Gå til innhold

Dagens jenter er noen uhøflige svin

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt-julegutt
Skrevet

Det burde finnes høflighet blant dagens unge, men i dag gjør det ikke det. Jeg er selv en ung gutt og sendte rundt meg noen hyggelige jule-hilsener på sms blant annet til noen jenter.

Jeg fikk kun svar av to. Hun ene var moren til ei jeg hadde det ganske hett med i sommer, takket for at jeg husket på henne og synes det var hyggelig med hilsen.

Hun andre jeg fikk svar tilbake fra var den jenten jeg kun var sammen med i noen dager - og som jeg selv gjorde at ikke førte til noe mer. Tydeligvis higer jenter etter en hvis en ikke vil ha dem...

Jentene i dag, mange iallfall... eier ikke høflighet og det burde iallfall være tilstede i jula.

Skulle skamme seg dem som ikke evner å være høflige mot andre mennesker! :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men om jeg vil svare på sms fra gamle flammer bestemmer jeg selv. Og det handler lite om høflighet. Vis jeg allerhelst vill eglemme deg hadde jeg ikke brydd meg stort om å sende noen hilsen til bake. kanskje du tenker for stort om deg selv?

Skrevet

Uff så leit for det.

Kanskje denne tråden kan flyttes til generaliseringer.

Skrevet

Hmm...

Jeg kan gå med på at noen av dagens unge/eldre jenter

er noen uhøflige svin. Ikke alle.

Du har kanskje vært litt uheldig med dine valg...?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men om jeg vil svare på sms fra gamle flammer bestemmer jeg selv. Og det handler lite om høflighet. Vis jeg allerhelst vill eglemme deg hadde jeg ikke brydd meg stort om å sende noen hilsen til bake. kanskje du tenker for stort om deg selv?

Enig. Ikke alltid man vil ha kontakt med gamle flammer.

Skrevet

Ny tulletråd., du hadde sex med morn til ei, men du har ikke forstått ryktebørsen....

tror du må flytte til en annen by, og håper du har lært ei lekse...

Skrevet

moren til ei han hadde det hett med i sommer.

jeg fikk 30 julemeldinger i går, og nei jeg svarte ikke på halvparten engang.. Jeg har annet å gjøre enn å skrive meldinger hele julaften. mulig jeg er et uhøflig svin da

Gjest Bellatrix
Skrevet

jeg fikk 30 julemeldinger i går, og nei jeg svarte ikke på halvparten engang.. Jeg har annet å gjøre enn å skrive meldinger hele julaften. mulig jeg er et uhøflig svin da

Nei. Som du selv sier så har man andre ting å foreta seg.

Skrevet

Du er ganske ræva selv da, som kaller "oss" svin.. jeg hadde iallfall ikke giddet å svare på noe fra deg :---) Og ikke alle har mobilen liggende framme på julaften heller, for å være litt mer saklig. Ellers har de ikke penger på kortet.

Hvorfor må folk på død og liv bruke mobilen nå til dags? Hva skjedde med de gamle fine julekortene? Skjerp deg!

Skrevet

Nei. Som du selv sier så har man andre ting å foreta seg.

Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes faktisk det er uhøflig å ikke svare på julemeldinger. Er det noen gang man skal være snille med hverandre så er det i alle fall i julen! :forvirret: Og uansett om man får 1 eller 30 meldinger så koster det hverken særlig mye tid eller penger å skrive god jul tilbake. Er det snakk om en psyko eks eller en annen person man på ingen måte vil ha kontakt med av diverse grunner så kan jeg forstå det, men i prinsippet synes jeg alle burde ta seg tid til noe som koster så lite og som sprer så mye glede som å svare på juleønskninger!

Og til deg trådstarter: Det er ikke sikkert alle fikk meldingen din. Det skjedde nemlig med meg at noen meldinger som skal ha blitt sendt meg i går aldri kom fram..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg var på julebesøk og hadde i telefonen framme i går. Vil tro det er andre som har det sånn også.

Skrevet

Svarte ikke på noen julesms i går jeg, synes ikke det tar seg ut å sitte med nesa i mobilen når man er gjest hos andre.

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg ville ikke svart deg jeg heller. Makan til tankegang skal man lete lenge etter!

Gjest GreenSky
Skrevet

jeg fikk mange julemeldinger i går, og svarte ikke på noen. Det var fordi jeg hadde en jævlig dag. Det finnes mange grunner til at folk ikke svarer. Kanskje de var opptatt?

Skrevet
jeg fikk mange julemeldinger i går, og svarte ikke på noen. Det var fordi jeg hadde en jævlig dag. Det finnes mange grunner til at folk ikke svarer. Kanskje de var opptatt?

men blir dagen din bedre av å såre andre mennesker ved å ikke svare på julemeldinger? Bare lurer.... Selv om man har det jævlig er det viktig å ikke bli altfor selvsentrert og kun se seg selv.

Selv satt jeg alene hjemme i går og hadde nok av tid til å svare på julemeldinger. Svarte på de jeg fikk, selv om jeg hater jula. har ingen å feire jula med, men spiller utad spillet om at jeg feirer med familien.

Viktig å ikke være altfor selvsentrert, men huske på at man enkelt kan glede et annet menneske ved kun å sende en sms. Og det går an å være hyggelig også mot en av det anent kjønn uten at det nødvendigvis ligger forventninger om noe mer enn vennskap. Jenter er ofte så innbilske på dette området :roll:

Skrevet
Svarte ikke på noen julesms i går jeg, synes ikke det tar seg ut å sitte med nesa i mobilen når man er gjest hos andre.

Enig! Tror jeg svarte på en eller no. Resten av tiden brukte jeg på familien, som jeg så og si aldri ser.

Skrevet

Selv satt jeg alene hjemme i går og hadde nok av tid til å svare på julemeldinger. Svarte på de jeg fikk, selv om jeg hater jula. har ingen å feire jula med, men spiller utad spillet om at jeg feirer med familien.

Akkurat. Sier ikke noe på "haha så teit du er som er alene hjemme på julaften", selv om det kan virke sånn, men hovedpoenget er da at vi som feirer med familie som har kommet langveisifra gjerne legger igjen mobilen på rommet. Hustelefonen ringte i ett, så det er den eneste måten folk får tak i oss på julaften.

Skrevet
men blir dagen din bedre av å såre andre mennesker ved å ikke svare på julemeldinger? Bare lurer.... Selv om man har det jævlig er det viktig å ikke bli altfor selvsentrert og kun se seg selv.

Viktig å ikke være altfor selvsentrert, men huske på at man enkelt kan glede et annet menneske ved kun å sende en sms. Og det går an å være hyggelig også mot en av det anent kjønn uten at det nødvendigvis ligger forventninger om noe mer enn vennskap. Jenter er ofte så innbilske på dette området :roll:

Og menn som forventer, og forlanger, svar er ikke innbilske og selvsentrerte?

Skrevet

Er det noen som virker innbilske og selvsentrerte så er det du. Vil tro at det er grunnen til at du ikke fikk noen svar. Ingen liker innpåslitne folk vet du. :sjarmor:

Skrevet
Det burde finnes høflighet blant dagens unge, men i dag gjør det ikke det. Jeg er selv en ung gutt og sendte rundt meg noen hyggelige jule-hilsener på sms blant annet til noen jenter.

Jeg fikk kun svar av to. Hun ene var moren til ei jeg hadde det ganske hett med i sommer, takket for at jeg husket på henne og synes det var hyggelig med hilsen.

Hun andre jeg fikk svar tilbake fra var den jenten jeg kun var sammen med i noen dager - og som jeg selv gjorde at ikke førte til noe mer. Tydeligvis higer jenter etter en hvis en ikke vil ha dem...

Jentene i dag, mange iallfall... eier ikke høflighet og det burde iallfall være tilstede i jula.

Skulle skamme seg dem som ikke evner å være høflige mot andre mennesker!  :frustrert:

Kanskje de ikke ville ha noe med deg å gjøre???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...