Gå til innhold

Bør man slltid spise etter trening og fylle på lageret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å lytte etter kroppen min, kunne virkelig spist hele dagen😅 i kveld har jeg vært på trening og nå etterpå er jeg ikke så veldig sulten, bare kjenner jeg har lyst på noe. Prøver å overse denne lysten. Men så begynte jeg å tenke, burde jeg spise alikevel siden jeg har trent?

Anonymkode: 8ccee...7e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok generelt best å ikke spise hvis man ikke er sulten. Før stresset folk veldig med å fylle på med både karbohydrater og protein direkte etter trening, men både forskning og erfaring viser at det ikke er så viktig. Benyttet heller anledningen til å bli kjent med kroppens signaler :)

Anonymkode: 96a24...525

• Liker 1
Skrevet

Nei ikke uten at du kjenner at kroppen trenger det.

Om du er dårlig på å lytte etter kroppen, og har hatt en ekstrem tung treningsøkt, så kanskje det kan være greit å spise noe, men ikke tving i deg (med mindre du sliter med undervekt og spiseforstyrrelse) 

Anonymkode: 277db...33c

• Liker 1
Skrevet

Hva er målet ditt med treningen? 

Om du prøver bygge muskler, bør du spise noe.

Om du skal Prestere fysisk neste dag, som en turnering eller en viktig trening, kan det være lurt å fylle på. 

Men ellers er det ikke viktig. 

Anonymkode: c240e...320

• Nyttig 1
Skrevet

Kun om man trener på høyt nivå, og må fokusere mye på restitusjon, eller muskelbygging. 

Mange som trener på hobbybasis, særlig de som ønsker vektreduksjon, lurer seg selv da de tror de både må fylle på før trening, drikke noe med næring under trening, og spise rett etter trening. 

Selv spiser jeg helt uavhengig av treningsøktene. Og drikker vann. 

Anonymkode: 5bb5b...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...