AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Del Skrevet 22. februar 2023 Tenker flassing gjør at man får ny hud under og det vel bra?? Har noen erfaring med retinol og synes at det gjør underverk for huden? Anonymkode: 4afc0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Del Skrevet 22. februar 2023 Det er vel helt vanlig, og på en måte litt av poenget? Anonymkode: e03b8...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Del Skrevet 22. februar 2023 Jeg flasset ikke, ble bare ekstremt tørr desverre. Aldri mer retinol Anonymkode: 57e66...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Del Skrevet 22. februar 2023 Ja det er vanlig, men hvis du flasser mye og huden virker veldig rød og/eller irritert hadde jeg valgt å bruke produktet litt sjeldnere enn du gjør nå til huden blir mer vant til det. Eller bruke et retinoid produkt i stedet. Er vist å gi samme effekt, men er mildere mot huden. Anonymkode: d6476...b51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Del Skrevet 22. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja det er vanlig, men hvis du flasser mye og huden virker veldig rød og/eller irritert hadde jeg valgt å bruke produktet litt sjeldnere enn du gjør nå til huden blir mer vant til det. Eller bruke et retinoid produkt i stedet. Er vist å gi samme effekt, men er mildere mot huden. Anonymkode: d6476...b51 Ikke irritert eller rød. Bare går rundt og ser ut som snøflak. Anonymkode: 4afc0...b86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Del Skrevet 22. februar 2023 Har noen av dere fått finere hud av retinol? Ts. Anonymkode: 4afc0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Del Skrevet 22. februar 2023 Retinol virker over lang tid så du kan ikke forvente effekt over natten. Jeg ser effekt, men så bruker jeg det systematisk hele høst og vinteren og C vitamin vår og sommer. Anonymkode: b80af...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 22. februar 2023 #8 Del Skrevet 22. februar 2023 (endret) Kan være greit å bruke "sandwich metoden" hvis man reagerer på retinol/retinoid (som veldig mange gjør). Et lag fuktighetskrem, la det trekke inn (retinoider skal ikke på fuktig hud), retinoid/retinol, la det trekke raskt inn, et lag fuktighetskrem på toppen av det. Aldri slugging (vaselin o.l for å låse inne fukt) når man bruker retinoider. Kremer som er for okklusive vil gjøre at det blir mer potent under der. Husk også at det viktigste er at man bruker det jevnlig - mer er IKKE bedre, og man må ikke bruke hver kveld. For noen er det nok med 1 gang i uka, andre kan bruke det hver kveld. Ingen er lik. Og ingen retinoid er lik som en annen heller, det finnes mange gode der ute. Noen jeg har lest masse bra om: - Medik8 Crystal Retinal - Skin Rocks Retinoid (fås på SpaceNK) - Medik 8 Retinoate - A313 Men alt passer ikke for alle, det trengs litt prøving og feiling. Også trenger man tålmodighet. Husk nok (og repeat påsmurning av) solkrem, og legg litt ekstra i fukt når du bruker retinoider (kanskje kan en essens som Dr Ceuracle Kombucha Essence være en god venn i tilvenningstiden?). Endret 22. februar 2023 av Scherbatsky 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 22. februar 2023 #9 Del Skrevet 22. februar 2023 Scherbatsky skrev (46 minutter siden): Kan være greit å bruke "sandwich metoden" hvis man reagerer på retinol/retinoid (som veldig mange gjør). Et lag fuktighetskrem, la det trekke inn (retinoider skal ikke på fuktig hud), retinoid/retinol, la det trekke raskt inn, et lag fuktighetskrem på toppen av det. Aldri slugging (vaselin o.l for å låse inne fukt) når man bruker retinoider. Kremer som er for okklusive vil gjøre at det blir mer potent under der. Husk også at det viktigste er at man bruker det jevnlig - mer er IKKE bedre, og man må ikke bruke hver kveld. For noen er det nok med 1 gang i uka, andre kan bruke det hver kveld. Ingen er lik. Og ingen retinoid er lik som en annen heller, det finnes mange gode der ute. Noen jeg har lest masse bra om: - Medik8 Crystal Retinal - Skin Rocks Retinoid (fås på SpaceNK) - Medik 8 Retinoate - A313 Men alt passer ikke for alle, det trengs litt prøving og feiling. Også trenger man tålmodighet. Husk nok (og repeat påsmurning av) solkrem, og legg litt ekstra i fukt når du bruker retinoider (kanskje kan en essens som Dr Ceuracle Kombucha Essence være en god venn i tilvenningstiden?). Kjempegodt innlegg! Jeg bruker differin, adapalene utskrevet fra lege. Klaget over pigmentert hud (smurte litt tjukt på ) og fikk overraskende resept på flekken. Er et konsentrert produkt da, hadde nok kjøpt Medik8 hadde jeg hatt penger å kaste ut vinduet da jeg ikke er plaget med akne, men heller vil ha anti-age effekten. Etter noen uker med flassing og generelt stygg hud fikk jeg glasshud og de sorte prikkene på nesa forsvant. SPF har vært min religion siden jeg var 19, det skal sies. Håper folk er klar over hvor mye mer sensitiv huden blir ovenfor sollys når retinolprodukter blir revet fra butikkhyllene. Tingen med retinol som jeg har forstått det er at man må bruke det over tid og ikke ta lange pauser, for da må man starte prosessen på nytt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #10 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja det er vanlig, men hvis du flasser mye og huden virker veldig rød og/eller irritert hadde jeg valgt å bruke produktet litt sjeldnere enn du gjør nå til huden blir mer vant til det. Eller bruke et retinoid produkt i stedet. Er vist å gi samme effekt, men er mildere mot huden. Anonymkode: d6476...b51 Feil, Retinoid er sterkere enn Retinol. Retinoid fås kun på resept. Anonymkode: 158be...244 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #11 Del Skrevet 23. februar 2023 Adapalene er ikke noe du vil bruke for mye av og for ofte, da ender du bare med å skade hudbarrieren som på sikt ødelegger for hudkvaliteten = større sjanse for rynker og fine linjer. Anonymkode: af538...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 23. februar 2023 #12 Del Skrevet 23. februar 2023 22 hours ago, Kullsyrevann said: Kjempegodt innlegg! Jeg bruker differin, adapalene utskrevet fra lege. Klaget over pigmentert hud (smurte litt tjukt på ) og fikk overraskende resept på flekken. Er et konsentrert produkt da, hadde nok kjøpt Medik8 hadde jeg hatt penger å kaste ut vinduet da jeg ikke er plaget med akne, men heller vil ha anti-age effekten. Etter noen uker med flassing og generelt stygg hud fikk jeg glasshud og de sorte prikkene på nesa forsvant. SPF har vært min religion siden jeg var 19, det skal sies. Håper folk er klar over hvor mye mer sensitiv huden blir ovenfor sollys når retinolprodukter blir revet fra butikkhyllene. Tingen med retinol som jeg har forstått det er at man må bruke det over tid og ikke ta lange pauser, for da må man starte prosessen på nytt. Jeg er enig, det burde vært klarere advarsel om det når man handler (f.eks at hvert eneste retinoid produkt får opp en "har du husket solkrem" pop-up eller noe når man legger den i online handlekurv, og at man trener opp personale til det i butikk). For det er virkelig kjempeviktig. Det er det jo også ellers også, men spesielt når man bruker retinoider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13 Del Skrevet 23. februar 2023 On 2/22/2023 at 8:16 PM, AnonymBruker said: Retinol virker over lang tid så du kan ikke forvente effekt over natten. Jeg ser effekt, men så bruker jeg det systematisk hele høst og vinteren og C vitamin vår og sommer. Anonymkode: b80af...5e6 Hvor lang tid tok det for deg å se effekt? Anonymkode: 4afc0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Del Skrevet 24. februar 2023 Bruk retinoid/retinol i kveldsrutinen og vitamin c i morgenrutinen. Vitamin c booster solfaktor. Man kan ta hyaluronic acid under retinol for å hydrere huden først. Lukk in med en fuktighetskrem med niacinamide. Anonymkode: 80c0c...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #15 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bruk retinoid/retinol i kveldsrutinen og vitamin c i morgenrutinen. Vitamin c booster solfaktor. Man kan ta hyaluronic acid under retinol for å hydrere huden først. Lukk in med en fuktighetskrem med niacinamide. Anonymkode: 80c0c...66a Kan godt påføre hyaluronic acid og niacinamide før retinoid for max effekt. Niacinamide og retinoid/retinol er bra sammen. Anonymkode: 80c0c...66a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #16 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 12.39): Adapalene er ikke noe du vil bruke for mye av og for ofte, da ender du bare med å skade hudbarrieren som på sikt ødelegger for hudkvaliteten = større sjanse for rynker og fine linjer. Anonymkode: af538...d92 Hvor har du lært det? Anonymkode: c2019...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Del Skrevet 24. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvor har du lært det? Anonymkode: c2019...806 Jeg driver en skjønnhetssalong og vår medisinske hudpleier har lært meg dette. Jeg vet ikke om det er lov av meg å si her, men siden du spør så får de heller fjerne kommentaren hvis jeg bryter noe regelbrudd (beklager isåfall) Anonymkode: af538...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #18 Del Skrevet 24. februar 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Kan godt påføre hyaluronic acid og niacinamide før retinoid for max effekt. Niacinamide og retinoid/retinol er bra sammen. Anonymkode: 80c0c...66a Takk for råd. De gangene jeg har gjort så bli smuldring under retinolen. Hyaluronic acid og niacinamide legger som et lag og smuldrer etter retinolen. Er det normalt? Anonymkode: 4afc0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #19 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for råd. De gangene jeg har gjort så bli smuldring under retinolen. Hyaluronic acid og niacinamide legger som et lag og smuldrer etter retinolen. Er det normalt? Anonymkode: 4afc0...b86 Hvis det ikke trekker godt nok inn så tar du kanskje på for mye? Jeg masserer det godt inn og lar det tørke en stund før jeg påfører nytt serum og krem. Anonymkode: 80c0c...66a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #20 Del Skrevet 28. februar 2023 Føler/ser at jeg har fått mer rynker av å bruke Retinol. Er det mulig? Anonymkode: 4afc0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå