Gå til innhold

Multivitamin i håndbagasje på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og tar både det ene og det andre av kosttilskudd for tiden. Skal reise bort i nesten en uke og tenkte å legge opp multivitamin og jern i en beholder, men nå har jeg sett mye på toll og sånne tv-serier og er livredd for å havne på bakrommet og måtte forklare meg, i verste fall havne i polsk arrest 😅 går helt fint om vekterne tar dem på den norske flyplassen, men litt kjedelig å sitte i polsk fengsel når man er gravid 🙈 noen som har erfaring, går multivitamin og jern gjennom sikkerhetskontroll og tollen? Må den være i originalembalasje? 

Anonymkode: 7316f...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med orginalembalasje

Anonymkode: 61de7...9ed

• Liker 4
Skrevet

Du trenger vil ikke ta de tilskuddene på selve flyturen? Legg de i innsjekket bagasje. Bruk alltid orginal embalasje på medisin, tilskudd og vitaminer.

Anonymkode: 715ed...6df

Skrevet

Originalemballasje og ta dem ut av bagasjen og legg det synlig i boksen slik så de kan se. Jeg reiste nylig med cellegift, morfin og en hel haug med andre reseptbelagte legemidler og selv om jeg hadde helgardert meg og fått legeerklæring på at vi måtte ha dem med ble det ikke satt spørsmål ved. (Reise med fly til Danmark)

Anonymkode: 3b6fb...48f

Skrevet

Jeg har alltid bare reist med slikt i pilleboks, har også alltid litt paracett og naproxen i veska. Reiste også med mye sprøyter og utstyr da jeg holdt på med prøverør. Alt internasjonalt. Og hadde nok 50-100 flygninger i året før pandemien. 

Null problem. De gangene jeg har blitt plukket ut for kontroll overser de det bare. Da jeg fløy med sprøyter var det såpass mye at jeg alltid ble tatt ut, og da sa jeg bare "IVF", og fikk som svar "yes, I understood". 

Anonymkode: d8737...3ed

Skrevet

Jeg har alltid diverse piller i veska, vitaminer, smertestillende, imodium, migrenemedisin, sovepiller. Noen i en boks hvor man ikke ser hva det er. Aldri blitt stoppet, noensinne.

Men stusser som en annen over på om du absolutt må ta de vitaminene mens du sitter på flyet, hvis du er redd for å havne i fengsel for det? Ta dem før du går gjennom kontrollen vel, det er vel ingen vitaminer som er sånn at det er helt krise om man ikke tar dem på et fast tidspunkt?

Anonymkode: 6e6c9...61b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...