queenbii Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Kan dere komme med alt som trengs med nyfødte? 💖
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Pupper, bleier og klær Anonymkode: ce855...cc7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Mat, bleier og klær. Også er det masse som er kjekt å ha, og det finnes ørtogfjørti tråder her og guider på nettet generelt. ☺️ Anonymkode: 55ce3...219
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Bleier, klær, stellebord, badebalje, seng, bilstol, vippestol, bæresjal eller sele, ammepute, ammeBH, newborn-sete hvis du har tripptrapp-stol, bilstol, vogn, paracet, saltvannsdråper, nesesuger, sinksalve, babyolje, stellekluter og gulpekluter, sånn melkeoppsamler jeg ikke husker hva heter (flaske med vakum man setter på den puppen man ikke ammer på). Blant annet 😆 Anonymkode: e975a...78f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bleier, klær, stellebord, badebalje, seng, bilstol, vippestol, bæresjal eller sele, ammepute, ammeBH, newborn-sete hvis du har tripptrapp-stol, bilstol, vogn, paracet, saltvannsdråper, nesesuger, sinksalve, babyolje, stellekluter og gulpekluter, sånn melkeoppsamler jeg ikke husker hva heter (flaske med vakum man setter på den puppen man ikke ammer på). Blant annet 😆 Anonymkode: e975a...78f Nei, man trenger hverken vippestol eller newborn-sete. Tvert i mot er ikke vippestol laget for barnets velvære, men for foreldrene. Det er veldig mye produkter til barn som ikke er nødvendig i det hele tatt, men at noen har skapt et behov som egentlig ikke er der med god markedsføring. Det er også mye man ikke trenger å kjøpe før barnet er født, som f.eks tripp-trappstol er ikke noe et barn trenger fra fødselen av. Det er heller ikke nødvendig med brystpumpe for eksempel når man ikke engang vet hvordan det går med amming, så man kan vente litt før man bruker over tusenlappen på en slik elektrisk brystpumpe og se om man faktisk trenger det først. Anonymkode: 73d2d...466 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 ikke kjøp for mye utstyr, du aner ikke hvilken behov din baby har før du blir kjent med den. Noen klarer se fint med ett babynest, og sover store deler av dagen i denne, andre er avhengi av å bli bært i bæresjal og lignede. Men kjøp først nå du vet at behovet er der. Eneste jeg ville kjøpt av utstyr var sprinkelseng (vi hadde en på hjul, som kunne brukes i stua, kjøkken og soverom), vogn til å gå tur, babynest til å ha i sofaen, stellebord og bleiebøtte. Anonymkode: 5ef5d...544
Turtellure12 Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 (endret) Kommer garantert til å glemme noe.. Bodyer, både bomull og ull (det blir aldri nok bodyer) Strømpebukser, bomull og ull Bleier Våtservietter Bedside/krybbe Bilstol Vogn/vognpose Stellebord Ullpledd Ullue Tykke sokker/vanter på hender Utedress (som baby kan ha når du er ute i vogn/bil/etc) Hvis du ammer; ammeinnlegg, pumpe og amme-BH Hvis du skal ha MME; 4-5 flasker og MME Endret 22. februar 2023 av Turtellure12
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, man trenger hverken vippestol eller newborn-sete. Tvert i mot er ikke vippestol laget for barnets velvære, men for foreldrene. Det er veldig mye produkter til barn som ikke er nødvendig i det hele tatt, men at noen har skapt et behov som egentlig ikke er der med god markedsføring. Det er også mye man ikke trenger å kjøpe før barnet er født, som f.eks tripp-trappstol er ikke noe et barn trenger fra fødselen av. Det er heller ikke nødvendig med brystpumpe for eksempel når man ikke engang vet hvordan det går med amming, så man kan vente litt før man bruker over tusenlappen på en slik elektrisk brystpumpe og se om man faktisk trenger det først. Anonymkode: 73d2d...466 Dette er det jeg brukte/hadde bruk for de første månedene, kunne selvfølgelig spesifisert det i mitt første innlegg. Brystpumpe nevnte jeg ikke, men syns det var greit med Naturebond-flaske siden det ble mye melkesøl når jeg ammet de første ukene. Anonymkode: e975a...78f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 Som en koselig jordmor på barsel sa; Mat, varme, en trygg plass å sove og foreldre som bryr seg. Anonymkode: 2be7c...329 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bleier, klær, stellebord, badebalje, seng, bilstol, vippestol, bæresjal eller sele, ammepute, ammeBH, newborn-sete hvis du har tripptrapp-stol, bilstol, vogn, paracet, saltvannsdråper, nesesuger, sinksalve, babyolje, stellekluter og gulpekluter, sånn melkeoppsamler jeg ikke husker hva heter (flaske med vakum man setter på den puppen man ikke ammer på). Blant annet 😆 Anonymkode: e975a...78f Jeg brukte kun 5 ting på den den lista der... Anonymkode: ebfcb...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå