter. Anonymkode: 91b5f...417 Hvis denne avhengigheten gir seg utslag i positive aktiviteter, forebyggende arbeid, og trening, ville du sagt det samme da? Anonymkode: 4ce4c...ff9 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Kunne gått inn i et forhold med en tidligere rusmisbruker, men ikke med noen som har annen kriminell fortid også. Anonymkode: 2c767...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, på ingen måte. Avhengigheten vil alltid følge ham, den vil bare skifte karakter. Anonymkode: 91b5f...417 Dette er bare fordomsfullt og ingen absolutt sannhet. Det er mange som kommer seg ut av avhengighet og lever sunne meningsfylte liv senere. Mange vier seg til å hjelpe andre ut av samme situasjon og er empatiske veldig gode mennesker. Livserfaringen åpner øynene til svært mange. Jeg heier på hver og en som klarer dette. Respekt rett og slett, for det er ikke lett ❤️ Anonymkode: 4f909...100 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 Overhodet ikke. Veldig mange tidligere rusmisbrukere får tilbakefall, særlig om livet i perioder butter litt i mot. Så det hadde jeg ikke tatt sjansen på, siden jeg har ett barn. Om jeg ikke hadde barn, kunne jeg nok vurdert det, om jeg var forelsket nok. Tidligere gjengmedlem hadde jeg nok heller ikke tatt sjansen på, men det kommer selvsagt helt an på hvilken type gjeng. Var han borti veldig mye vold, hadde det vært et rødt flagg for min del. Da har han mindre sperrer for å ty til vold igjen om han blir sint. Anonymkode: 3a02c...26d 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 Du skal aldri si aldri. Det kommer vel an på omstendigheter og mannen. Mine barn har stort sett flyttet ut nå, og livet er mer mitt. Hvis jeg møtte min sjelevenn som for 20 år siden var et gjengmedlem, og nå var verdens fineste og mest reflekterte menneske som hadde bygget opp livet sitt, grei jobb, hobbier, vært i krigen - i overført betydning, stilt opp for familie osv osv...så hadde jeg ikke brydd meg mye om fortiden, annet enn som en livserfaring. Men nå jeg planlegger jo å være gift resten av livet da med mannen min... J eg tenker at hvis det er tvil på om forandringen faktisk er vedvarende og reell, så hadde jeg vært veldig forsiktig. Spesielt som relativt ung (20, 30 årene) og hvis det var noen som var avhengig av meg, som feks barn. Anonymkode: 56db4...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 Kommer helt an på hvor lang tid som har gått, og hvordan han lever livet sitt i dag. Jeg dømmer ikke en velfungerende 40-åring for at han hadde en negativ periode tidlig i 20-årene, liksom. Med mindre det var veldig grov kriminalitet involvert, type kaldblodig drap/voldtekt og annen ondskap, sånt ville jeg neppe tatt sjansen på. Jeg har for øvrig en bror som drev med rusmisbruk og vinningskriminalitet i ungdommen og nå har vært clean i nærmere 20 år. Han er i dag verdens beste ektemann og pappa til to barn, og er vel sånn cirka den mest psykisk stabile og reflekterte personen jeg kjenner (kanskje nettopp fordi han har møtt mye motgang tidligere). Anonymkode: 31de6...f6e 2 1 1
Irja Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 Nei. Hadde ikke tatt sjansen, rett og slett. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #13 Skrevet 22. februar 2023 Nei, jeg har vært det før og har et nær familiemedlem som er tidligere rusmisbruker og kriminell også. Det som er med disse personlighetstypene er at de har lite kontakt med sunne følelser. Rusmisbruk i seg selv fører til nedsatt empati og at hjernen stopper å utvikle seg. I tillegg så er en som er gjengkriminell fra før av en med nedsatt empati og personlighet som er riskosøkende og ukritisk, bryr seg ikke om grenser og regler. Det vil si at om du setter grenser i forholdet så blir ikke de respektert. De er spenningssøkende og om det ikke er et kriminelt oppdrag så er det f eks utroskap. ALLE gjengkompisene og kriminelle vennene til eksen min var utro mot damene sine og det var eksen min og. Flere var grovt voldelige mot damene sine og er i et miljø hvor damer er "hoes" de egentlig ikke respekterer. Er man kjæreste med en sånn så blir man fort utnyttet og dratt inn i kriminelle handlinger uten at man vet det selv før politiet kommer.. Selvom de slutter å ruse seg eller bryter med det kriminelle miljøet vil de alltid ha en traumatisert personlighet preget av livsstilen og alltid tenke på samme måte som de er vant med med løgner og manipulering og alltid ha behovet for spenning og grensesprengende adferd. Du får aldri et sunt og godt forhold med en sånn en, men de er flinke på å sjarmere i begynnelsen og få deg til å tro at de er drømmemannen din men dette er menn som er eksperter i å overtale og manipulere andre. Når det kommer til rus i seg selv er sjansen for tilbakefall stor. Anonymkode: d8da1...332 6 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #14 Skrevet 22. februar 2023 Nei, begge mine foreldre er rusmisbrukere. Og jeg vil aldri risikere å få det inn i livet mitt igjen. Anonymkode: 54403...f11 5 1
Kullsyrevann Skrevet 22. februar 2023 #15 Skrevet 22. februar 2023 Hvis det var litt vel mye hasj i ungdomsårene - ingen problem. Heroin, kokain, piller og alt i den gata er noe helt annet og jeg er for redd for konsekvensene av eventuelle tilbakefall til å godta en slik bakgrunn. Ikke bare er det helsefarlig, men sabla dyrt. Plutselig har man gjeld opp til halsen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #17 Skrevet 22. februar 2023 Samboeren min hadde en veldig tøff oppvekst med mye rus og en voldelig alkoholisert far. Han var avhengig av amfetamin og cannabis helt til han en dag havna på sykehus med punktert lunge. Legen sa "om du ikke endrer deg nå så ender du opp som faren din". Da tok han et valg og har vært rusfri i 8 år. Har nå en sjefsstilling. Han er mitt livs kjærlighet og jeg er veldig glad jeg ikke var like fordomsfull som noen av dere i denne tråden. Da hadde jeg gått glipp av en skikkelig bra mann ❤ Anonymkode: f092a...d19 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #18 Skrevet 22. februar 2023 Hvis mannen har vært clean (hovedsaklig amfetamin, men også borti meste annet bortsett fra heroin) i ca 15 år og ute av gjengmiljø i omtrent like lang? Det er gjengmiljø i Oslo og han har også i en periode bodd på gaten. Jeg vet han har kontakt med et par bekjente fra den tiden, men det er personer som selv har kommet seg ut og nå driver forebyggende arbeid rettet mot ungdom. Ts Anonymkode: 23d84...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #19 Skrevet 22. februar 2023 Aldri. Det finnes da mer enn nok av normale menn der ute, så hvorfor skulle jeg skrape bunnen av søplebøtta? Anonymkode: 4fb97...01e 3
Maestro Skrevet 22. februar 2023 #20 Skrevet 22. februar 2023 Ikke om han kom rett fra avrusning og enda er venner med de som han rusa seg med. Og hvordan rusa seg, hvorfor, for noen har det i seg fra dem allerede er barn. Så er endel av personen, har jeg erfart. Når en i klassen på barneskolen ble narkoman med tiden, etter han starta allerede i 8 klasse, var det absolutt ikke en overraskelse for noen. Han har dråpetatovering under øyet i tillegg. Mener han er rusfri den dag i dag og har et barn. Skal ikke si sikkert. Var vel og merke stort rusmiljø både her vi kommer fra og inn mot sentrum. Krise faktisk når man stort sett møter dem på bussen hjem, enn "vanlige" folk 😬 To av søskenbarnene mine har også vært narkoman og MC gjeng. Og de to er ikke søsken og ikke jevnaldrende 😬🙃 Han elste kom seg ut av det, trener aktivt, gift, mine, dine og våre unger og jobber. Han er godt voksen da, er ikke 30 år lenger. Han andre driver fortsatt, hvor mye og ofte vet jeg ikke. Men han flytta fra et sted han bodde i mange år, for og egentlig komme seg bort fra gjenger og miljø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå