Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så stresset og lei meg. Fram til for et par uker siden hadde jeg knapt lagt på meg noe! Bare et par kg.. i dag viste vekten over 70 kg.. 71kg faktisk. Er så lei meg. Føler meg så utrolig tjukk og mislykket som har gått opp 3,5kg på bare 2 uker 🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 45cd4...307

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette burde du snakke med jordmor/ lege om da jeg tenker at det er ingenting vi her inne kan si for og «trøste» deg. Dette sitter nok mer i ditt hodet. 

Anonymkode: de578...a2c

• Liker 2
Skrevet

Vær glad for at du har et barn i magen. Det er normalt å gå opp i vekt når man er gravid. 

Anonymkode: 14419...f29

• Liker 5
Skrevet

Oppsøk jordmor med disse tankene. De er ikke bra for deg, og kan være direkte skadelig for barnet i magen.

Anonymkode: bd378...bd1

• Liker 1
Skrevet

Uff. Sånn fokus på vekten er ikke bra. 5 kilo er da ingenting. Det er økt blodvolum i din kropp, fostervann, babyen som vokser sakte men sikkert, vann i kroppen etc. snakk med jordmor om dette. Det er meningen at man skal legge på seg. 

Anonymkode: a6ddd...54b

• Liker 1
Skrevet

Du er jo langt over halvveis i svangerskapet, 5 kg er ingenting😅

Anonymkode: 2d8f1...1eb

• Liker 1
Skrevet

Har lagt på meg 5,2 kg og er i uke 17 om det er en trøst😊

Anonymkode: 23549...270

• Liker 2
Skrevet

Du skal opp i vekt, du gror et menneske. Gå til legen din å få hjelp med dette her før ungen kommer, det kan være skadelig å vokse opp med slike holdninger rundt seg. Og ikke minst er det ikke bra for deg å ha det slik.

Anonymkode: 21a5e...5aa

• Liker 4
Skrevet

Oida. Skjønner godt du stresser pga det.

Anonymkode: de939...f53

Skrevet

Jeg er i uke 31 å har gått opp bare 5 kg. Det er jeg lei meg for! Man skal da legge på seg! Og også ha noe å tære på ved amming etterpå. Med første gikk jeg opp 27 kg. De 2 andre rundt 12 kg. Denne gangen altfor lite.. Ikke noe gøy synes jeg. Kommer til å se ut som et skrangel etter noen mnder med amming. Ikke tenk på vekt når du er gravid. 

Anonymkode: 44d57...5dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

🤦‍♀️

Anonymkode: 44d57...5dd

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

:whosthere:

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

:whosthere:

Sikkert den samme som har fått dilla på å trolle på dette underforumet.

TS: Snakk med jordmor, det er ikke sunt å bli for opphengt i vekt nå, du lager et barn og du kan ikke kontrollere prosessen videre. Noen legger ikke på seg, noen legger på seg 40 kilo. Det er midlertidig.

Anonymkode: 3b20f...342

Skrevet

Ja, som flere sier, snakk med jordmor. En skal gå opp i vekt i svangerskapet, og det er ikke uvanlig at det går i rykk og napp.  Jeg opplevde også det. Og jeg husker at jeg tenkte takk og pris for at jeg har et godt forhold til kropp og vekt nå, for jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere, og da tror jeg det ville ha stresset meg veldig. Men det er helt normalt. Og din vektoppgang høres ikke høy ut. 

Hva en skal og bør legge på seg i svangerskapet er også veldig individuelt, så vær så snill, unngå å sammenligne deg med andre når du har disse følelsene ❤️ Hva som er bra for akkurat deg, og kanskje forklaring på rykk i vektoppgangen, som kan berolige deg, tenker jeg det er viktig du får snakket med jordmor om. I noen tilfeller kan det også skyldes en utfordring, f.eks. veldig mye vann i kroppen, som kan være et faresignal, men det er altså ofte helt normalt. 

Anonymkode: f79ae...0e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er så stresset og lei meg. Fram til for et par uker siden hadde jeg knapt lagt på meg noe! Bare et par kg.. i dag viste vekten over 70 kg.. 71kg faktisk. Er så lei meg. Føler meg så utrolig tjukk og mislykket som har gått opp 3,5kg på bare 2 uker 🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 45cd4...307

Snakk med jordmor, sånn at dere får tatt tak i det psykiske. Det er ikke normalt å være godt over halvveis og bli lei seg for at man faktisk får litt vektoppgang i svangerskapet. 

Anonymkode: 3ff6b...174

Skrevet

Det er jo ingenting! Jeg er 25 uker å har gått opp 13 kg, det er mye det..

Anonymkode: 33115...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...