Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

😳

Dette kom som en stooor overraskelse. Men orker jeg et barn til? 

Vi har en på 6 år, prøvde et par år på en til. Det gikk ikke, og vi er godt fornøyd med å ha 1 barn. 

Kjenner at jeg ikke er helt klar for en barseltid til 🙈 Og når jeg er 50 år, vil jeg ha et barn på 6-7 år. Det er jo "bestemor alder" 🙈

Hva ville di gjort? Noen som har fått barn i så voksen alder? Man angrer jo ikke på barna man får (har jeg hørt) men var det vært med en til? 

Anonymkode: 83752...460

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville fjernet 

Anonymkode: 585d3...d3b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde ikke beholdt. Du er alt for gammel og barnet vil miste dere foreldre alt for tidlig i forhold til alder. 

Anonymkode: 03faf...f27

• Liker 8
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke beholdt. man begynner jo helt på nytt i det største er passe stor og begynner bli selvstendig. Men det er jo ikke min avgjørelse.

Anonymkode: b0cc1...b69

• Liker 7
Skrevet

Jeg fikk to sent, nettopp for at de skulle være 2 når vi går bort. Gratulerer!

Anonymkode: 13a31...b6f

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke beholdt. Du er alt for gammel og barnet vil miste dere foreldre alt for tidlig i forhold til alder. 

Tull.

Mam har ingen garantier for det ene eller det andre.

Anonymkode: e5237...e41

• Liker 25
  • Nyttig 20
Skrevet

Som ufrivillig barnløs er svaret lett...  ;) Det går helt fint å være over 40.

Anonymkode: 6258a...1ae

• Liker 22
  • Hjerte 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Jo….men du er jo i «bestemoralder» som du kaller det med en 12-åring og.

Hadde aldri i verden tatt abort med mindre det var tungtveiende årsaker. 

Men, positiv test er jo veldig tidlig - så. 

SÅ krise er det vel ikke å få barn nå kontra når dere prøvde aktivt for kort tid siden? 

Anonymkode: ab977...3ec

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ble gravid da jeg var 42 og fødte da jeg var 43😊det gikk fint. Angrer ikke og glad for at mitt første barn fikk søsken😊

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg fikk første og siste barn som 43åring. Viste seg å bli ganske så fantastisk, men hadde jo ikke opplevd det før. Når jeg er 73 er han 30, og voksen. Kanskje jeg lever godt i mange år til etter det, jeg er nå 47 og har en veldig sprek far på 83. Bare tøys at du er for gammel, ihvertfall. Yngre kan like gjerne bli syke og falle fra

Anonymkode: 139f6...c0d

• Liker 34
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Tenk deg nøye om: hva ville du angret mest på? Hvilket av de to alternativene er det verst å angre på?

Hvis du føler deg i god form ellers så har det jo ikke mye å si at du er litt eldre. Mange får barn rundt 40. Selv om tiden deres sammen på jorden muligens blir kortere, betyr ikke at den blir mindre betydningsfull. Og sorg er kjærlighetens pris.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi du har hatt et ønske om 2, og prøvd på det tidligere, hadde jeg absolutt beholdt. For en fantastisk gave. En nydelig baby. Du er heldig.

At du er noen år eldre betyr ikke nødvendigvis at det blir verre. Du har en 6-åring som klarer mye selv. Dersom du hadde fått to tette ville du hatt flere utfordringer ifht søvn, avslapning etc.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Mormoren min fikk moren min da hun var 42 år. Hun døde da hun var 94, så min mor fikk jo ha henne en stund. Jeg og for øvrig 2040F36A-4C3E-4226-BE26-8F8DCD4767DE.gif.2e54f4eaf416b4ce9b42fd91c9e8cea5.gif 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Gratulerer, vi trenger alle barn i Norge.

Anonymkode: 9f60a...434

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Huff, jeg er 42, og har bare ett barn, alltid kjent på en liten sorg over at det ikke ble flere - når jeg var ung.

Unner ingen en så gammel forelder. Dessuten, jeg merker jo at jeg ikke er i nærheten av så "i farta" som jeg var da jeg fødte som 27-åring. Våkenetter og kolikk gjorde meg lite den gangen, det samme med fulle arbeidsdager og deretter ligge på gulvet og leke med toåringen før jeg tok husvask/trening etter barnets sengetid og sto opp igjen til ny arbeidsdag neste dag. I dag hadde jeg blitt en slapp og kjip mor. 

Jeg håper på barnebarn om 15 år, ikke en fjortis i hus. Ikke synes jeg barna fortjener foreldre i pensjonsalder før de flytter ut heller. 

Anonymkode: 7e193...a9a

• Liker 2
Skrevet

Nå ville jeg ikke ha barn uansett, men ihvertfall ikke etter 40. Det er bare for seint. De som gjør gidder jeg ikke krangle med, det er deres valg, men, nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For 43 åringer er vel sjansen for at en positiv test resulterer i baby ca. 50/50. I din situasjon ville jeg ikke tatt abort. Ikke lenge siden dere ønsket dere barn og gamle folk blir bare sprekere og sprekere. Snart kommer vi til å "leve evig".

Anonymkode: 4d6c0...5a5

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dårlig argument. Barn kan miste unge foreldre også. 

Anonymkode: 51ce6...fc8

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ble gravid som 40 åring. Og hadde et stort barn fra før. Jeg beholdt, og det har gått så fint ❤️ 

Har flere venner som er blitt gravide 40-43 år. Det går helt fint! Jeg har i alle fall fått en kjempe motivasjon for å ta vare på helsen og kroppen 😊

Anonymkode: dd3d9...c59

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...