Anonimuss Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Hei. Jeg har en kompis og det skjedde en merkelig historie med ham for en stund siden. Han traff ei dame i en eller annen sosial sammenheng (det var en hobbygruppe eller noe sånt). De hadde en trivelig samtale; under samtalen spurte dama ham bl.a. om han har familie. Han likte dama veldig og til slutt spurte henne om det er greit hvis han ber henne på date. Hun sa at det var absolutt greit og gav ham sitt telefonnummer. Noen timer senere sender han til henne en melding, for å avtale, naturligvis, daten. Hun svarer med en gang at hun er opptatt hele uka. Og tonen i meldingen er ikke særlig trivelig. Han sender da en annen melding og spør, liksom, hva med uke etter? Hun svarer da at hun ikke er gira på å date. Tonen i denne meldingen var også ganske forskjellig fra den hyggelige samtalen de hadde tidligere den dagen. Kameraten min liker dama men enda bedre liker han å ikke få bot for plagsom atferd, liksom. Så meldte han til henne - veldig høflig - "ha det bra" og det var det. Han skrev alle sine meldinger på en veldig høflig måte, som han pleier å gjøre, Det er bare slik han er. Nå at han fortalte meg denne historien sitter vi og lurer på om denne type oppførsel er normal og hva dette alt kunne bety? Ikke fordi at han vil ta kontakt med vedkommende igjen - dette er klart over - men bare fordi det er en memrkelig historie syns vi. Noen tanker/erfaringer med slikt eller lignendes? PS: Både han og dama var helt edru da de hadde samtale der hun gav ham sitt nummer. 2
Merlin Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 (endret) Han spurte om date altfor tidlig, tror jeg. Damer trenger tid til å tenke seg om når de får slike forespørsler. Han bør nå se tiden an to-tre uker og se hvordan stemningen er om de treffes igjen i den sosiale settingen. 🙂 Endret 22. februar 2023 av Merlin 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Hun turte ikke å si nei til et så direkte spørsmål, men valgte å være ærlig ganske fort (sikkert etter å ha drøftet det med en litt mindre konfliktsky venninne) istedenfor å lure seg unna i ukesvis og håpe at han skal ta hintet. Jeg vil si det er relativt vanlig for unge kvinner fordi mange av oss har erfaring med ubehagelige situasjoner knyttet til å avvise gutter og menn. Andre er bare generelt konfliktsky. Om det er kjipt å få falske forhåpninger før man plutselig blir avvist etterpå? Ja, det kan jeg forstå. Anonymkode: aa552...37c 12
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Kanskje hun er som meg, og har fryktelig dårlig erfaring med å avvise menn ansikt til ansikt, på grunn av den elendige bedritne oppførselen som ofte kommer etter det. Enklere på sms. Anonymkode: dd235...0cb 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Okei. Tror ikke alle her trenger å legge skylden på menn for at de liksom er dritt ved å få en høflig avvisning. Han er sikkert hyggelig, og hun hadde en hyggelig samtale med han, men hun følte ikke for noe mer med han enn det. Så når hun blir spurt om tlf nr og HUN er konflinktsky, så velger hun å si ja. Men, "sier" det hun egentlig følte etterpå. Altså at hun ikke er interessert i noe mer. Jeg tror ikke det er noen god idee og prøve om et par tre uker...Da hadde hun vært hyggeligere i meldingene, smilefjes, stilt spml etc om det bare var tid hun trengte. Bare fortsett med å være hyggelig, og spør "nestemann". Alle er ikke for alle. Og det er helt greit Men, husk enkelte damer er sånn. Bedre lykke neste gang Anonymkode: dc4ae...e93 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Jeg har vært med på noe som dette en gang, dvs. jeg har vært dama. Jeg sa aldri ja til noen date, avtalen var noe annet. Burde jeg forstått at personen ønsket en date? Ja. Var det litt dumt av meg å gi telefonnummeret mitt? Ja. Vi mennesker er ikke perfekte. Anonymkode: a1043...b81 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 Er det ikke litt rart å sende en sms noen timer etterpå? Kunne han ikke ventet 4-5 dager? Virker litt desperat, stalker eller slitsom for min del. Anonymkode: 42e1c...67e 6
Turtellure12 Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 Kanskje hun ikke ville si nei ansikt til ansikt, og at det er enklere å si nei på SMS. På en annen side så unnskylder ikke det frekkhet og skrive ufint. Spesielt hvis kameraten din var hyggelig i sine meldinger. Ho bør lære seg folkeskikk. 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 Hun var nok engstelig, har selv gitt nummeret mitt basert på frykt og så avvist etterpå, blitt litt tryggere som eldre. Nylig var det en mann som ba meg om nummeret mitt ansikt til ansikt og da ble ikke et nei respektert selv om jeg løy å sa jeg er gift. Jeg ga ikke nummeret men i kjent og innlært stil var jeg høflig og virket sikkert interessert i hans hode fordi det for meg er en «overlevelsesstrategi» å være hyggelig som kommer automatisk Anonymkode: e7495...26b 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Han var kanskje litt for ivrig, ville nok ha ventet en ukes tid før man sendte melding om date neste gang. Jeg tar hvertfall ett skritt tilbake hvis noen er for ivrige. Anonymkode: 65d4e...e10 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 Hun turte nok ikke å si nei ansikt til ansikt 🙈 Anonymkode: 0a6c1...129 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 Mange av oss kvinner, spesielt yngre, er ganske feige face to face. Anonymkode: df499...d85 2
Veggdyret Skrevet 22. februar 2023 #13 Skrevet 22. februar 2023 Bare for å hive ut en annen teori: kan hun ha googlet ham og funnet noe hun ikke liker i mellomtiden? 3 1
exictence Skrevet 22. februar 2023 #14 Skrevet 22. februar 2023 Enig med deg; det høres rart ut. Men kanskje hun svarte ja til date litt tidlig, og mens de snakket sammen etter at hun hadde sagt ja, ombestemte hun seg fordi kjemien ikke var rett, synes hun? Hvis ikke var det rart, ja. Jeg synes ikke han skulle ha ventet med å sende en sms om date. Jeg liker at menn tar tidlig initiativ og viser interesse. En date er jo bare et treff hvor man kan bli mer kjent. Det liker jeg mye bedre enn å vente og se i lang tid med bare skriving og tlf. Hyggelig å treffes i virkeligheten. Så stå på videre med å være på. Lykke til 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #15 Skrevet 22. februar 2023 Merlin skrev (38 minutter siden): Han spurte om date altfor tidlig, tror jeg. Damer trenger tid til å tenke seg om når de får slike forespørsler. Han bør nå se tiden an to-tre uker og se hvordan stemningen er om de treffes igjen i den sosiale settingen. 🙂 to tre uker blir for lenge. Hvis det var noe kjemi, vil det fort kunne bli glemt om 3 uker. noen dager til en uke er mer passende. Men det er bare min erfaring. Anonymkode: 5a584...b52
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #16 Skrevet 22. februar 2023 Tja, mener ikke å være frekk men jeg synes det lukter noe at det egentlig er deg selv ts du snakker om her. For det første var han eller du nok for kjapp på avtrekker, damer liker ikke noen som er for keen med engang. De er redde for å finne kar som ikke har annet å styre med her i livet. For det andre kan det bare være snakk om at hun sa ja for å slippe å gjøre noen skuffet eller lage en scene. Anonymkode: 5a584...b52 1 1
Hannah80 Skrevet 22. februar 2023 #17 Skrevet 22. februar 2023 Veldig sært ja. Har kvinner blitt så konfliktsky at det ikke går an å avvise en mann på en høflig måte når de blir bedt ut? Regelrett frekt å gi ut nummeret sitt, og deretter avvise han. 2
Anonimuss Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #18 Skrevet 22. februar 2023 49 minutter siden, Merlin said: Han spurte om date altfor tidlig, tror jeg. Damer trenger tid til å tenke seg om når de får slike forespørsler. Han bør nå se tiden an to-tre uker og se hvordan stemningen er om de treffes igjen i den sosiale settingen. 🙂 Det var blant det dama skrev selv, faktisk. At la oss ses i en sosialsetting senere, liksom.
Anonimuss Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #19 Skrevet 22. februar 2023 49 minutter siden, AnonymBruker said: Hun turte ikke å si nei til et så direkte spørsmål, men valgte å være ærlig ganske fort (sikkert etter å ha drøftet det med en litt mindre konfliktsky venninne) istedenfor å lure seg unna i ukesvis og håpe at han skal ta hintet. Jeg vil si det er relativt vanlig for unge kvinner fordi mange av oss har erfaring med ubehagelige situasjoner knyttet til å avvise gutter og menn. Andre er bare generelt konfliktsky. Om det er kjipt å få falske forhåpninger før man plutselig blir avvist etterpå? Ja, det kan jeg forstå. Anonymkode: aa552...37c Godt poeng, ja. Begge min kompis og dama er ganske modne, 50+, men det betyr lite - alle har sine erfaringer. Og kanskje tvert i mot, faktisk....
Anonimuss Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #20 Skrevet 22. februar 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje hun er som meg, og har fryktelig dårlig erfaring med å avvise menn ansikt til ansikt, på grunn av den elendige bedritne oppførselen som ofte kommer etter det. Enklere på sms. Anonymkode: dd235...0cb Dette er et godt poeng, ja. Har hørt om slike menn. 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå