AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Ca 9 uker på vei. Mens murringer /kynnere siden fredag. En del friskt blod lørdag morgen. Dro til legen i går. FIkk beskjed om at det godt kunne være en abort. Men så ikke på meg. Fremdeles kynnere/murringer. Ikke mer blod. Hadde sex fredag der han ble litt ivrig støtet litt hardt i meg, og han er stor fra naturens side. Kan dette ha satt igang en abort? Er dette en abort? Og skal jeg bare sitte hjemme å vente? Blør ikke mer... Anonymkode: 20db9...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Det kan være en abort, men det trenger ikke og være det. Det at dere hadde sex trigger det ikke. Hvis du er veldig bekymret og dere har råd - gå til privat ultralyd. Anonymkode: 60f32...112
Sofakona Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Du må eventuelt ta ultralyd og blodprøver for å se om hgc synker
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ca 9 uker på vei. Mens murringer /kynnere siden fredag. En del friskt blod lørdag morgen. Dro til legen i går. FIkk beskjed om at det godt kunne være en abort. Men så ikke på meg. Fremdeles kynnere/murringer. Ikke mer blod. Hadde sex fredag der han ble litt ivrig støtet litt hardt i meg, og han er stor fra naturens side. Kan dette ha satt igang en abort? Er dette en abort? Og skal jeg bare sitte hjemme å vente? Blør ikke mer... Anonymkode: 20db9...f2a Du kan be om en hcg test hos lege eller betale for en privat ultralyd. eventuelt sitte hjemme og vente. De får ikke gjort noe som helst i uke9. Men du kan bestille en time privat Anonymkode: d7c0f...1bc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Når man blør etter sex når man er gravid, trenger det ikke nødvendigvis bety noe som helst. Slimhinnene er skjøre ved graviditet og når han i tillegg gav på kan det være derfor du blødde. Ville bare prøvd å beholde roen og sett det som et godt tegn at blødningen stanset. Så kan du heller bekymre deg om du begynner å blø igjen. Det er ingen vits å få målt hcg i uke 9 så bort fra den posten. Anonymkode: dd7a0...cd4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #6 Skrevet 23. februar 2023 Jeg hadde en plutselig knallrød blødning rundt uke 9/10 (typ hele doskåla rød og så litt smådrypp etter det, men over etter mindre en halv dag). Googlet meg selvfølgelig ihjel, og leste at rundt den tiden overtar morkaken næringen og dette kan medføre en blødning. I tillegg kan sex føre til blødninger pga skjøre slimhinner. Vi spanderte på oss en tidlig ultralyd for å være på den sikre siden, og det var verdt det for å få et raskt svar på hvordan det sto til. Jeg er i uke 20 nå med helt friskt foster:) Anonymkode: 3d7fe...289
Amatariel Skrevet 23. februar 2023 #7 Skrevet 23. februar 2023 Syns det er rart at du ikke får henvisning til UL når du har blødning 🤔 Spurte du om det? Blødning skal man ta på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå