AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Det synes være et svært gjentakende tema her; menn med mye lyst, kvinner med lite lyst. Mennene er bare griser, mens kvinnene får enten for lite oppmerksomhet eller for mye, og mennene gjør for lite husarbeid. Du med lite sexlyst - hva er det egentlig som får deg tent i ditt parforhold? Hva skal partneren gjøre? Eller er det noe(n) andre enn din egen partner som gjør deg kåt? Anonymkode: 1ba71...a6a
Trolltunge Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Man leser det man allerede tror og er enig i. Det er ganske mange kvinner som skriver at de har mest lyst i sitt forhold også, og til og med noen menn som har begynt å innrømme at de har lavere lystnivå enn sin kjære. (Tommel opp for de menn som våger å gå foran og balansere debatten om slikt. ❤) 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det synes være et svært gjentakende tema her; menn med mye lyst, kvinner med lite lyst. Mennene er bare griser, mens kvinnene får enten for lite oppmerksomhet eller for mye, og mennene gjør for lite husarbeid. Du med lite sexlyst - hva er det egentlig som får deg tent i ditt parforhold? Hva skal partneren gjøre? Eller er det noe(n) andre enn din egen partner som gjør deg kåt? Anonymkode: 1ba71...a6a Er egentlig lite partner kan gjøre som påvirker min sexlyst. Utenom selvfølgelig åpenbare ting som å være en douche, uansvarlig/ikke ta ansvar, mase og syte. Så lenge han er en normal, moden voksenperson, så er det ikke så mye han kan gjøre fra eller til. Anonymkode: a09c3...e84 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Jeg er kvinne med betydelig lavere lyst enn min mann. Det er jo ikke helt enkelt å svare på hva jeg blir kåt av, når problemet nettopp er at jeg ikke blir kåt. Men et stikkord for meg er emosjonell nærhet og lekenhet. Jeg kan bli kåt de dagene vi har snakket mye sammen, ledd sammen og opplevd noe sammen. De dagene jeg føler at han genuint liker å være sammen med meg, flørte og spøke. Da føler jeg at vi er nære som par, at vi er kjærester, at vi har et spesielt bånd oss imellom, og da blir jeg lysten på å være nær ham fysisk også. De dagene vi nesten ikke snakker sammen, er på trening eller aktiviteter hver for oss og ellers sitter med nesa i hver vår skjerm på kvelden, så føles han bare ut som en romkamerat. Når han da kommer med hånda under dyna om kvelden uten å si et eneste romantisk eller flørtende ord, så er det ikke sjans for at jeg plutselig skal bli kåt og spinnvill.... Anonymkode: 05b73...3e6 5 1 13
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er kvinne med betydelig lavere lyst enn min mann. Det er jo ikke helt enkelt å svare på hva jeg blir kåt av, når problemet nettopp er at jeg ikke blir kåt. Men et stikkord for meg er emosjonell nærhet og lekenhet. Jeg kan bli kåt de dagene vi har snakket mye sammen, ledd sammen og opplevd noe sammen. De dagene jeg føler at han genuint liker å være sammen med meg, flørte og spøke. Da føler jeg at vi er nære som par, at vi er kjærester, at vi har et spesielt bånd oss imellom, og da blir jeg lysten på å være nær ham fysisk også. De dagene vi nesten ikke snakker sammen, er på trening eller aktiviteter hver for oss og ellers sitter med nesa i hver vår skjerm på kvelden, så føles han bare ut som en romkamerat. Når han da kommer med hånda under dyna om kvelden uten å si et eneste romantisk eller flørtende ord, så er det ikke sjans for at jeg plutselig skal bli kåt og spinnvill.... Anonymkode: 05b73...3e6 Takk for et godt og saklig svar. Dette gir innsikt. Anonymkode: 1ba71...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Min oppfatning etter å ha sett mange TED Talks om kvinners seksualitet. Da er min teori at disse kvinner har erfart noe i barn/ungdomen som har ført til traumaer. De tenner på alt mulig tabu greier men av en eller annen grunn reagerer de på det med sinne og redsel. Bare det å skjelle ut ei lita jente for ta på seg selv og kjenne lukten av sitt eget kjønn, kan ha drastiske konsekvenser hennes seksualitet når hun blir voksen. Skam. Kombinert med å bli slutshamed av sine egne foreldre, kan vedkomande aldri få et ordentlig forhold til seksuelle lyster. Anonymkode: 7e946...401 1 1
Trolltunge Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Min oppfatning etter å ha sett mange TED Talks om kvinners seksualitet. Da er min teori at disse kvinner har erfart noe i barn/ungdomen som har ført til traumaer. De tenner på alt mulig tabu greier men av en eller annen grunn reagerer de på det med sinne og redsel. Bare det å skjelle ut ei lita jente for ta på seg selv og kjenne lukten av sitt eget kjønn, kan ha drastiske konsekvenser hennes seksualitet når hun blir voksen. Skam. Kombinert med å bli slutshamed av sine egne foreldre, kan vedkomande aldri få et ordentlig forhold til seksuelle lyster. Anonymkode: 7e946...401 Det henger også i at menns seksualitet anses som viktigere enn kvinners, og mange kvinner finner seg derfor i uønsket, ubehagelig, vond og svært lite tilfredsstillende sex, for å gjøre mannen/menn fornøyd. Det bidrar også til at mange kvinner midlertidig eller permanent får dårlig forhold til egen seksualitet, eller sex generelt. Det er ofte til å reparere dersom kvinner treffer en eller flere menn som gir dem gode opplevelser ved sex, så de kan blomstre opp seksuelt. Om de også klarer å få bukt med egne sperrer og hemninger for å nyte sex iallefall. Seksualitet må behandles bra og vedlikeholdes for å være velfungerende og bra. Kvinners seksualitet kan også gå i dvale på grunn av ulike påkjenninger (småbarn, stress, sorg, traumer, depresjon, og lignende), selv om den var bra i utgangspunktet, og må da pleies god igjen. Dessverre begynner mange kvinner da med pliktsex istedenfor å pleie sin seksualitet god igjen, på grunn av førstnevnte, at mannens seksualitet anses som viktigere, og det anses som viktig at mannen er seksuelt tilfreds, og det ødelegger da ytterligere, istedenfor å bli bedre. Da kan problemet med lyst bli permanent. Kun god og tilfredsstillende sex opprettholder behovet og lysten på sex. Veldig mange kvinner har dessuten behov for en god relasjon til mannen emosjonelt for å ha lyst på sex med ham. Relativt få kvinner blir ikke seksuelt påvirket av at forholdet til mannen ellers er distansert/dårlig. 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 Hva som gjør meg kåt er en mann som er god i senga og tar hensyn til min nytelse ikke bare sin egen. En som bruker lang tid på foreplay med meg og som begjærer meg ellers i hverdagen, gir komplimenter, er mye fysisk med meg uten at det er sex han har i sikte, og som respekterer meg. De gangene jeg har mistet sexlyst i forhold har det vært enten fordi han er dårlig og ego i senga , eller fordi han ikke respekterer og verdsetter meg ellers i hverdagen Anonymkode: 85562...eee 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er kvinne med betydelig lavere lyst enn min mann. Det er jo ikke helt enkelt å svare på hva jeg blir kåt av, når problemet nettopp er at jeg ikke blir kåt. Men et stikkord for meg er emosjonell nærhet og lekenhet. Jeg kan bli kåt de dagene vi har snakket mye sammen, ledd sammen og opplevd noe sammen. De dagene jeg føler at han genuint liker å være sammen med meg, flørte og spøke. Da føler jeg at vi er nære som par, at vi er kjærester, at vi har et spesielt bånd oss imellom, og da blir jeg lysten på å være nær ham fysisk også. De dagene vi nesten ikke snakker sammen, er på trening eller aktiviteter hver for oss og ellers sitter med nesa i hver vår skjerm på kvelden, så føles han bare ut som en romkamerat. Når han da kommer med hånda under dyna om kvelden uten å si et eneste romantisk eller flørtende ord, så er det ikke sjans for at jeg plutselig skal bli kåt og spinnvill.... Anonymkode: 05b73...3e6 Dette! I tillegg trenger jeg at vi deler på husarbeidet og at han gjør sin del, og at han tar sin del av planlegging og oeganisering (det tredje skiftet). Jeg blir fullstendig utslitt av å gjøre omtrent alt. Har ikke overskudd til å tenke på sex, og bobler ikke av kåtskap over en som ikke en gang prøver å være emosjonelt nær. Anonymkode: 7f345...148 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Enig med den over som sier at det er lite tennende med likegyldighet eller surhet hele dagen, for så noe graving under dyna, etterfulgt av litt pumping og ryggen til. Skal jeg få lyst, så er det fordi jeg har blitt sett, og føler meg attraktiv. Men for å gjøre det litt vanskelig, det må ikke være påtatt. Om det fremstår som smisk med et mål, så blir det bare enda mer irriterende. Uff.. skal ikke være lett dette. Prøv å huske på hva som fikk dere sammen i første omgang. Kan en finne tilbake til noe av det? Anonymkode: 0377f...717 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #11 Skrevet 23. februar 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er kvinne med betydelig lavere lyst enn min mann. Det er jo ikke helt enkelt å svare på hva jeg blir kåt av, når problemet nettopp er at jeg ikke blir kåt. Men et stikkord for meg er emosjonell nærhet og lekenhet. Jeg kan bli kåt de dagene vi har snakket mye sammen, ledd sammen og opplevd noe sammen. De dagene jeg føler at han genuint liker å være sammen med meg, flørte og spøke. Da føler jeg at vi er nære som par, at vi er kjærester, at vi har et spesielt bånd oss imellom, og da blir jeg lysten på å være nær ham fysisk også. De dagene vi nesten ikke snakker sammen, er på trening eller aktiviteter hver for oss og ellers sitter med nesa i hver vår skjerm på kvelden, så føles han bare ut som en romkamerat. Når han da kommer med hånda under dyna om kvelden uten å si et eneste romantisk eller flørtende ord, så er det ikke sjans for at jeg plutselig skal bli kåt og spinnvill.... Anonymkode: 05b73...3e6 Med andre ord du blir kåt av spenningen og det romantiske med en nyskapt relasjon hvor man har kjent hverandre i 2-3 mnd. Dessverre er ikke livet sånn etter 10år sammen. Derfor er du ikke kåt. Fordi det er strengt tatt ganske kjedelig å ligge med gubben. Anonymkode: dbfc6...354 1
Ænema Skrevet 23. februar 2023 #12 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva som gjør meg kåt er en mann som er god i senga og tar hensyn til min nytelse ikke bare sin egen. En som bruker lang tid på foreplay med meg og som begjærer meg ellers i hverdagen, gir komplimenter, er mye fysisk med meg uten at det er sex han har i sikte, og som respekterer meg. De gangene jeg har mistet sexlyst i forhold har det vært enten fordi han er dårlig og ego i senga , eller fordi han ikke respekterer og verdsetter meg ellers i hverdagen Anonymkode: 85562...eee dette
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er kvinne med betydelig lavere lyst enn min mann. Det er jo ikke helt enkelt å svare på hva jeg blir kåt av, når problemet nettopp er at jeg ikke blir kåt. Men et stikkord for meg er emosjonell nærhet og lekenhet. Jeg kan bli kåt de dagene vi har snakket mye sammen, ledd sammen og opplevd noe sammen. De dagene jeg føler at han genuint liker å være sammen med meg, flørte og spøke. Da føler jeg at vi er nære som par, at vi er kjærester, at vi har et spesielt bånd oss imellom, og da blir jeg lysten på å være nær ham fysisk også. De dagene vi nesten ikke snakker sammen, er på trening eller aktiviteter hver for oss og ellers sitter med nesa i hver vår skjerm på kvelden, så føles han bare ut som en romkamerat. Når han da kommer med hånda under dyna om kvelden uten å si et eneste romantisk eller flørtende ord, så er det ikke sjans for at jeg plutselig skal bli kåt og spinnvill.... Anonymkode: 05b73...3e6 Som om jeg skulle skrevet det selv 👏👏👏 har det helt likt følelsesmessig her Anonymkode: 7210e...ef8
MyMichelle Skrevet 23. februar 2023 #14 Skrevet 23. februar 2023 (endret) For å bli tent må jeg ha mange dager bak meg uten angst, stress og lite søvn. Jeg må få bort alle tanker om hva jeg bør gjøre, og hvilken elendighet framtiden kan bringe. Om ikke hjernen og følelsene er rolige, er det 100% umulig for meg å bli tent. Er jeg i sånn rolig stemning kan det gi god trygghetsfølelse at min samboer holder hardt rundt meg, stående, med klær, stryker meg over ryggen og håret, uten noe kyssing eller forsøk på noe seksuell tilnærning. Da kan jeg bli kosen, og ta initiativ til mer. Endret 23. februar 2023 av MyMichelle
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #15 Skrevet 23. februar 2023 Sexlysten dabber av i takt med følelsene. Jeg er veldig følelsesstyrt når det gjelder sex. Hvis jeg skal tenne på noen må jeg oppleve gjensidig respekt, kjærlighet, interesse, omsorg og glede. Når hverdagen består i travle dager med enorm arbeidsbelastning der man som oftest føler seg alene om og lite verdsatt, er sex det siste jeg vil ha. I starten av et forhold strekker mannen seg gjerne langt og alt er på plass. Deretter forsvinner det og innsatsen er ikke påkrevd lenger, tror de. Jeg har sexlyst nok til å ha sex 1-2 ganger om dagen, men med min nåværende partner og våres hverdag forsvinner lysten før frokosten er spist. Anonymkode: 1dec6...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #16 Skrevet 23. februar 2023 Hvis jeg leser en bok med fantastisk kjemi mellom hovedpersonene. Utenom det er det sjeldent at jeg blir veldig tent. Jeg tror det er en kombinasjon. Sikkert hormonelt, føler det er noe galt der. Og emosjonell nærhet med min partner skorter det nok også på. Føler meg ødelagt, skulle ønske at sex var enkelt og godt. Anonymkode: ad531...a45
knooters Skrevet 23. februar 2023 #17 Skrevet 23. februar 2023 Ikke et direkte svar til førstepost, men likevel - jeg "dater" en slik. Usikker på hvorfor hun har blitt sånn, kan være for mye pliktsex før - vet ikke. For min del, er det viktig at hun faktisk vil om vi gjør noe seksuelt, så det er løst ved at det å ta initiativ er ett hundre prosent hennes ansvar. Da slipper hun å bekymre seg over tafsing når hun ikke vil, men det betinger jo også at hun snur litt om på kjønnsrollene og tar ansvaret og ikke forventer at jeg på magisk vis skal gjette meg til når hun er "på". Men, det klarer hun også helt fint. Jeg håper at det på sikt kan fjerne noen sperrer, slik at det i alle fall oppleves som lystbetont fra hennes side og kanskje vekker litt mer lyst i fremtiden. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #18 Skrevet 24. februar 2023 Å drikke litt alkohol eller lign gjør meg kåt Anonymkode: 61d96...ca4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #19 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å drikke litt alkohol eller lign gjør meg kåt Anonymkode: 61d96...ca4 eller lign? Hva er det? Anonymkode: a4948...e54
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #20 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): eller lign? Hva er det? Anonymkode: a4948...e54 Muligens det som var i posen til den kongelige svigerdatter? Neida. Men: Jeg har ikke lav sexlyst, MEN jeg har vært borti mønstre som jeg vet ville drept mye. Endel beskrives her. Jeg personlig tåler mangel på mye den dagen eller uka. Derav ikke vanskelig å be. Men det som kveler alt for meg er den typiske «tafse litt under dyna og vil bare komme raskt til og bli ferdig for sin egen del». Er det krangling og kjip stemning, og jeg ikke føler meg noe verdsatt i det hele tatt så har jeg jo ikke lyst. For meg er det ikke «sex avler sex», men «bra sex avler mer lyst». Jeg er mye enklere sånn sett enn endel i denne tråden, men likevel kjenner jeg meg igjen i endel altså. Anonymkode: 7a93b...2f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå