AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Hei! Tok flat piercing for 4 uker siden. Har gått beskjed om at jeg skal bytte den etter 2 mnd, ikke mindre. Det gjorde jeg på helix og andre piercinger jeg har. Men jeg har en flat/helix øredobb, kjøpt på piercing stedet, som er helt trygg å bruke ikke sant. Tror ikke den er så annerledes fra den de tok hull med, er jo bare en blomst istedenfor en kule. Materialet er nok likt. Er det et problem om jeg bytter den litt for tidlig, om 3 uker, tror dere? Søkte på nettet, der stod det at hullet kan gro igjen. Den kan jo ikke gro igjen om jeg har en øredobb inni, eller hva? Anonymkode: ed1ac...8ed
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Man lager hull i kroppen, man får tilpasset piercing som er kirurgisk så man unngår giftige stoffer i såret/kroppen. La piercingen bli, så unngår du både infeksjoner og unødvendig røsking i såret. Anonymkode: c5778...4e8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man lager hull i kroppen, man får tilpasset piercing som er kirurgisk så man unngår giftige stoffer i såret/kroppen. La piercingen bli, så unngår du både infeksjoner og unødvendig røsking i såret. Anonymkode: c5778...4e8 Ja, men byttet den til en kortere stang hos piercingstedet for 1 uke siden (man skal bytte til kortere etter tre uker, fordi den første stangen er lang i tilfelle det hever) og tror jo ikke det er noe annet metall en det jeg har kjøpt? Det jeg kjøpte var kirurgisk stål, tror jeg. Kommer nok til å vente! Ble bare nysgjerrig. Anonymkode: ed1ac...8ed
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 Jeg ville ventet så lenge som mulig å bare nyte det masse senere i livet. Det kan gå bra å bytte, men det kan også hå galt. Jeg ville ventet. Anonymkode: 481f1...132
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 Det er et sår som gror, jo mer man lar det være, jo mindre vil sjansen for infeksjoner/komplikasjoner/keloider/at kroppen støter den fra seg være. Har selv hatt 30+ piercinger og måtte bytte ut en forholdsvis fersk ring i et hull en gang (skulle operere og måtte bytte fra metall til plast) og selv om den kjentes grei ut, var det en kjip opplevelse da den ikke hadde grodd helt tross at den var et par uker gammel. Det går jo aller helst bra, men du skal forhåpentligvis ha glede av den i mange år, så gi den de ukene Anonymkode: 09eb7...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå