Gå til innhold

Dere som spiser Lavkarbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om dere har mye energi i hverdagen eller har merket forskjell på energi nivå etter dere gikk over til dette? 

Jeg føler meg så sykt slakk, særlig etter måltider.og er helt ubrukelig etter kl 18 på kvelden... Vurderer kutte sukker og karber generelt... 

Anonymkode: b07d0...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjørte ganske streng labvkarbo/keto en periode for å gå ned i vekt, og merket definitivt at jeg fikk mer energi! Helt i starten før kroppen ble vant med det så følte jeg meg ganske dass (de kaller det "keto flu" på engelsk), men det gikk over etter en liten stund. For meg funket lavkarbo helt knall, blodsukkeret ble mer stabilt og jeg hadde mer overskudd og den sigenheten som jeg vanligvis fikk etter å ha spist forsvant. Introduserte gradvis mer karbo når jeg hadde nådd vekta jeg ønsket og spiser stort sett "normalt" nå, men lurer på om jeg ikke skulle prøvd å spise mer lavkarbo igjen for å kjenne litt på om jeg trives med det mer permanent.

Anonymkode: 43585...2ca

• Liker 2
Skrevet

At du orker. Kroppen trenge alle slags næringsstoffer, også karbs. Sunne karbs vel og merke. 

Skrevet
Danseskjørt skrev (10 minutter siden):

At du orker. Kroppen trenge alle slags næringsstoffer, også karbs. Sunne karbs vel og merke. 

Ligger det ikke litt i navnet? At de på LAVkarbo får i seg karbohydrater? Selv går jeg ikke på en slik diett, men såpass skjønner jeg i hvertfall  🙄

Anonymkode: 2aa85...0a6

• Liker 4
Skrevet
38 minutter siden, Danseskjørt said:

Karbohydrater er ikke et essensielt næringsstoff, og mange trives best helt uten å spise det, inkludert meg selv. Føler meg klart best på alle måter da. Det eneste minuset er at jeg kanskje får i meg for lite energi noen ganger, fordi sultfølelsen både e blir svakere, kommer sjeldnere og føles litt annerledes (har ikke lenger den skrikende sulten som krever mat umiddelbart). Så det kan være en veldig effektiv måte å bli kvitt overflødig fett.

Anonymkode: 04cab...ebb

• Liker 3
Skrevet (endret)

De første 5-6 ukene på lavkarbo diett var tunge. Så ble det mye bedre, fikk overskudd, var den som sang "Gooood morgen" til alle trøtte fjes som kom subbende inn på kontoret litt før 8.

Endret av anon01
misforsto HI, endret tekst
Skrevet
Danseskjørt skrev (På 23.2.2023 den 8.41):

Lavkarbo er ikke det samme som nullkarbo, og det finnes mange ulike former for lavkarbokosthold. De fleste jeg kjenner - inkludert meg selv - som spiser ulike varianter av lavkarbokosthold, får (tilstrekkelig) fiber og karbohydrater fra grønnsaker, bær og nøtter. Noen av oss fungerer rett og slett bedre uten korn i kostholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...