Ayesh Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Hei bor i en liten leilighet. Har ikke mange vinduer som gjør at det kommer inn lite lys. Jeg har en del planter og det kan være skadelig hvis de ikke får nok lys. Jeg så på nettet at det finnes lys som er spesial laget for planter. Men jeg har ikke erfaring med det og kjenner ingen som har det. Noen her som bruker et slikt lys? Er du fornøyd?😃
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Jeg er fornøyd. Plantene mine hadde ikke trivdes spesielt godt uten ekstralys på vinteren. Jeg har også få vinduer. Det finnes flere typer vekstlys. For det første anbefaler jeg å velge vekstlys med hvitt lys, ikke det rødlilla som er beregnet på veksthus etc. Det hvite er veldig mye mer behagelig når du skal ha det i oppholdsrom. Når det gjelder type lamper finnes det mange valg. Du får tak i plantelys med E27-sokkel som kan settes i en vanlig lampe (bordlampe, pendel e.l.). Du får også LED-lister i forskjellige lengder som kan henge f.eks. over en kommode eller i en vinduskarm, eller fra stativer og kroker. Noen selger hele "sett" med potter og lys, beregnet på å dyrke f.eks. urter på kjøkkenbenken. Her ser du f.eks. litt av utvalget hos Plantasjen, men det finnes mye mer der ute. Du bør rett og slett søke etter vekstlys på nettet, og se om du finner noe som passer hos deg. Lykke til! Anonymkode: ef30a...074
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Jeg har det, uten det hadde nok mange planter hjemme hos meg mistrivdes skikkelig i vinter! Enig med den første som postet her. Automatisk timer er gull (kan være innebygget eller kjøpes ved siden av). Husk at veksthuset ikke kan være så langt unna plantene, effekten reduseres fort. Anonymkode: 39520...133
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 *vekstlyset skulle det stå, autocorrect… Anonymkode: 39520...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå