Gå til innhold

Ryggsekk eller koffert til Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til Thailand til uka og blir der i 2 uker. Har en innsjekket baggasje og er da svært i tvil om jeg skal pakke i en ryggsekk (45 Liter) eller koffert. Har aldri pakket i sekk før, men har heller aldri reist ut av Europa. Skal bo ved Railay stranden og må ta båt for å komme til hotellet. Har noen erfaringer? Tenker at bagasjen er litt mer «utsatt» når jeg pakker i sekk og ikke koffert. Er det noen hensyn man må ta? 

Anonymkode: 895f4...34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går omtrent for det samme. Har vært der med sekk, men hvis du absolutt foretrekker koffert, så går det også greit. Det eneste er hvis du skal ha med deg noe eller kjøpe noe som du tenker er mer beskyttet i en hard koffert, da velger du det. Ellers er det ikke så viktig. God tur. Nå ble jeg misunnelig. :) 

Anonymkode: 481e6...a24

Skrevet

Kjøp bag men som kan bæres som en sekk. Vanntett. Type Ortlieb. https://scandinavianoutdoor.com/ortlieb/gear/backpacks-and-bags/travel-bags/duffle-60/?gclid=EAIaIQobChMI89-ynYyq_QIVOUWRBR0cBAJuEAQYCSABEgKmC_D_BwE
Kan bli heftige regnskurer mellom solstrålene. Med koffert og vanlig bag blir det fort gjennomvåt. Dessuten er det håpløst å trille på en koffert i sand, på grus og gjørme. 

Anonymkode: cf24f...e72

Skrevet

På hotell i Thailand trenger du aldri å håndtere bagasjen din selv.

Er det båt til hotellet, så kommer bagasjen ofte med en annen båt og det er folk som ordner det. Også om du må vasse til hotellet fra båten.

Anonymkode: 3704e...cb9

• Liker 1
Skrevet

Skal du farte rundt omkring? Pakk i sekk.

Skal du bo på samme hotell på hele reisen? Pakk i koffert.

Skal du bo på samme hotell på hele reisen men vurderer å ta et par dager et annet sted? Pakk i koffert og ha med en liten sekk med plass til klær og toalettartikler for et par dager (evt. vurder om dette får plass i badebagen din. Det er ikke mye klær du behøver og strandhåndklær får du typisk låne på hotellet)

God tur! 

Anonymkode: 3cff7...034

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...