Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

"Fra og med 6. mars i år frakter Posten Norge absolutt alle småpakker og brev med bil, tog eller fly inn til denne hallen – uansett om posten egentlig skal lenger nord eller på tvers av landet. Også om brevet du sender skal til naboens postkasse i veien like ved der du bor, må den først reise til Lørenskog, for å bli sortert, for så å sendes tilbake.

Posten selv kaller dette effektivisering.

Om du i Kirkenes skal sende en brukt skibukse du har solgt på Finn.no til en kjøper i Vadsø, skjer det gjennom en rundtur av en annen verden. Buksepakken går da gjerne med trailer fra Kirkenes til Tromsø, lempes på et fly til Oslo, videre med bil fra flyplassen til Lørenskog hvor den sorteres og klargjøres for ruta til postbudet, for så å fraktes med bil tilbake til flyplassen, videre tilbake med fly til Tromsø for å lempes over i en bil og kjøres til Vadsø hvor postbudet plukker den opp.

Den lille brevpakken har reist nesten 400 mil – mens avstanden fra Kirkenes til Vadsø bare er på 17 mil.

Akkurat det samme rundreisen, via Lørenskog, skjer om du sender et brev fra Narvik som egentlig bare skal til en annen mottaker i Narvik. Eller fra Tromsøya til Tromsdalen".

Posten Norge, Østlandsterminalen | All post i Norge skal innom denne terminalen i Oslo først: – Det er nesten umulig å forklare for folk (nt24.no)

Posten, Sentralisering | En klimafarse fra Posten (nordnorskdebatt.no)

Dette er Postens tiltak til det grønne skiftet. De sender pakker med fly og trailere for å sortere, før de sender de tilbake igjen om pakken skulle til naboen. Er så irritert på dette og det er det flere grunner til: For det første tar det mye lengre tid enn tidligere, det verste eksemplet jeg har er 3 uker for en pakke fra Bodø til Tromsø. For det andre så er det umulig å finne noen som holder på med "post i butikk" og som faktisk kan noe om posten. For det tredje er det håpløst å komme i kontakt med de via "kundeservice" og for det fjerde, dette står konserndirektøren å påstår er logisk.

Posten har forresten miljøfyrtårn-sertifisering, fint skal det være 😣 Hva synes dere? Er dette en flott grønn profil av Posten Norge? Er det kun jeg som irriterer meg voldsomt over at de sender pakker opp og ned, frem og tilbake i dette langstrakte landet...Det går nesten raskere å bestille pakke fra Kina enn å få tilsendt noe fra naboen.

Endret av zecello
feil
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare jeg får posten min jeg, så er jeg glad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...