Hiro Skrevet 4. juni 2023 #241 Del Skrevet 4. juni 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Biologisk kjønn er viktig for blant annet forskning. Biologiske menn har typisk andre sykdommer, andre symptomer, andre behandlingsbehov enn biologiske kvinner. Hvis vi skal blande transkvinner inn i forskning på kvinnehelse, eller gi transmenn samme behandling som biologiske menn, vil vi skade begge gruppene. Vi kan bruke og sjekke hvert individ hvordan de funker i deres DNA uavhengig av biologisk kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #242 Del Skrevet 4. juni 2023 sjirafff skrev (Akkurat nå): Det er det heller ingen som ønsker. Men med mindre du er lege eller forsker, så trenger du ikke bry deg med hvem som er biologisk ditt eller datt. Jeg må jo bry meg hvis denne forskningen gjør at jeg ikke mottar riktig behandling som biologisk kvinne. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #243 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (Akkurat nå): Vi kan bruke og sjekke hvert individ hvordan de funker i deres DNA uavhengig av biologisk kjønn. Nei. Kvinner har typisk andre symptomer på hjerteinfarkt og hjerneslag enn menn, for eksempel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #244 Del Skrevet 4. juni 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Men da må denne mannen tåle å bli lagt inn på et bøttekott hvis kun fellesrom på barsel er tilgjengelig, ikke sant? For kvinner kan vel ikke tvinges til å dele rom med en mann etter en fødsel? Det finnes tilrettelegging. Det har gått så fram i andre land som har det tredje kjønnet og trans at ting går fint. Mannen lan bli lagt i manne avdeling for menn som føder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjirafff Skrevet 4. juni 2023 #245 Del Skrevet 4. juni 2023 7 minutter siden, Rosalilje84 said: Transmenn er biologiske kvinner hvis de kan føde barn. Da har de ikke operert seg, kun sagt at de føler seg som et annet kjønn. De er fortsatt biologiske kvinner. Menn kan ikke føde, de har ikke kroppsdeler for det. Insisterer du på å kalle folks barn "biologisk"? Og på å konstant kommentere at adoptivbarn ikke er barn, de er "ikke-biologiske barn"? For det er akkurat det du driver med nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #246 Del Skrevet 4. juni 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Nei. Kvinner har typisk andre symptomer på hjerteinfarkt og hjerneslag enn menn, for eksempel. Jo, man kan det. Det betyr ikke at trenger biologisk kjønn. En mann kan ha xX kromosomer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #247 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (Akkurat nå): Det finnes tilrettelegging. Det har gått så fram i andre land som har det tredje kjønnet og trans at ting går fint. Mannen lan bli lagt i manne avdeling for menn som føder? Jeg hadde nektet å dele rom med en mann etter fødsel. Vi får nok ingen egne avdelinger for menn som føder med dagens økonomi. Da må denne mannen bli lagt på en annen avdeling med menn, for eksempel medisinsk eller kirurgisk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 4. juni 2023 #248 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (5 minutter siden): Jeg forstår tankegangen din, men de er menn og vi kaller dem menn. Biologisk sex er noe man ble født med. Dere kaller det for biologisk kjønn. Vet ikke hvem 'dere', men jeg kaller det ikke 'biologisk kjønn' jeg kaller det 'kjønn'. I likhet med stort sett alle. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #249 Del Skrevet 4. juni 2023 sjirafff skrev (Akkurat nå): Insisterer du på å kalle folks barn "biologisk"? Og på å konstant kommentere at adoptivbarn ikke er barn, de er "ikke-biologiske barn"? For det er akkurat det du driver med nå Adoptivbarn er fortsatt født av en person med livmor, vagina og eggstokker. A.k.a. mor. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #250 Del Skrevet 4. juni 2023 Hank Amarillo skrev (Akkurat nå): Vet ikke hvem 'dere', men jeg kaller det ikke 'biologisk kjønn' jeg kaller det 'kjønn'. I likhet med stort sett alle. Nettopp. Kjønn og kjønnsidentitet er to forskjellige ting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. juni 2023 #251 Del Skrevet 4. juni 2023 Hiro skrev (1 minutt siden): Jo, man kan det. Det betyr ikke at trenger biologisk kjønn. En mann kan ha xX kromosomer også. Man kan ikke forske på 8 milliarder mennesker individuelt. Det forstår du selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #252 Del Skrevet 4. juni 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Jeg hadde nektet å dele rom med en mann etter fødsel. Vi får nok ingen egne avdelinger for menn som føder med dagens økonomi. Da må denne mannen bli lagt på en annen avdeling med menn, for eksempel medisinsk eller kirurgisk. Jeg tror vi får egne avdelinger alt er mulig i denne verden for føding. Uansett menn føler seg som menn så jeg tror ikke de har problemer med å være menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenkselv Skrevet 4. juni 2023 #253 Del Skrevet 4. juni 2023 Rosalilje84 skrev (5 minutter siden): Biologisk kjønn er viktig for blant annet forskning. Biologiske menn har typisk andre sykdommer, andre symptomer, andre behandlingsbehov enn biologiske kvinner. Hvis vi skal blande transkvinner inn i forskning på kvinnehelse, eller gi transmenn samme behandling som biologiske menn, vil vi skade begge gruppene. Ikke uenig, men det krever ikke at personnummeret ditt røper kjønn, selv om jeg tenker det er praktisk. Biologien avdekkes jo i undersøkelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjirafff Skrevet 4. juni 2023 #254 Del Skrevet 4. juni 2023 4 minutter siden, Rosalilje84 said: Men da må denne mannen tåle å bli lagt inn på et bøttekott hvis kun fellesrom på barsel er tilgjengelig, ikke sant? For kvinner kan vel ikke tvinges til å dele rom med en mann etter en fødsel? De "tvinges" til å dele rom med andre kvinner, så hvorfor skulle det være et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #255 Del Skrevet 4. juni 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Man kan ikke forske på 8 milliarder mennesker individuelt. Det forstår du selv. Jo man kan det med tilrettelegging. Vi alle mennesker er viktige. Mange menn har xX kromosomer. Folk som er intetkjønn kan ha xy også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjirafff Skrevet 4. juni 2023 #256 Del Skrevet 4. juni 2023 3 minutter siden, Rosalilje84 said: Jeg hadde nektet å dele rom med en mann etter fødsel. Vi får nok ingen egne avdelinger for menn som føder med dagens økonomi. Da må denne mannen bli lagt på en annen avdeling med menn, for eksempel medisinsk eller kirurgisk. Da er det du som er vanskelig og du som burde bli lagt på egen avdeling, eventuelt betale for et privat rom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #257 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) tenkselv skrev (2 minutter siden): Ikke uenig, men det krever ikke at personnummeret ditt røper kjønn, selv om jeg tenker det er praktisk. Biologien avdekkes jo i undersøkelsen. Vi kan finne en løsning å definere det i kromosomer når det gjelder medisinsk. Siden det er en del som er født med xxx, xxy og xxy også. Endret 4. juni 2023 av Hiro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenkselv Skrevet 4. juni 2023 #258 Del Skrevet 4. juni 2023 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Nettopp. Kjønn og kjønnsidentitet er to forskjellige ting. Det var utgangspunktet, at der engelske sex på norsk er kjønn, og en biologisk bestemmelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjirafff Skrevet 4. juni 2023 #259 Del Skrevet 4. juni 2023 4 minutter siden, Rosalilje84 said: Adoptivbarn er fortsatt født av en person med livmor, vagina og eggstokker. A.k.a. mor. Du unngår poenget mitt. Når du snakker om noens barn, sier du da konsekvent "hvordan går det med det biologiske barnet ditt" eller "ikke-biologiske" dersom de har adoptivbarn? Siden du insisterer på å klassifisere mennesker på den måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hiro Skrevet 4. juni 2023 #260 Del Skrevet 4. juni 2023 tenkselv skrev (1 minutt siden): Det var utgangspunktet, at der engelske sex på norsk er kjønn, og en biologisk bestemmelse. Engelske siden definerer kjønn og sex to forskjellige ting, men det er lov å ha sin mening og vet dere kaller biologisk kjønn for biologisk sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå