Gå til innhold

Kan ikke 2 åringer få tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dattera mi begynte med tran ganske tidlig husker ikke helt når men helt siden hun var baby. Pleide å kjøpe flaske i plast med lime smak. I dag kjøpte jeg i sitron smak med karakteren fra flåklypa. Den typen har ikke kjøpt før. På den så står det at den er til barn fra 3 år😟

Og samme med Sanna Sol. Står at den gjelder fra barnet er 3 år. Dattera mi fyller 2 i mars. 

Er det noe nytt som har kommet når det gjelder Tran?

Anonymkode: d8070...d6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med sanna sol den dagen barnet vårt nektet både d-vitamindråper og tran på skje. Jeg spurte helsesøsteren om dette med «anbefalt dagsdose fra 3 år» og hun sa at det hadde å gjøre med mengden (1 dose=10 ml), og at til barnet mitt på 2 år holdt det med en litt mindre skje. Hun mente det var bedre var vi ga halv dose enn at han ikke fikk i seg noe :)

Anonymkode: afda6...f37

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hei

Dattera mi begynte med tran ganske tidlig husker ikke helt når men helt siden hun var baby. Pleide å kjøpe flaske i plast med lime smak. I dag kjøpte jeg i sitron smak med karakteren fra flåklypa. Den typen har ikke kjøpt før. På den så står det at den er til barn fra 3 år😟

Og samme med Sanna Sol. Står at den gjelder fra barnet er 3 år. Dattera mi fyller 2 i mars. 

Er det noe nytt som har kommet når det gjelder Tran?

Anonymkode: d8070...d6a

Det er fordi det er kunstig søtning i de du nevner de ikke skal gis til barn under 3.

Anonymkode: b5999...4b3

• Liker 1
Skrevet

Ingen bør drikke tran. Tran er olje fra leveren til fisken, og det finnes ikke det organ som har mer tungmetaller enn fiskelever.

Anonymkode: f2dc9...614

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen bør drikke tran. Tran er olje fra leveren til fisken, og det finnes ikke det organ som har mer tungmetaller enn fiskelever.

Det er jo renset da...

Anonymkode: 03c49...7bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo renset da...

Mye miljøgifter også

Anonymkode: 30020...d9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tran for de minste ("Min første tran") er utviklet spesielt med hensyn til dette.

Anonymkode: f8254...5df

Skrevet

I flere andre land (f.eks hørte jeg det sist fra kjenninger i Skottland) er det frarådet at barn drikker tran, pga tungmetallene.

Her i Norge har det blitt reklamert kjempemye for tran til barn, slik at du nærmest føler deg som en dårlig mor hvis du IKKE gir det til barna dine…

Anonymkode: 3dffa...553

Skrevet

Skal man gi tran uansett liksom? Vet man ikke trenger hvis barnet får MME… vi gir MME og barnet får ikke noe tilskudd av hverken d vitamin eller tran, men er det ikke nok med sunt kosthold, fet fisk hver uke og masse grønnsaker , melk, kornprodukter osv ? 

Anonymkode: 37786...823

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo renset da...

Spørs hvor små partiklene er da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...